Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Cruisecontrol bug/Update

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 12-6-2017 om 19:29 zei controle:

Ik heb na enkel mailtjes weer een reactie van de leasemaatschappij.

We gaan contact opnemen met Kia dat het niet heeft geholpen, maar tussen de regels door is te lezen helaas je zult er de rest ven de periode mee moeten leven. Want wij doen niets. En mijn ervaring zegt Kia doet precies wat ze de afgelopen maanden ook heeft gedaan low profil en zo min mogelijk stof laten opwaaien. 

Geplaatst
Zojuist zei controle:

Vandaag aan het einde van de dag weer een mail van de lease maatschappij, ook weer lekker op tijd dat je niet meer kunt reageren, want ze hebben al weekend. 

Maar Kia heeft kort gezegd aangegeven, volgens onze testen werkt het correct en de lease maatschappij geeft een zelfde verhaal. Maar helaas ik heb hele andere ervaring. En het komt erop neer het wordt niet beter.

Ik had beter op de naam van het merk moeten letten, het staat voor Koop Iets Anders

Zojuist zei controle:

Geplaatst
13 uur geleden zei controle:

het staat voor Koop Iets Anders

Grappig hoor. Begrijp best dat de problemen met de CC vervelend zijn, maar is dit niet een beetje heel erg veel overdreven?

En wat zou je dan anders willen kopen?

De Niro is verder een mooie en heerlijke auto waar veel mensen van genieten en ook vele voordelen heeft, hoog in de betrouwbaarheidsstatistieken staat (ANWB, ADAC) en voor een prijs waarbij je bijvoorbeeld bij een Duits merk helemaal niet eens een CC erbij hebt.... 

• Like 2
Geplaatst

Ik heb vandaag (weer) proef gereden met de Niro. vond de CC prima werken maar merkte inderdaad dat hij vrij actief reageert op het verhogen van de snelheid. Wat ik wil mis, is dat je niet kan zien wat de ingesteld snelheid is van de CC. Dat is vooral handig wanneer je niet op de CC rijdt en je wilt weer aanzetten. Bij mijn huidige auto (nissan Qashqai) zie je wel waar de CC op staat ingesteld.

Geplaatst
20 uur geleden zei controle:
  20 uur geleden zei controle:

Vandaag aan het einde van de dag weer een mail van de lease maatschappij, ook weer lekker op tijd dat je niet meer kunt reageren, want ze hebben al weekend. 

Maar Kia heeft kort gezegd aangegeven, volgens onze testen werkt het correct en de lease maatschappij geeft een zelfde verhaal. Maar helaas ik heb hele andere ervaring. En het komt erop neer het wordt niet beter.

Ik had beter op de naam van het merk moeten letten, het staat voor Koop Iets Anders

@Controle.

Heb je, om uit te sluiten dat het een probleem van alleen jouw Niro is, al eens een stuk met een andere Niro gereden? Je weet maar nooit......

in het begin had ik trouwens ook best wel op- en aanmerkingen op de CC. Met name het terugschakelen en extra gas bij heuveltje op cq tunnel uit was erg onwennig, maar ik vermoed dat dat niet anders kan omdat de Niro anders niet de ingestelde snelheid vast kan houden omdat hij in de hogere versnelling dan gewoon kracht tekort komt.

Waar ik me ook aan ergerde was de werking van de Resume. Als ik die gebruik dan wil de Niro voor mijn gevoel zo snel als maar enigszins mogelijk weer naar de ingesnelde snelheid toe. Gas erop dus en waar nodig ook nog eens inclusief een tandje terug met als gevolg dat hij "doorschiet". Ik rij om die onhebbelijkheid heen door de Resume niet (of bijna nooit) te gebruiken. Als de CC eraf is geweest, dan breng ik de Niro eerst gewoon met het gas weer op snelheid en dan activeer ik de CC weer mbv de Set functie. Werkt prima.

Het enige waar ik nu nog mee "vecht" is de ACC. Op 2-baans wegen werkt het best wel goed, maar op de snelweg is het systeem regelmatig de kluts kwijt als ik een voorligger in wil halen. Zowel bij het van rijstrook wisselen als bij het passeren terwijl ik al op de linker baan zit houd hij eerst in alsof hij geen raad weet met de situatie en vervolgens versneld hij weer. Hetzelfde gebeurt trouwens als er in de middenberm opeens een vangrail staat ook dan is het afremmen gevolgd door weer gas bij.

ik vind dat gedrag dermate hinderlijk dat ik de ACC op de snelweg altijd uit zet en alleen de CC gebruik. Zijn er meer bij wie dit ACC gedrag ook opgevallen is? Ben benieuwd.

• Like 2
Geplaatst
Citaat

maar ik vermoed dat dat niet anders kan omdat de Niro anders niet de ingestelde snelheid vast kan houden omdat hij in de hogere versnelling dan gewoon kracht tekort komt

Nee hoor, waar de CC fors terugschakelt en gas geeft lukt het mij prima om dit te voorkomen zonder CC. Op het stuk weg waar ik naar het werk rij zijn voldoende heuvels om e.e.a. te reproduceren.

• Like 1
Geplaatst
Op 17/06/2017 om 20:34 zei HenkM:

Nee hoor, waar de CC fors terugschakelt en gas geeft lukt het mij prima om dit te voorkomen zonder CC. Op het stuk weg waar ik naar het werk rij zijn voldoende heuvels om e.e.a. te reproduceren.

Hoi Henk,

Ik merk dit ook, maar als ik op de a2 de kruisberg op rij op cc dan schakelt hij bij mij terug. Maar ik zie wel dat als het brandstof gebruik dan minder is dan als ik het zonder cc aan omhoog rij.

Probleem met cc aanzetten blijft irritant :|

Geplaatst
Op Saturday, June 17, 2017 om 17:46 zei HansH:

@Controle.

Heb je, om uit te sluiten dat het een probleem van alleen jouw Niro is, al eens een stuk met een andere Niro gereden? Je weet maar nooit......

in het begin had ik trouwens ook best wel op- en aanmerkingen op de CC. Met name het terugschakelen en extra gas bij heuveltje op cq tunnel uit was erg onwennig, maar ik vermoed dat dat niet anders kan omdat de Niro anders niet de ingestelde snelheid vast kan houden omdat hij in de hogere versnelling dan gewoon kracht tekort komt.

Waar ik me ook aan ergerde was de werking van de Resume. Als ik die gebruik dan wil de Niro voor mijn gevoel zo snel als maar enigszins mogelijk weer naar de ingesnelde snelheid toe. Gas erop dus en waar nodig ook nog eens inclusief een tandje terug met als gevolg dat hij "doorschiet". Ik rij om die onhebbelijkheid heen door de Resume niet (of bijna nooit) te gebruiken. Als de CC eraf is geweest, dan breng ik de Niro eerst gewoon met het gas weer op snelheid en dan activeer ik de CC weer mbv de Set functie. Werkt prima.

Het enige waar ik nu nog mee "vecht" is de ACC. Op 2-baans wegen werkt het best wel goed, maar op de snelweg is het systeem regelmatig de kluts kwijt als ik een voorligger in wil halen. Zowel bij het van rijstrook wisselen als bij het passeren terwijl ik al op de linker baan zit houd hij eerst in alsof hij geen raad weet met de situatie en vervolgens versneld hij weer. Hetzelfde gebeurt trouwens als er in de middenberm opeens een vangrail staat ook dan is het afremmen gevolgd door weer gas bij.

ik vind dat gedrag dermate hinderlijk dat ik de ACC op de snelweg altijd uit zet en alleen de CC gebruik. Zijn er meer bij wie dit ACC gedrag ook opgevallen is? Ben benieuwd.

Bij mij exact hetzelfde, gebruik op de snelweg alleen CC.

Geplaatst

Hallo allen,

Zojuist bij de dealer geweest. De update voor de CC is gisteren net vrij gegeven. Ik heb hem onder de 100km getest en daar lijkt hij nu geen gas meer te geven maar stabiel te blijven op huidige snelheid. Morgen test ik hem boven de 100km. Wie weet is het probleem dus opgelost~!

Jammer dat ze zo geheimzinnig doen. Dit hadden ze beter transparant kunnen aanvliegen.

Mvg,

Kenny

• Like 7
Geplaatst

Hallo leden,

Ja ja er meldt iemand dat er een update is.

Nou ik hoop dat het werkt en sta dan meteen op de stoep van de KIA dealer.

Voor de liefhebbers van de youtoedeloe site.

Ik heb een filmpje gevonden waarop een autojournalist gelukkig wel oplet en het gedrag van de cc gedeeltelijk heeft vastgelegd en er een voor Kia ongunstige opmerking over maakt.

Let maar eens op de linker klok voor de weergave van de power op het moment dat de cc wordt ingeschakeld.

Dit is precies het gedrag  dat mijn foeikia, waarvan ik inmiddels begrijp dat het "koop iets anders" betekent, vertoont. :-)

(Bravokia komt trouwens van de Fiat Bravo, mijn vorige vlottomobiel,

Ferrari in aussergewönlicher Tarnung... Waarvan de cc wel goed werkte!

Laatst ook nog een grote afstand in een Yotota huurauto automaat afgelegd.

Ook daar een prima werkende cc.

De link is: https://www.youtube.com/watch?v=WlZq3AEkYbU

Of even zoeken met de zoekterm "Road Test: 2017 Kia Niro - New Age Hybrid"

Precies op positie 2:30 van de 6:21 min is de opmerking van de cc te zien en te horen.

Sorry voor de reclame aan het begin, maar ik heb geen relatie met de maker(s)

van deze video. Dit i.v.m. de forumregels..

Bovendien heb ik spontaan met een lege accu gestaan. Totaal dood, zat nog maar 5 Volt in.

Het lijkt erop dat er iets mis is gegaan bij het afzetten van het contact en bijna gelijktijdig

in de P stand zetten. Misschien eindschakelaar o.i.d. niet bereikt?

Bij aansluiten acculader verder zonder problemen opladen maar bij opnieuw aansluiten flinke

stroomafname en geluid onder motorkap, net of er een of andere beweging niet was afgemaakt.

Iemand dit ook al meegemaakt? Gelukkig maar een uurtje extra oponthoud gehad.

Ik zet nu eerst de hendel in de P wacht tot ik geen geluid meer hoor en zet dan contact af.

Vreemd. En ook nog niet weer gebeurd.

• Like 2
Geplaatst
17 uur geleden zei Kenny:

De update voor de CC is gisteren net vrij gegeven. Ik heb hem onder de 100km getest en daar lijkt hij nu geen gas meer te geven maar stabiel te blijven op huidige snelheid. Morgen test ik hem boven de 100km. Wie weet is het probleem dus opgelost~!

Hoi Kenny,

Dat zou geweldig nieuws zijn !! Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met snelheden van 100, 120 en 130 km/u.

Kun je een foto maken van de systeeminfo met software/firmware versie ?

Die zou je ook in de rubriek 'software updates' plaatsen, daarin staat als meest recente versie die van Ron Penguin 

58c3c65038b32_2017-03-1110_16_33.jpg.ada6a4a09159cd1469b79bbb8106159a.jpg

• Like 1
Geplaatst
10 uur geleden zei bravokia:

Het lijkt erop dat er iets mis is gegaan bij het afzetten van het contact en bijna gelijktijdig

in de P stand zetten. Misschien eindschakelaar o.i.d. niet bereikt?

Dat je met één (rechter)hand zowel de pook in "P" kunt zetten en gelijktijdig het contact uit kan zetten.

Ik heb er ook wel eens last van dat ik de auto uitschakel maar de pook niet in "P" gezet heb. Ik heb echter altijd de radio aan staan en zodra ik het linkerportier open dan gaat alles uit. Soms is dat niet het geval en daaraan merk ik dat ik het dan niet goed gedaan heb. Maar als ik dan toch uitstap en weg loop terwijl het contact nog niet (goed) uit staat, dan gaat de Niro (met contactknop) na en paar minuten toch uit. Weet niet of dit met een contactsleutel ook werkt.

Geplaatst
20 uur geleden zei Kenny:

Hallo allen,

Zojuist bij de dealer geweest. De update voor de CC is gisteren net vrij gegeven. Ik heb hem onder de 100km getest en daar lijkt hij nu geen gas meer te geven maar stabiel te blijven op huidige snelheid. Morgen test ik hem boven de 100km. Wie weet is het probleem dus opgelost~!

Jammer dat ze zo geheimzinnig doen. Dit hadden ze beter transparant kunnen aanvliegen.

Mvg,

Kenny

Hoi Kenny,

Goed nieuws ik ben benieuwd hoe het vandaag bij je is gegaan.

• Like 1
Geplaatst

vandaag nog beter kunnen testen. Hij werkt nu zoals hij zou moeten werken! Ook heuveltjes op en af gaat erg goed. 120 gaat ook goed. 130 niet kunnen testen ivm drukte en te kort stukje. Ik ben erg tevreden! Stuk veiliger en ook weer bruikbaar. Hij gaat niet meer naar power en vaak blijft hij op hybride rijden. Ervaren niro rijder weet dat hij dan idd niet meer terugschakeld en een straal gas geeft. Zal vandaag of morgen een foto plaatsen van de firmware. 

• Like 4
Geplaatst

Er is inderdaad een update uitgebracht. Ik heb hem nog niet dus kan de firmware nog niet tonen. 

Mijn dealer levert hem nog niet uit, zij willen hem eerst zelf goed testen op hun eigen auto's. Denk zelf als ik Kenny zo lees, dat de oplossing gevonden is. Kan ik over 2 weken lekker op vakantie met een goede CC :)

• Like 2
Geplaatst

Ik ga de update komende donderdag krijgen :). Kan helaas zelf niet eerder, maar als ik mijn dealer zo hoor is het probleem opgelost :):)

• Like 2
Geplaatst

vandaag langs dealer met mijn 2 weken oude Niro voor nummerplaat en direct update CC er op gezet,40 minuten werk,wat een service van auto Romme

• Like 4
Geplaatst
12 uur geleden zei metbril:

Ben vrijdag langs de dealer geweest en heb zowel de CC update als Apple CarPlay ontvangen. En een lekkere kop koffie.

Leuke profielfoto.. :-)

• Like 2
Geplaatst

Vanmorgen nieuwe update gekregen. Eerste ervaringen; dit ziet er inderdaad wel goed uit. Ook bij snelheden boven de 100. Reageerde nog wel wat vreemd bij inschakelen van cc op licht stijgende weg. Was toen wat hakkerig in het begin. Maar misschien toevalligheidje. Hoop dat t hiermee wel achter de rug is. Verder is ie prima naar de zin. Ben er nog steeds blij mee ( nu al bijna 30.000 km).

• Like 4
Geplaatst

Net de CC update laten doen. Blijkbaar is dat niet zichtbaar onder systeeminfo, daar worden nog dezelfde versies weergegeven. Heb kort een testje gedaan, en dat is veel belovend idd. Er is dus wel iets ge-update :) . 

• Like 3
Geplaatst

Ik heb afgelopen week, 29 juni, de update gekregen en heb dit meteen even op de snelweg uitgeprobeerd.

Lage snelheid, hogere snelheid en zelfs een stukje 140 km/h. Het idiote gedrag van voorheen is nu een voertuig dat bij inschakelen netjes net dezelfde snelheid en versnelling door blijft rijden.

Ja ik ben tevreden. Het werkt nu zoals je dit verwacht van een cc. Resume, vanuit een lagere snelheid gestart werkt ook maar wel met flinke acceleratie. Dat doe ik dan wel liever zelf en start resume als ik de oude snelheid weer ongeveer heb bereikt. Misschien bij een volgende update de ingestelde snelheid laten zien. Veel concurrenten doen dit wel.

• Like 2
Geplaatst

Net de nieuwe update voor de CC gehaald. Tijdens het updaten worden van verschillende items de software versies gecontroleerd en evt. geupdate. Deze versies van de verschillende items (onder andere de ECU) worden niet vermeld als je systeem info opvraagt. De update is dus niet te controleren op het scherm van de auto.

Tijdens een kort ritje is wel duidelijk dat de CC veel soepeler en stabieler reageert. Het onnodig kortstondig terugschakelen gassen en weer gas terug is verdwenen.

Versnellen met "+" gaat nu ook op een soepele manier zonder te gassen als een gek.

Met dezelfde knop de resume functie gebruiken is nu bruikbaar waar dit eerder met te veel geweld ging.

• Like 2
Geplaatst
Net de nieuwe update voor de CC gehaald. Tijdens het updaten worden van verschillende items de software versies gecontroleerd en evt. geupdate. Deze versies van de verschillende items (onder andere de ECU) worden niet vermeld als je systeem info opvraagt. De update is dus niet te controleren op het scherm van de auto.
Tijdens een kort ritje is wel duidelijk dat de CC veel soepeler en stabieler reageert. Het onnodig kortstondig terugschakelen gassen en weer gas terug is verdwenen.
Versnellen met "+" gaat nu ook op een soepele manier zonder te gassen als een gek.
Met dezelfde knop de resume functie gebruiken is nu bruikbaar waar dit eerder met te veel geweld ging.

Gisteren ook de CC update gehad.
Mijn bevindingen zijn gelijk aan die ven HenkM.
Wat een verbetering na zo veel maanden ellende.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...