Ga naar inhoud

Niro PHEV


Gast PeterW61

Aanbevolen Berichten

  • 4 weken later...

Verbruik valt mij wel tegen, maar beide heren rijden het niet als een hybride vind ik.  Denk dat als je je rijstijl erop aanpast het veel beter kan. Ben ook benieuwd naar de 'normale' verbruikscijfers

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast PeterW61

Ja, de platen zitten er al op. Veel stekkeren. Ben benieuwd naar verbruik. Kleine 1000 km gereden.  Ongeveer kwart tank leeg dus de eerste gemeten tankbeurt duurt nog even. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 30-4-2018 om 20:51 zei PCJW:

Ja, de platen zitten er al op. Veel stekkeren. Ben benieuwd naar verbruik. Kleine 1000 km gereden.  Ongeveer kwart tank leeg dus de eerste gemeten tankbeurt duurt nog even. 

Kan ik je gistermorgen hebben gezien op de A28 tussen Hoevelaken en Utrecht?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
Gast PeterW61

Heb nu 1 keer getankt.  1313 km gereden. 1 op 37,6 maar natuurlijk wel ook stroom verbruikt. Dit komt van mijn zonnepanelen. Heb de kosten van KWh verrekend met de actuele benzineprijs en die liters opgeteld om tot in mijn ogen reëel vergelijk te komen. Dan heb ik 1 op 27,4 gereden. Tevreden mens. Lokaal (o.a. woon-werk) rijden we altijd in EV modus. Heerlijk rustig en goed voor ons gevoel iets aan milieu bij te dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast PeterW61

Arjan2: Motor loopt als het koud is wel eens stationair op achtergrond. Lossen dat op om een stukje Hev-modus aan te zetten en na een paar km door versnelde opwarming motor rijd je weer EV. Nu in deze tijd met lekker weer rijden we lokaal volledig EV modus. Op de snelweg bij lange stukken zetten we HEV modus aan. Kan wel EV maar lokaal in bewoond gebied is EV efficienter en de milieubijdrage groter. Bij warmere dagen kiezen we ook vaak voor het open dak ipv airco. Zijn erg blij met deze auto.

Overigens is hij voorzien van alle opties, waarvan ik sommige achteraf niet perse nodig zou hebben. Voorbeeld: cruise automatisch. Erg onrustig bij drukte  vaak remmen en weer vol acceleren. Komt natuurlijk ook door voorgangers maar niet comfortabel. Daarintegen is dodehoekwaarschuwing voor mij een topaccessoire. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik ben vandaag bij de Kia dealer langsgegaan. Geduld is een schone zaak, op het Intranet van Kia was gemeld dat mijn Kia Niro Phev reeds op de boot stond "On Sea, Shipping". De verwachtte aankomst in de haven zou zijn op Vrijdag de 13e juli.

We zullen zien. Ik ben niet bijgelovig want op een vrijdag de 13e kreeg ik ook eens een vonnis... dat ik een rechtszaak had gewonnen :grin:. Geluksdag dus, die Vrijdag de 13e.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ik heb geen toestemming gevraagd natuurlijk, maar zoals je ziet door de motor moeten ze toch al over de straat als er een auto geparkeerd staat  en daar heb ik ook nooit wat over gehoord. 

Ik denk zolang niemand klaagt dat er geen probleem is en zeker niet als je door z'n drempel het veilig houdt en het is ook maar voor 3 uurtjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast PeterW61

Prima oplossing lijkt mij. Ik sta vaker aan de kabel te tanken dan aan de pomp. :-)

Veel plezier. Ik vind het een fijne auto. Komend weekend de caravan er achter. Als dat lekker gaat vind ik hem helemaal top.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Nu ik hem ruim een week heb, even mijn eerste indruk. Ik rij naar verhouding minder dan gemiddeld zodat de EV modus voor het grootste gedeelte aanstaat. Op de snelweg echter rij ik meestal in HEV modus. Beide rijden naar mijn idee prima.

Een puntje wat ik zelf wel even onder de aandacht wil brengen is, de VESS (Virtual Engine Sound System). Het zit erop zodat de voetganger / fietser de auto beter hoort aankomen. Naar mijn mening echter is het geluid van dit systeem nauwelijks hoorbaar. Ja, als ik achteruit wegrijd dan hoor ik wil een piepje, echter de parkeersensoren zijn minstens 5x zo hard. Dit horen we wel goed. Ook heb ik even bij het wegrijden aan vrienden gevraagd of zij iets hoorden van de VESS. Zij zijden ook dat er niks te horen was. Oftewel, VESS is een systeem wat momenteel wel uitgezet kan worden, het doet niks en kost energie.

Een zeer positief punt van de ruimte in de auto is, ik ben 2,03 meter lang, is dat ik er zeer comfortabel in kan zitten / rijden. Voor mij een belangrijk punt. Voor de rest; airco (met name de laatste weken zeer belangrijk) werkt goed. Navigatie is subliem. En ik heb zeker niet het idee dat de EV Range lager zou zijn dan de aangegeven 55km bij een volle accu.

Al met al, een prima wagen, ook en zeker voor mensen zonder woon / werk verkeer. De accu kan worden opgeladen terwijl de auto stilstaat. Iets wat niet gezegd kan worden van een gewone hybride of benzine c.q. diesel auto.

Hierbij een foto na een korte regenbui. Het waren de eerste druppels water welke de auto te "verwerken" kreeg.

Dsc_0047.jpg

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Hawk, leuk weer een PHEV erbij. In EV modus rijden gewoon met de airco aan bijv. Ontdek zelf steeds meer leuke dingen aan het rijden. Staat die van jou bij een flat? Hoe doe je dat met laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...