keeslina Posted May 11, 2017 Posted May 11, 2017 Hallo, Ik heb een Kia Ceed uit 2010 en zit met een probleempje met het volume van de aux input. Ik heb mijn telefoon aangesloten via een normale jack kabel en kan op die manier muziek afspelen. Het maximale volume via de aux input is helaas vele malen zachter dan het maximale volume van de radio. Het aux volume 35(max) is vergelijkbaar met radio volume 15-20. Ik heb al gekeken bij de 'start volume' setting voor aux input, deze staat op 25(maximaal). Is er een trucje waarmee het input volume nog verder verhoogd kan worden? Hoop dat iemand kan helpen! Groet, Kees Quote
Murcielaygo Posted May 11, 2017 Posted May 11, 2017 Kun je op je telefoon instellen dat de output "line level" moet zijn?Dit is een bekend probleem met gebruik van koptelefoon-aansluitingen. Bij bijv. de oudere iPods is dit bij gebruik van de koptelefoonaansluiting ook, maar via de Dock-connector niet. Dit heeft te maken met impedantie en dat is op sommige telefoons en MP3-spelers om die reden in te stellen. Quote
keeslina Posted May 22, 2017 Author Posted May 22, 2017 Excuus voor mijn late reactie, had jullie reacties niet gezien! Ik had het volume van mijn telefoon al op maximum staan, zonder limitaties. Kan helaas ook geen line level instellen op mijn telefoon, ook niet met mijn custom rom + rooted toestel. Toch heb ik dankzij jullie reacties een 'oplossing' gevonden. Ik speel muziek af via Spotify en de Equalizer stond aan. Hoewel het geluid hiervan wat mooier wordt, wordt het volume automatisch een heel stuk zachter dan zonder equalizer. Mijn oplossing in dit geval is dus het uitschakelen van de equalizer. Op die manier is het volume hard genoeg op max. volume. Alsnog haal ik absoluut het volume van de radio niet, dus ik hou toch het idee dat hier met een trucje wat aan gedaan zou moeten kunnen worden. Maar voorlopig red ik me hier wel mee. Bedankt voor de reacties! Quote
Recommended Posts