Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allen,

Voor ieder die een Pioneer Avic D3 navigatie in hun Sorento 1 hebben, met iPod aansluiting, waarbij de iPod niet oplaad maar slechts muziek afspeeld totdat accu iPod leeg is, heb ik een handige oplossing gevonden.

Werkt ook voor andere radio's die de iPod niet opladen.

Voor de duidelijkheid, de Avic D3 is simpelweg niet in staat om de iPod zelf te voeden, dus die hoop kun je opgeven. Heeft niet te maken met oude en nieuwere aansluiting, aantal pinnen, van iPod.

http://cablejive.com/dockstubz/

Het gaat om de' Dockstubz+' of plus.

Het beste zoek je op Ebay of Amazon voor een goede prijs. 25 euro incl. verzenden is haalbaar.

Die heeft aan zijkant een micro USB aansluiting zodat je voeding vanaf je 12v aansluiting kan halen. Plaats deze tussen je iPod en radio stekker, voeding eraan op zijkant en klaar is Kees. 

Aangezien de Sorento een 12v aansluiting heeft achter een dashboard klepje kun je het met de juiste onderdelen netjes wegwerken.

Succes! 

• Like 1
Geplaatst

Ik heb toch anders een (oude) iPod aan mijn Avic D3 hangen en die laadt gewoon op. Geen probleem.

De kabel die ik gebruik is een eBay-kloon van de originele Pioneer CD-i200 kabel.

• Like 1
Geplaatst

Masimo,

Dat is goed om te horen! !

Welke iPod heb jij? 'Classic?'

Ik heb een iPod touch. (Vrij nieuw model) Die laadt niet op met diezelfde kabel. 'Accessoire ondersteund het opladen niet' zoiets staat er in iPod scherm bij aankoppelen.

Zou het dan toch zo zijn dat de oudere ipods het wel doen en de nieuwere niet...

Geplaatst

Nou ik heb de Dockstubz+ binnen. Deze tussen de iPod touch en de Pioneer CD-i200 kabel plaatsen is voldoende. Dan had het dus toch met de aansluiting te maken. Word niet veel wijzer van alle forums blijkt wel weer.

De extra functionaliteit van de Dockstubz+, de micro USB aansluiting op de zijkant, is niet nodig in mijn geval.

Enige wat mij opvalt is dat de Dockstubz+ niet lekker in de iPod touch blijft zitten. De borgpinnentjes op de zijkant van de stekker doen hun werk niet goed. 

Maar hij laadt op, daar gaat het om: )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...