JWS Geplaatst 31 Mei, 2020 Geplaatst 31 Mei, 2020 (aangepast) Ik heb gisteren mijn huidige NIRO ingeruild voor een NIRO PHEV, gelokt door de 4000 euro bonus, ik ruil iedere 2 jaar mijn auto in, dus het was tijd, maar ik wou perse stuurwielverwarming en dan kwam ik bij de reguliere NIRO uit bij de Dynamic plus line, maar die stond op 18 inch wielen. Nou heb ik daar een probleem mee, namelijk hogere BPM, hoger verbruik en minder komfoor. De Dynamic plus line in PHEV uitvoering staat op 16 inch, en met de huidige korting werd die zelfs goedkoper, dus de beslissing was gauw gemaakt. Bij de dealer bleek dat je ook kunt kiezen (staat nog niet in de configurator van KIA) voor de 2021 uitvoering daar heeft ook de reguliere NIRO Dynamic plus line 16 inch velgen en zowel de HEV als de PHEV lederen bekleding als rondom led verlichting de HEV wordt dan 50 euro duurder en de PHEV 1000 euro duurder. Uiteindelijk met een extra korting waardoor de PHEV maar 400 euro duurder werd als de HEV voor de PHEV gegaan, met de halvering van de wegenbelasting tot 2025 heb je die er zo uit. Ik kan allen maar laden op mijn werk, dus mijn volledige woon werk (84 km) gaat niet elektrisch, dus ben ik zeer benieuwd wat ik uiteindelijk ga verbruiken. Ik heb ook nog gekeken naar de Xceed PHEV maar de instap is minder ruim, en ik stoot dan redelijk snel mijn hoofd dus daar was ik snel klaar mee. Wel kon ik maar uit een beperkt aantal kleuren kiezen, en ben ik voor de snow white pearl gegaan, levering eind juli. Tevens heb ik er voor gekozen om bij aflevering Michelin Cross Climat + banden te monteren , het led pakket bestaande uit binnen alles led verder Voetenruimte voor witte led verlichting en instapverlichting en ook achterin heb ik witte vloer verlichting besteld. Dus na twee NIRO'S weer een NIRO nog steeds zeer tevreden over KIA en zeker de NIRO 31 Mei, 2020 aangepast door JWS Moest nog wat toevoegen Quote
Rob Lezer Geplaatst 1 Juni, 2020 Geplaatst 1 Juni, 2020 22 uur geleden, JWS zei: Ik heb gisteren mijn huidige NIRO ingeruild voor een NIRO PHEV, gelokt door de 4000 euro bonus, ik ruil iedere 2 jaar mijn auto in, dus het was tijd, maar ik wou perse stuurwielverwarming en dan kwam ik bij de reguliere NIRO uit bij de Dynamic plus line, maar die stond op 18 inch wielen. Nou heb ik daar een probleem mee, namelijk hogere BPM, hoger verbruik en minder komfoor. De Dynamic plus line in PHEV uitvoering staat op 16 inch, en met de huidige korting werd die zelfs goedkoper, dus de beslissing was gauw gemaakt. Bij de dealer bleek dat je ook kunt kiezen (staat nog niet in de configurator van KIA) voor de 2021 uitvoering daar heeft ook de reguliere NIRO Dynamic plus line 16 inch velgen en zowel de HEV als de PHEV lederen bekleding als rondom led verlichting de HEV wordt dan 50 euro duurder en de PHEV 1000 euro duurder. Uiteindelijk met een extra korting waardoor de PHEV maar 400 euro duurder werd als de HEV voor de PHEV gegaan, met de halvering van de wegenbelasting tot 2025 heb je die er zo uit. Ik kan allen maar laden op mijn werk, dus mijn volledige woon werk (84 km) gaat niet elektrisch, dus ben ik zeer benieuwd wat ik uiteindelijk ga verbruiken. Ik heb ook nog gekeken naar de Xceed PHEV maar de instap is minder ruim, en ik stoot dan redelijk snel mijn hoofd dus daar was ik snel klaar mee. Wel kon ik maar uit een beperkt aantal kleuren kiezen, en ben ik voor de snow white pearl gegaan, levering eind juli. Tevens heb ik er voor gekozen om bij aflevering Michelin Cross Climat + banden te monteren , het led pakket bestaande uit binnen alles led verder Voetenruimte voor witte led verlichting en instapverlichting en ook achterin heb ik witte vloer verlichting besteld. Dus na twee NIRO'S weer een NIRO nog steeds zeer tevreden over KIA en zeker de NIRO Goede keuze, mijn verbruik met de PHEV blijft onder de 3 liter bij langere afstanden. In deze Corona tijd gebruik ik vrijwel alleen de accu en rijdt dus door mijn zonnepanelen vrijwel gratis. 50km accu is meestal genoeg voor woon-werkveer wat 80% van de ritten zijn. Wat zeer dom is van Kia, dat ze de auto's niet op voorraad nemen, dan zou het een verkoop hit kunnen worden. Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 Juni, 2020 Geplaatst 1 Juni, 2020 Zo jammer dat er geen PHEV's zijn met 100km EV-bereik.Maar ja, dan zit je alweer aan de onderkant van de BEV-markt en zijn de prijzen niet leuk meer door de kosten van de accu's... Quote
meeder Geplaatst 1 Juni, 2020 Geplaatst 1 Juni, 2020 Zou er graag één willen kopen omdat mijn vrouw dan elektrisch op en neer kan rijden voor het werk.Alleen heeft Kia geen elektrische verwarming dus als de kachel de auto moet verwarmen moet toch de benzinemotor draaien. Een omkeerbare warmtepomp zoals bij EV's gebruikt wordt zou mooier zijn. Quote
Jan Laarhuis Geplaatst 7 Juni, 2020 Geplaatst 7 Juni, 2020 Hallo, ik lees hierboven dat je de 2021 uitvoering van de Niro al kunt bestellen. Het interesseert me dat de PHEV DynamicPlusLine lederen bekleding heeft voor minder dan in de 2020 uitvoering als optie. Waarin verschilt deze uitvoering verder van de huidige 2020 uitvoering? Ik heb op het internet gezocht maar geen treffers gevonden hierop. Is hier meer info over beschikbaar? Groeten, Jan Quote
Rob Lezer Geplaatst 7 Juni, 2020 Geplaatst 7 Juni, 2020 Op 1-6-2020 om 16:48, meeder zei: Zou er graag één willen kopen omdat mijn vrouw dan elektrisch op en neer kan rijden voor het werk. Alleen heeft Kia geen elektrische verwarming dus als de kachel de auto moet verwarmen moet toch de benzinemotor draaien. Een omkeerbare warmtepomp zoals bij EV's gebruikt wordt zou mooier zijn. Het verbruik is minimaal. De motor start ook op om zichzelf op te warmen. naar bedrijfs temperatuur. Quote
JWS Geplaatst 8 Juni, 2020 Geplaatst 8 Juni, 2020 22 uur geleden, Jan Laarhuis zei: Hallo, ik lees hierboven dat je de 2021 uitvoering van de Niro al kunt bestellen. Het interesseert me dat de PHEV DynamicPlusLine lederen bekleding heeft voor minder dan in de 2020 uitvoering als optie. Waarin verschilt deze uitvoering verder van de huidige 2020 uitvoering? Ik heb op het internet gezocht maar geen treffers gevonden hierop. Is hier meer info over beschikbaar? Groeten, Jan Het verschil zoals mijn dealer het heeft uitgelegd is bij de PHEV lederen bekleding en de koplampen en de mistlampen in led, de auto wordt wel 1000 euro duurder, maar tot eind juni 4000 euro korting. Bij de HEV ook lederen bekleding en led koplampen en mist lampen, maar deze levert ook zijn 18 inch velgen in voor de 16 inch ( de PHEV had al 16 inch) en wordt 50 euro duurder, zo heb ik het begrepen, maar de dealer moet je hier zeker uitsluitsel over kunnen geven, inderdaad staat hij zo nog niet in de prijslijst en in de configurator. Quote
Jan Laarhuis Geplaatst 15 Juni, 2020 Geplaatst 15 Juni, 2020 Op 8-6-2020 om 10:36, JWS zei: Het verschil zoals mijn dealer het heeft uitgelegd is bij de PHEV lederen bekleding en de koplampen en de mistlampen in led, de auto wordt wel 1000 euro duurder, maar tot eind juni 4000 euro korting. Bij de HEV ook lederen bekleding en led koplampen en mist lampen, maar deze levert ook zijn 18 inch velgen in voor de 16 inch ( de PHEV had al 16 inch) en wordt 50 euro duurder, zo heb ik het begrepen, maar de dealer moet je hier zeker uitsluitsel over kunnen geven, inderdaad staat hij zo nog niet in de prijslijst en in de configurator. Afgelopen weekend bij de dealer geweest en een opgave laten maken voor de DynamicPlusLine van zowel PHEV als HEV. In beide gevallen kwam de dealer inderdaad zelf met de 2021 uitvoering, dus met leer en LED. Uiteindelijk gaf het prijsverschil de doorslag om voor de HEV te gaan (nadat een proefrit met een demo auto prima bevallen was). We hebben de snow white pearl kleur gekozen en de levering is tweede helft juli. Op zicht allemaal redelijk snel. Nu nog even wachten ... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.