erik V Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 Mijn Picanto is dit jaar 4 geworden. Het begon me op te vallen dat het start stop systeem niet veel (lees niets) meer gedaan heeft het laatste half jaar. In het begin merk je dat niet direct. Door al de vereisten die er nog aan hangen. Maar zelfs tijdens de zomer had hij geen zin. Een paar topics hierover gelezen hier en dan tot het besluit gekomen dat het 9 v/d 10 aan de accu ligt. In vervanging de varta start-stop D52 gekocht. Blijkbaar moet die dan nog 4 uur acclimatiseren in de auto. En dan max 2 uur rijden met minstens 80km/h. Dat laatste dus niet gedaan. Gewoon mijn korte rit naar werk als anders. En deze avond is alles terug beginnen werken als nieuw. Elk stoplicht netjes uitgeschakeld. Heb een volt meter in de sigaretten aansteker. Zo kan je vrij goed zien wat er gebeurd. En ook wanneer en wat de alternator nu aan het laden is. Toch is dit wel heel snel dat een accu voor de vuilbak is, niet? Zeker en vast omdat ik niets merk tijdens het starten. Ik veronderstel dat ze nog een paar jaar zou meegaan zonder het start stop verhaal. Ik rij 10000km per jaar, half autostrade, half bebouwde kom. Nog mensen die zo snel door de accu heen zijn? Quote
xtra40 Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 1 start stop accu en dan al 4 jaar oud netjes hoor mijn rio is 5 jaar oud en ik ben reeds aan de 3e accu bezig en start stop systeem doet het alleen als ik een flink stuk heb gereden Quote
Jack_z Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 3e accu in 5 jaar ? Mijn pica ook gewoon nog eerste accu en die wordt bijna 4 jaar en die doet wat hij moet doen, ISG schakel ik standaard al uit als ik instap, vind het helemaal niets Quote
xtra40 Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 1 minuut geleden zei Jack_z: 3e accu in 5 jaar ? Mijn pica ook gewoon nog eerste accu en die wordt bijna 4 jaar en die doet wat hij moet doen, ISG schakel ik standaard al uit als ik instap, vind het helemaal niets ik vind het ook niks alleen heb ik geen knopje meer om hem uit te schakelen en ik vind die melding in het display zo irritant komt dan met grote letters Startstop systeem limited te staan erg vervelend Quote
Jack_z Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 Okey zo een melding krijg je niet in mijn pica, staat wel steeds dat ik erg knap ben in de display, vind ik nou juist iritant en kan dat niet uitzetten Quote
Guest Warmentuuter Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 Ik vind vier jaar wel vrij snel om de accu te vervangen. Het is bekend dat de AGM accu al redelijk snel onder de 80% komt waardoor je start/stop systeem niet meer werkt. (en dat is algemeen bekend) Dat betekend niet dat je accu op of versleten is. Een AGM accu (geschikt voor start/stop) staan er juist om bekend dat ze juist langer mee gaan. Bij de venga die ik bijna vijf jaar hebt gehad is nooit de accu vervangen. Zelfs bij min 10 op de vakantie in de winter starten de auto prima. Denk zelf dat de accu wel zeker 6 jaar mee kan als je 10.000 km per jaar rijdt. Quote
Jack_z Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 Laatst vanwege vakantie mijn pica 5 weken stil gestaan, instappen en starten uiteraard met een koudentuuter Quote
bigwade Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 Hey Dikke, niet WT lopen neten want dan krijg je last met bw.. Quote
bigwade Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 BTW, 5 weken verkansie ? Waar doe je het van ? Quote
motorfanatic Posted September 4, 2017 Posted September 4, 2017 Ik heb nu wel geen picanto, maar mijn Rio wordt in januari 6jaar , en nog steeds de eerste accu aanwezig! Hij heeft er nu 60000km. opzitten, en ik gebruik nooit het start-stop systeem! Alleen, als ik voor een brug sta te wachten b.v., zet ik de motor handmatig uit, dan is het de moeite wel waard! 1 Quote
Recommended Posts