Montage afneembare trekhaak Niro
7 7

126 berichten in deze discussie

Na het plaatsen van een fietsendrager bleek de de kogel van mijn trekhaak te ver naar achteren stond. Hierdoor hing de fietsendrager erg ver achterover.

Ik heb de trekhaak bij de dealer laten zien en zij hebben de haak opnieuw gemonteerd. Hierna stond de haak weer keurig recht. Echter na 1 rit met de fietsendrager staat de haak al weer verder naar achteren. Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad en weet die mogelijk de oorzaak?

trekhaak naar achteren nieuw.jpg

trekhaak in goede stand nieuw.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou heeeeeel erg snel een dealer opzoeken
Dit is niet goed en zou dus ook niet moeten mogen
Dus dealer opzoeken en je trekhaak goed laten monteren en vast zetten en voor nu er even niets meer opzetten
Dit is levens gevaarlijk straks verlies je de boel

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

misschien nog een domme opmerking 

maar wat weegt die fietsen drager met die 2 fietsen er op zie dat het 2 elektrische fietsen zijn met accu er nog in en een fietsen drager met en lift 

zou zo maar kunnen dat het heel erg veel te zwaar is ???

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb je discussie even verplaatst naar het juiste forum deel 

denk dat je dan meer reacties zult krijgen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat deze post verplaatst is naar het Niro-deel zodat we kunnen reageren.

Ik zou geen meter meer rijden met deze combinatie.

Heb 1x een gewone fiets van zo'n drager zien kieperen op de A12 en dat was al geen feest maar deze set met 2 elektrieke fietsen geeft een puinhoop achter je op de snelweg !

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hier zou ik ook niks meer op of aanhangen. Is het ook niet erg zwaar wat eraan hangt, al zou de trekhaak nooit mogen buigen of los gaan zitten door dit gewicht..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een mooie fietsdrager maar wat ik me afvraag is deze combinatie niet te zwaar met twee elektrische fietsen erop. Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat is de zwakste schakel. Is dit de haak, de aansluiting van de haak of het frame wat gemonteerd en met bouten vast zit aan het chassis. Laat de dealer het je maar vertellen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook ik ben niet tevreden met deze trekhaak. (Is ook het enige minpunt aan mijn Niro overigens)

Ook die van mij hangt wat naar achteren. 

Grootste probleem vindt ik dat de gehele trekhaak teveel veert/buigt. Heb er onder gelegen, zit met name in teveel torsie in de dwarsbalk. 

Met fietsenrek rijdt het vervelende als de boel zo doorveert. De Niro staat juiste bekend op zijn hoge toelaatbare kogeldruk. Van ik geloof 100kg.

Maar met deze afneembare trekhaak klopt dat gevoelsmatig niet.

Ook met het rijden met aanhanger zie ik de boel doorveren als ik in de achteruitkijkspiegel kijk.

Als ik voor onderhoud ga neem ik mijn fietsenrek mee, en zal het de dealer laten zien....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Arjan 2:

Ook ik ben niet tevreden met deze trekhaak. (Is ook het enige minpunt aan mijn Niro overigens)

Ook die van mij hangt wat naar achteren. 

Grootste probleem vindt ik dat de gehele trekhaak teveel veert/buigt. Heb er onder gelegen, zit met name in teveel torsie in de dwarsbalk. 

Met fietsenrek rijdt het vervelende als de boel zo doorveert. De Niro staat juiste bekend op zijn hoge toelaatbare kogeldruk. Van ik geloof 100kg.

Maar met deze afneembare trekhaak klopt dat niet.

Ook met het rijden met aanhanger zie ik de boel doorveren als ik in de spiegel kijk.

Als ik voor onderhoud ga neem ik mijn fietsenrek mee, en zal het de dealer laten zien....

heel erg goed laat A.U.B even weten wat hun bevindingen zijn 

scheelt een hoop zoekwerk als anderen dit ook weten 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan natuurlijk schrijven dat het niet in de haak is....

Maar zonder gekheid, ik geloof ook niet dat deze combi een juiste is. Naar de oorzaak is gissen, maar een onderzoekje is zeker nodig nu met de aankomende vakanties. Je wilt toch veilig en vertrouwd vakantie vieren, toch?

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hey waldorf en statler zijn eindelijk weer compleet :dup:

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
hey waldorf en stadler zijn eindelijk weer compleet :dup:

Wie...?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het overigens een origineel door de Kia dealer gemonteerde trekhaak uit de accessoirelijst? Zo ja, dan nemen wij dit probleem mee in ons overleg met KMNL.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei bigwade:

Jos is er wel even stil van.

Laat even wat horen Jos.

En Arjan2 natuurlijk. 

Is het de Kia trekhaak uit de folder of en ander merk bij bijvoorbeeld gemonteerd bij een fastfitter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De trekhaak is een originele door de dealer gemonteerde trekhaak en de drager is van de ANWB, hij mag 60 kg tillen en met een kogeldruk van 100kg mag dit geen probleem zijn. Ik heb het bericht geplaats omdat ik hoopte dat iemand het probleem zou herkennen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei jossmitklm:

De trekhaak is een originele door de dealer gemonteerde trekhaak en de drager is van de ANWB, hij mag 60 kg tillen en met een kogeldruk van 100kg mag dit geen probleem zijn. Ik heb het bericht geplaats omdat ik hoopte dat iemand het probleem zou herkennen.

Zoals je ziet is heeft Arjan2 hier ook last van.

En misschien zijn er wel meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb de trekhaak die origineel is. Deze mag, omdat dit nog de eerste serie is, 75 kg dragen. Heb een fietsendrager van Thule die 60 kg mag hebben. Heb er mee gereden met een electrische fiets en een mtb, totaal denk ik 40 kg zonder de drager. Heb voor zover ik heb gemerkt geen last van dit probleem. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, bedankt voor jullie bericht. Wat in ieder geval duidelijk moet zijn is dat de dealer de trekhaak heeft aangeboden feitelijk vanuit de Kia accessoirelijst, tenzij je zelf gekozen hebt voor een ander merk of type.

Aangezien meerdere leden een probleem ervaren, kunnen wij dit voorleggen aan KMNL, rekening houdend met het voorgaande.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
7 7