Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Montage afneembare trekhaak Niro

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 25-6-2023 om 12:41, zei Blijmetkia:

Om nog even terug te komen op de trekhaak.
Wij willen in de vakantie fietsen dus moet er een andere trekhaak komen.
Is dit de juiste trekhaak? en is er evt. ook nog een vaste uitvoering die niet wiebelt?
Alvast bedankt.
Groet André.

trekhaak auto-hak.jpg

Kort gezegd, ja, dit is een juiste trekhaak.

Deze Auto-Hak trekhaak is wel op de maat van de chassisbalken van de Niro ontworpen en is dan ook een heel stijve trekhaak (geen wiebelhaak). Er zijn dan ook  geen horizontale torderende verlengplaten nodig zoals bijv. bij de GDW. Die horizontale pasplaten kun je versterken wat je wilt maar torderen zal nooit helemaal weg zijn. Het is gewoon een ontwerpfout en een slechte oplossing om een te kleine trekhaak toch te kunnen verkopen aan de Niro klanten.

De Auto Hak trekhaak heeft verticale L-stukken die niet kunnen torderen en direct op de chassisbalken worden geschroefd. Je zult merken dat het verschil van deze trekhaak met de wiebelhaken enorm is.

Geplaatst

Een vaste of een (duurdere) afneembare trekhaak is een keuze.

Ik heb zelf een afneembare trekhaak maar de haak haal ik er nooit af...... 

Geplaatst
2 uur geleden, zei Derrek:

Kort gezegd, ja, dit is een juiste trekhaak.

Deze Auto-Hak trekhaak is wel op de maat van de chassisbalken van de Niro ontworpen en is dan ook een heel stijve trekhaak (geen wiebelhaak). Er zijn dan ook  geen horizontale torderende verlengplaten nodig zoals bijv. bij de GDW. Die horizontale pasplaten kun je versterken wat je wilt maar torderen zal nooit helemaal weg zijn. Het is gewoon een ontwerpfout en een slechte oplossing om een te kleine trekhaak toch te kunnen verkopen aan de Niro klanten.

De Auto Hak trekhaak heeft verticale L-stukken die niet kunnen torderen en direct op de chassisbalken worden geschroefd. Je zult merken dat het verschil van deze trekhaak met de wiebelhaken enorm is.

Dan gaan we deze bestellen.

Bedankt.

Geplaatst
21 uur geleden, zei Blijmetkia:

Dan gaan we deze bestellen.

Bedankt.

Het is toch een steinhof geworden.

Bij die auto-hak trekhaak heb ik gemaild, al een paar dagen geleden ook al, en ik heb gebeld, 15 minuten aan de telefoon gehangen en toen maar opgehangen.

Geen vertrouwen in deze zaak.

Screenshot_2023-06-28-08-25-42-57_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg

Geplaatst

Opmerkelijk.

Ik had hem bij Rameder besteld en met 2 dagen binnen. Maar dit is ook een goede passende trekhaak (geen wiebelhaak).

Succes!

Geplaatst
10 uur geleden, zei Derrek:

Opmerkelijk.

Ik had hem bij Rameder besteld en met 2 dagen binnen. Maar dit is ook een goede passende trekhaak (geen wiebelhaak).

Succes!

Heb het online geprobeerd, maar daar kende het systeem mijn kenteken niet, moest alles ingeven incl. Chassisnummer e.d, daarom had ik telefonisch contact gewild.

We gaan het zien.

Geplaatst (aangepast)

Opmerking van trekhaakbouwer; staal dat buigt breekt mnder gauw ...

aangepast door fiddler
Geplaatst
3 uur geleden, zei fiddler:

Buigen of barsten 😂😂

Geplaatst
13 uur geleden, zei fiddler:

Het gaat niet om het staal maar om de constructie!

• 5 weken later...
Geplaatst

Kleine Update.

Trekhaak verleden week verwisseld.
Heb handmatig op de drager gedrukt en ziet goed uit.
De drager zelf zit ook optisch beter, de fietsen zullen wat meer naar de auto staan.
Aangezien het wel herfst lijkt nog niet gefietst en ook nog geen zin gehad om het even uit te proberen.
Even wachten tot het weer beter wordt.

• 2 weken later...
Geplaatst

Is er al iemand die een afneembare trekhaak heeft laten monteren op het nieuwe model KIA Niro HEV 2023? Ik kom uit bij Trekhaakcentrum die voor een ‘redelijke’ prijs een Brink verticaal afneembare trekhaak kunnen monteren. Nu schijnt het wel zo te zijn, dat er in de bumper gezaagd/gesneden moet worden. Ik heb geen idee hoe heftig dit is en ben een beetje bang dat de ‘looks’ van de auto hiertoe aangetast worden. Ook lees ik op het internet vervelende verhalen van mensen met een wiebelende Brink-trekhaak in combinatie met een fietsendrager. Wie heeft al ervaring en wellicht ook foto’s hoe de montage er dan uit komt te zien?

Geplaatst
Op 31-7-2023 om 13:20, zei Blijmetkia:

Kleine Update.

Trekhaak verleden week verwisseld.
Heb handmatig op de drager gedrukt en ziet goed uit.
De drager zelf zit ook optisch beter, de fietsen zullen wat meer naar de auto staan.
Aangezien het wel herfst lijkt nog niet gefietst en ook nog geen zin gehad om het even uit te proberen.
Even wachten tot het weer beter wordt.

Zo vandaag de trekhaak uitgeprobeerd.

En kan nu weer met een gerust hart op pad. Geen zwiepers meer na een kuil/hobbel.

De fietsen bewegen nog wel iets maar dat doen de fietsen zelf.

De zwiepers zijn gelukkig weg.

• 9 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Kan de montage van deze haak zonder demontage van de achterbumper? Kia Niro 01-2020 Auto-hak of Steinhof ?

aangepast door Burgman69
Geplaatst
Op 13-5-2024 om 17:37, zei Burgman69:

Kan de montage van deze haak zonder demontage van de achterbumper? Kia Niro 01-2020 Auto-hak of Steinhof ?

Wij hebben de bumper er niet afgehaald.

Geplaatst
Op 19-5-2024 om 14:03, zei Blijmetkia:

Wij hebben de bumper er niet afgehaald.

Heeft u ook model 2020? En welk merk trekhaak heeft u er onder ?

• 2 weken later...
Geplaatst

Goedendag.

Ik meende dat ik hier een antwoord op had gegeven, maar zie hem niet.

Wij hebben een steinhoff vaste trekhaak, lijkt precies op die van autohak.

Bouwjaar is 2018.

• 1 jaar later...
Geplaatst (aangepast)
Op 14-2-2020 om 11:04, zei Wil002:

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een afneembare trekhaak bested; en mij werd bij de KIA dealer gemeld;

Ik meldde dat er flink discussie is geweest op forums over goede/minder goede trekhaak; er komt een goede trekhaak op was me gemeld.

Ik zie in de vele replies door de bomen het bos niet meer (ook omdat er weer "modificaties" op trekhaken zijn geweest.

De auto deze week afgeleverd voor onderhoud + montage trekhaak; blijkt dat er een GDW trekhaak (ZKDE2147T60 (volgens de bon)) op komt.

ik heb dus deze week de afneembare trekhaak laten installeren op mijn Niro van 2017.

Ik zie in de vele replies door de bomen het bos niet meer (ook omdat er weer "modificaties" op trekhaken zijn geweest.

Mijn vraag is de GDW trekhaak (model 2020) op een Niro van 2017 een goede trekhaak; of heb ik een kat in de zak gekocht ?

@Wil002 Mag ik vragen wat jouw ervaring tot nu toe met die trekhaak is? Mijn dealer heeft deze afgelopen zaterdag kennelijk voor me besteld, en ik twijfel eraan of het wel een goede is. 

Is ie netjes gemonteerd? Is hij stevig en niet wiebelig?

Graag hoor ik je ervaring, alvast bedankt!

aangepast door Dirkje
Geplaatst
14 uur geleden, zei Dirkje:

@Wil002 Mag ik vragen wat jouw ervaring tot nu toe met die trekhaak is? Mijn dealer heeft deze afgelopen zaterdag kennelijk voor me besteld, en ik twijfel eraan of het wel een goede is. 

Is ie netjes gemonteerd? Is hij stevig en niet wiebelig?

Graag hoor ik je ervaring, alvast bedankt!

Als het die GDW trekhaak is dan is het een wiebelhaak. Wel te gebruiken om te trekken (aanhanger en caravan) maar niet om te dragen (fietsdrager). De haak buigt door omdat de balk niet rechtstreeks op de chassisbalken gemonteerd wordt (is feitelijk te kort) maar met verlengplaten die doorbuigen bij belasting door een fietsdrager. Je fietsen dansen dan bijna van je trekhaak af.

Geplaatst

Ik praat dan wel over een Kia Niro van de vorige generatie.

Geplaatst
3 uur geleden, zei Derrek:

Ik praat dan wel over een Kia Niro van de vorige generatie.

Het chassis van de 2e generatie is niet veranderd ten opzichte van de 1e. Dus... 

Geplaatst (aangepast)
18 minuten geleden, zei Rowicom:

Het chassis van de 2e generatie is niet veranderd ten opzichte van de 1e. Dus... 

Dankjewel, @Derrek en @Rowicom.
Het model trekhaak schijnt gelukkig wél verbeterd te zijn sinds september. Zie het screenshot van de post die ik gisteravond nog vond in de bijgevoegde afbeelding. Ik ga er dus maar vanuit dat het goedkomt…
ps. het is een Niro 2e generatie.

IMG_6066.jpeg

aangepast door Dirkje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...