Gast Vitara 2 Geplaatst 27 Augustus, 2017 Geplaatst 27 Augustus, 2017 12 minuten geleden zei GreyGriffin: Dag Lourens, Heel even off-topic. Ik zie ineens dat jij tegenwoordig de bezitter van een Vitara bent en de Rio dus verleden tijd is. Dat had opa in een vlaag van onoplettendheid even gemist... Rijdt de Suzi prettig? Groet van GG Hallo GG, De Rio is idd alweer een halfjaartje verledentijd en ben ik overgestapt op een Vitara. https://www.kiaclub.nl/topic/20693-vanaf-donderdag-16-02-2017-gedoogd-lid/ De Vitara is echt een heerlijke auto. Het was even wennen qua stuurgedrag (heel direct) maar verder een top auto. Ideaal is natuurlijk de hoge instap en meer ruimte. En dan nog de extra pk's zonder noemenswaardige gewichtstoename t.o.v. Rio. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 27 Augustus, 2017 Geplaatst 27 Augustus, 2017 Goed om te horen dat de Vitara je bevalt. En leuk om te constateren dat je het Kia-forum nog steeds bezoekt! Met wie zou ik hier anders over horloges moeten kletsen.... Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 27 Augustus, 2017 Geplaatst 27 Augustus, 2017 Is nu trouwens best spannend of ik niet beter een half jaartje had kunnen wachten op de Stonic. Nou denken ik het bijna niet omdat... 1 Ik een geweldige inruilprijs kreeg voor mijn Rio. 2 Ik een hele mooie korting kreeg op de Vitara Style. 3 De Vitara groter is dan de Stonic 4 De Vitara meer een SUV is en de Stonic een Crossover. 5 Er een half jaar geleden kosten aan zaten te komen voor de Rio (servicebeurt en nieuwe banden). Maar eens kijken wat mijn gevoel zegt als ik volgende maand oog in oog sta met een Stonic. Ik ga natuurlijk wel even kijken en rijden Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 28 Augustus, 2017 Geplaatst 28 Augustus, 2017 12 uur geleden zei _(ツ)_ Lourens: Maar eens kijken wat mijn gevoel zegt als ik volgende maand oog in oog sta met een Stonic. Ja Lourens, daar ben ik best een beetje benieuwd naar. Ik ben blij dat ik niet heb gewacht op de Stonic, want ik kan nergens in de kakelverse prijslijst een automaat vinden. Wat jammer nou toch weer... Quote
bigwade Geplaatst 1 September, 2017 Geplaatst 1 September, 2017 Geen automaat, wat een gemiste kans. Quote
Ron Penguin Geplaatst 2 September, 2017 Geplaatst 2 September, 2017 Ik vind het verbruik dat ze aangeven ook best tegenvallen, maar misschien ben ik verwend met de Niro. Dus eigenlijk jammer dat er geen hybride is. 2 Quote
moto Geplaatst 5 September, 2017 Geplaatst 5 September, 2017 Nee, geen automaat. Ongelooflijk toch? Quote
Gast St1300 Geplaatst 30 September, 2017 Geplaatst 30 September, 2017 Gisteren bij dealer in Den Bosch wezen kijken of de nieuwe STONIC er stond, en jawel in het rood. Even binnen gekeken en gevraagd voor een proefrit, maar auto was nog niet klaar gemaakt. Onder genot van een bakkie koffie even wachten en een half uur later een proefritje gemaakt, rijdt geweldig t.o.v.de Venga alleen bij rijder stoel is laag. Bij terug komst was mijn Venga getaxeerd en na wat wikken en wegen was ik de eigenaar van een nieuwe KIA STONIC. Nu ff wachten tot hij binnen komt. Quote
xtra40 Geplaatst 30 September, 2017 Topic Starter Geplaatst 30 September, 2017 3 minuten geleden zei St1300: Gisteren bij dealer in Den Bosch wezen kijken of de nieuwe STONIC er stond, en jawel in het rood. Even binnen gekeken en gevraagd voor een proefrit, maar auto was nog niet klaar gemaakt. Onder genot van een bakkie koffie even wachten en een half uur later een proefritje gemaakt, rijdt geweldig t.o.v.de Venga alleen bij rijder stoel is laag. Bij terug komst was mijn Venga getaxeerd en na wat wikken en wegen was ik de eigenaar van een nieuwe KIA STONIC. Nu ff wachten tot hij binnen komt. hahahahahah goed verhaal altijd gevaarlijk om met een mooie nieuwe auto te rijden maar van harte met de aanschaf van je mooie nieuwe Stonic wij wachten ongeduldig met je mee en ook op de fotos Quote
Specialmade Geplaatst 1 Oktober, 2017 Geplaatst 1 Oktober, 2017 13 uur geleden zei St1300: Gisteren bij dealer in Den Bosch wezen kijken of de nieuwe STONIC er stond, en jawel in het rood. Even binnen gekeken en gevraagd voor een proefrit, maar auto was nog niet klaar gemaakt. Onder genot van een bakkie koffie even wachten en een half uur later een proefritje gemaakt, rijdt geweldig t.o.v.de Venga alleen bij rijder stoel is laag. Bij terug komst was mijn Venga getaxeerd en na wat wikken en wegen was ik de eigenaar van een nieuwe KIA STONIC. Nu ff wachten tot hij binnen komt. Kijk, dat is spijkers met koppen slaan. Nog even geduld en je kan genieten van je nieuwe aanwinst. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 1 Oktober, 2017 Geplaatst 1 Oktober, 2017 13 uur geleden zei St1300: Nu ff wachten tot hij binnen komt. Dat noem ik besluitvaardig! Gefeliciteerd met je nieuwe auto. Hoe lang gaat het wachten ongeveer duren? Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 1 Oktober, 2017 Geplaatst 1 Oktober, 2017 Goed bezig ST, Ik denk dat ik voorlopig maar met een grote boog om de kia dealer rij, voordat ik misschien spijt krijg dat ik niet toch gewacht heb. Zou ook niet echt logisch zijn om mijn Vitara van 7 maanden in te ruilen op een Stonic. En ik denk dat ik dan ook 7 maanden op de bank mag slapen (maar misschien is dat het wel waard ) Quote
Gast St1300 Geplaatst 1 Oktober, 2017 Geplaatst 1 Oktober, 2017 Auto wordt maandag besteld dus zal ongeveer 6 weken duren voordat hij hier is. En dan nog trekhaak eronder en afleverbeurt. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 1 Oktober, 2017 Geplaatst 1 Oktober, 2017 6 uur geleden zei St1300: Auto wordt maandag besteld dus zal ongeveer 6 weken duren voordat hij hier is. En dan nog trekhaak eronder en afleverbeurt. Welke uitvoering en kleur heb je genomen? Zo ff snel de prijslijst doornemend lijkt mij de 1.0 T-GDi 120pk ComfortPlusLine Navigator een hele leuke keus. Veel opties voor €22.995,- Excl metalic cq two tone lak. En weer een tankpas van €500,- Quote
Gast St1300 Geplaatst 2 Oktober, 2017 Geplaatst 2 Oktober, 2017 Ik heb gekozen voor de 1.0 T-GDi DynamicLine,(op 1 na duurste uitvoering) kleur metallic blauw met two tone lak En als extra een afneembare trekhaak 13 polig. Op de duurste zit niks meer wat mij aanspreekt. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 2 Oktober, 2017 Geplaatst 2 Oktober, 2017 Ik kon het toch niet laten ..... Vandaag even langs de KIA dealer gereden. Er stond al een mooi bestickerde Stonic op de stoep, eerste indruk, leuke auto. Wat meteen opvalt is dat de Stonic een crossover is en zeker geen SUV (dat wist ik natuurlijk al maar toch). Ik was met mijn Vitara en heb ze even naast elkaar vergeleken, letterlijk en figuurlijk. Dan is de vitara toch een stuk groter en hoger zowel van binnen als van buiten. Bij de stonic kreeg ik een hoog Rio gevoel en kwam hij vrij klein over zeker van binnen. In de showroom stond een goedkopere uitvoering van de Stonic in het zwart, ik moest echt 2 keer kijken voordat ik in de gaten had dat dit de stonic moest zijn. hij viel niet echt op naast een Rio. De lijnen van de Stonic zijn zeker mooi en modern (daar blijft de vitara nog een beetje achter). Het dashboard van de Stonic is lekker sportief maar ook dit oogt minder dan ik van de plaatjes had verwacht. Dus even snel, hele leuke auto maar niet voor mij. Ik heb dus geen spijt van mijn Vitara Quote
Gast St1300 Geplaatst 3 Oktober, 2017 Geplaatst 3 Oktober, 2017 Ieder zijn eigen smaak. Maar ik zou het ook niet gedaan hebben als ik een auto had van nog geen jaar oud. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 3 Oktober, 2017 Geplaatst 3 Oktober, 2017 Gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak Maar het bezoekje aan de KIA dealer was mij ook niet meteen te doe om een Stonic aan te schaffen. Maar om te kijken of ik misschien spijt zou hebben dat ik niet gewacht heb op de Stonic. En dat is dus niet het geval. Ik was opzoek naar een auto met hogere zit en meer ruimte dan mijn Rio. En dan voldoet de Vitara daar beter aan dan de Stonic. Neemt niet weg dat de Stonic een mooie auto is en ik je er heel veel veilige km en veel plezier mee wens. P.s. als de Stonic echt veel mooier, grotere enz. was dan de Vitara, dan was ik ook gek genoeg geweest om er nog wat spaargeld tegenaan te gooien. Quote
Derrek Geplaatst 3 Oktober, 2017 Geplaatst 3 Oktober, 2017 9 uur geleden zei _(ツ)_ Lourens: P.s. als de Stonic echt veel mooier, grotere enz. was dan de Vitara, dan was ik ook gek genoeg geweest om er nog wat spaargeld tegenaan te gooien. Dat heet Niro.. 1 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Geplaatst 4 Oktober, 2017 14 uur geleden zei Derrek: Dat heet Niro.. Tja dat is appels met peren vergelijken... Niro is ook geen SUV, durf het zelfs bijna geen crossover te noemen maar een mooie grote stationwagen. En daarbij een hele andere prijsklasse. Als ik 30k aan een KIA ga uitgeven zal dat toch echt een Sportage worden Niets te nadelen van de Niro en hun eigenaren hoor...... Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 4 Oktober, 2017 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Ik volg deze discussie met belangstelling. Mag ik er even een kleine knuppel bij in het hoenderhok gooien? Enkele maanden geleden was ik bij een Renault-dealer en zei daar op onschuldige toon: "De Captur is toch eigenlijk niks anders dan een Clio op hoge poten?" De dienstdoende verkoper kreeg prompt de hik en haastte zich dit in alle toonaarden te ontkennen. Rare man. Nu roep ik hier op het forum heel voorzichtig: "De Stonic is toch eigenlijk niks anders dan een Rio op hoge poten?" Ik wacht thans enigermate nerveus op de reacties... Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Geplaatst 4 Oktober, 2017 1 uur geleden zei GreyGriffin: Ik volg deze discussie met belangstelling. Mag ik er even een kleine knuppel bij in het hoenderhok gooien? Enkele maanden geleden was ik bij een Renault-dealer en zei daar op onschuldige toon: "De Captur is toch eigenlijk niks anders dan een Clio op hoge poten?" De dienstdoende verkoper kreeg prompt de hik en haastte zich dit in alle toonaarden te ontkennen. Rare man. Nu roep ik hier op het forum heel voorzichtig: "De Stonic is toch eigenlijk niks anders dan een Rio op hoge poten?" Ik wacht thans enigermate nerveus op de reacties... Ik vindt zo een knuppel in het hoenderhok altijd wel leuk, ik had namelijk ook al lang een reactie verwacht op mijn post "Vroeger" had je gelijk het halve forum over je heen maar helaas. "Vroeger" kon je ook nog leuke discussie voeren over de kleur wit. Maar zelfs dat is al niet meer het geval (het blijft namelijk de mooiste KLEUR). Volgende discussie, wat is er in hemelsnaam met het forum gebeurd Quote
xtra40 Geplaatst 4 Oktober, 2017 Topic Starter Geplaatst 4 Oktober, 2017 we gaan hier nie eens op in we weten wie het zegt Quote
Specialmade Geplaatst 5 Oktober, 2017 Geplaatst 5 Oktober, 2017 14 uur geleden zei _(ツ)_ Lourens: Ik vindt zo een knuppel in het hoenderhok altijd wel leuk, ik had namelijk ook al lang een reactie verwacht op mijn post "Vroeger" had je gelijk het halve forum over je heen maar helaas. "Vroeger" kon je ook nog leuke discussie voeren over de kleur wit. Maar zelfs dat is al niet meer het geval (het blijft namelijk de mooiste KLEUR). Volgende discussie, wat is er in hemelsnaam met het forum gebeurd Waarschijnlijk wordt een opmerking van een WITTE Suzuki Vitara rijder niet zo serieus genomen hier op het Kia forum. Vandaar dat er geen reactie(s) komen. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 5 Oktober, 2017 Geplaatst 5 Oktober, 2017 15 uur geleden zei _(ツ)_ Lourens: wat is er in hemelsnaam met het forum gebeurd Oké, laten we het daar dan maar even over hebben. Want Lourens heeft natuurlijk gelijk. Enkele jaren geleden zou ik met mijn snaakse opmerking over de Rio en de Stonic een heel regiment leden over me heen hebben gekregen. Ooit was er hier gezelligheid, ooit was er discussie, ooit was er levendigheid. Hiervan is bijkans niets meer te bespeuren. Enkele forum-tijgers van wat oudere datum (ik doel op hun moment van toetreding) gooien elkaar nog wel eens een balletje toe, maar daar blijft het dan bij. Oorzaak? Volgens mij heeft de nieuwe software er iets mee te maken. Wellicht zelfs een heleboel. Het is al eerder aangestipt en het wordt geloof ik door het technische opperhoofd ontkend, maar de oude aanblik van het forum verschafte veel meer gezelligheid. Ook het zoeken is tegenwoordig een ware kwelling; ik kan soms stukken die ik enkele jaren geleden heb opgetikt niet eens meer vlot terugvinden. Denk zuchtend: "Dan maar niet". Het aantal Kia-rijders in Nederland neemt toe, maar het Kia-forum ziet geen kans het koppie op een aantrekkelijke manier boven water te houden. Is dat spijtig? Ik vind van wel, maar ik realiseer mij dat een internet-forum mogelijk een ouderwets verschijnsel aan het worden is. De tijden veranderen.... Een overpeinzing van de oude meneer GG Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.