Jeroen010 Geplaatst 23 Januari, 2018 Geplaatst 23 Januari, 2018 Wie heeft ervaring met dakdragers? Wij gaan binnenkort op wintersport en wil een dakkoffer gaan gebruiken. Er zijn verschillende merken op de markt. Zo is er de "farad" voor rond de 99 euro en het grote bekende merk "Thule", maar die is 179 euro. Ik ga graag voor zekerheid, dus hoop dat iemand hier wat tips kan geven. Quote
HansG Geplaatst 23 Januari, 2018 Geplaatst 23 Januari, 2018 53 minuten geleden zei Jeroen010: Wie heeft ervaring met dakdragers? Wij gaan binnenkort op wintersport en wil een dakkoffer gaan gebruiken. Er zijn verschillende merken op de markt. Zo is er de "farad" voor rond de 99 euro en het grote bekende merk "Thule", maar die is 179 euro. Ik ga graag voor zekerheid, dus hoop dat iemand hier wat tips kan geven. Ik heb ze van Kia zelf. Het is wel even puzzelen omdat de dragers in breedte verstelbaar zijn. Ze moeten goed aansluiten. Dan heb je wel een rotsvaste drager waar de dakkoffer op kan. Quote
HenkBhz Geplaatst 23 Januari, 2018 Geplaatst 23 Januari, 2018 Heb zelf de dakdragers van KIA besteld bij levering. Die zijn echt fantastisch. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Quote
Ron Penguin Geplaatst 23 Januari, 2018 Geplaatst 23 Januari, 2018 Ik heb de Thule WingBar Edge 9592 | Maat M | voor auto's met geïntegreerde railing of vaste bevestigingspunten gekocht bij Remenko. Was er € 250,- aan kwijt, maar zitten wel mooi laag en erg stevig. Geven ook weinig windruis. Erg tevreden mee ook. Quote
rinus boogaard Geplaatst 26 Januari, 2018 Geplaatst 26 Januari, 2018 Op 23-1-2018 om 20:37 zei Jeroen010: Wie heeft ervaring met dakdragers? Wij gaan binnenkort op wintersport en wil een dakkoffer gaan gebruiken. Er zijn verschillende merken op de markt. Zo is er de "farad" voor rond de 99 euro en het grote bekende merk "Thule", maar die is 179 euro. Ik ga graag voor zekerheid, dus hoop dat iemand hier wat tips kan geven. Hallo Jeroen, de dakdragers van Farad zijn prima en ook voordelig, ik heb ze zelf aangeschaft en als je de instruktie uitleg voor demontage opvolgd en rekening houd met het breedte verschil van voor en achter van de railing ( dus twee verschillende maken een voor de achterzijde en een voor de voorzijde ) goed meten en opletten dat de steunen in het hart zijn geplaatst en alle strips hebt aangebracht, dan heb je uitstekende dragers van aluminium met 100 kg laad vermogen, zelfs meer als orginele en die van Thule. Rinus Quote
Olaf de Niro Geplaatst 27 Januari, 2018 Geplaatst 27 Januari, 2018 Die Farad dakdragers lijken mij ook wel wat. 100 euro vindt ik een mooie prijs. Rinus, zijn ze een beetje stil op de snelweg of heb je daar nog geen ervaring mee? En is het nog zinvol om ze in te korten (afzagen) zodat ze niet uitsteken? Quote
Wil002 Geplaatst 6 Februari, 2018 Geplaatst 6 Februari, 2018 (aangepast) Hallo Jeroen, ik heb ook de dakdragers van FARAD. Rinus ook bedankt voor je extra tips (was me niet echt opgevallen verschil in breedte), toen ik ze "gepast" heb op de Niro. Ik heb ze niet ingekort. Ga ze vandaag weer monteren, zal eens extra opletten. Er is wel windgeruis te horen als de dakdragers erop zitten (ik heb ze nog niet geprobeerd met de grote brede dakkoffer); maar misschien is dat normaal bij elke dakdrager. Het windgeruis is (voor mij) merkbaar vanaf 60 km/hr. Succes met je keuze. 7 Februari, 2018 aangepast door Wil002 update Quote
Jeroen010 Geplaatst 7 Februari, 2018 Topic Starter Geplaatst 7 Februari, 2018 Allen hartelijk dank voor de reactie! Zelfs met foto's erbij, dat maakt het visueel Groet, Jeroen Quote
Rob_F Geplaatst 18 Oktober, 2018 Geplaatst 18 Oktober, 2018 Ik krijg binnenkort mijn Kia Niro DynamicLine. Mijn huidige auto is een Hyundai IX35. Daar heb ik originele dakdragers voor. De IX35 heeft geïntegreerde dakrails met aan ieder punt waar de dakdrager wordt bevestigd, 2 gaatjes waar de dakdrager aan/in wordt bevestigd. Zitten deze 2 gaatjes (eigenlijk 8 dus) ook op de dakrails van de Niro? Ik kan mij herinneren toen ik in de showroom was, dat ik ze er niet op zag zitten. Ik heb de dakdragers inmiddels te koop staan op marktplaats, maar begin nu te twijfelen of ik ze ook voor de Niro kan gebruiken. Als ik namelijk de Farad zou bestellen voor de Niro, dan zijn dit precies dezelfde Farad's als die voor de IX35. Dat zou weer een aanschaf schelen, ik moet al nieuwe velgen + winterbanden kopen, omdat die (bijna nog nieuwe) van de IX35 er net niet onder kunnen Quote
HansG Geplaatst 18 Oktober, 2018 Geplaatst 18 Oktober, 2018 7 uren geleden, Rob_F zei: Ik krijg binnenkort mijn Kia Niro DynamicLine. Mijn huidige auto is een Hyundai IX35. Daar heb ik originele dakdragers voor. De IX35 heeft geïntegreerde dakrails met aan ieder punt waar de dakdrager wordt bevestigd, 2 gaatjes waar de dakdrager aan/in wordt bevestigd. Zitten deze 2 gaatjes (eigenlijk 8 dus) ook op de dakrails van de Niro? Ik kan mij herinneren toen ik in de showroom was, dat ik ze er niet op zag zitten. Ik heb de dakdragers inmiddels te koop staan op marktplaats, maar begin nu te twijfelen of ik ze ook voor de Niro kan gebruiken. Als ik namelijk de Farad zou bestellen voor de Niro, dan zijn dit precies dezelfde Farad's als die voor de IX35. Dat zou weer een aanschaf schelen, ik moet al nieuwe velgen + winterbanden kopen, omdat die (bijna nog nieuwe) van de IX35 er net niet onder kunnen De gaatjes zitten er niet. De dragers worden op de rails klemvast gezet. Bij mijn rails(de originele) zaten meerdere bevestigingstukken. Wellicht was dat bij jou ook zo? Best mogelijk dat daar wel de goede klemmen bij zitten. Quote
Ozzie Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 Allen hartelijk dank voor de reactie! Zelfs met foto's erbij, dat maakt het visueel Groet, Jeroen Ha Jeroen.Welke zijn het geworden en wat is je ervaring ermee?Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Quote
Ozzie Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 Heeft iemand dakdragers (voor dakkoffer) voor de Niro te huur, omgeving Utrecht?Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Quote
Olaf de Niro Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 Hier een foto van onze Niro met Farrad dakdragers, inderdaad een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Inkorten heb ik ook aan gedacht maar enig geruis houd je toch. Tegenwoordig is alles plastic, ook de bevestiging op de dakrails plus bijbehorende sleutel. Ik vertrouw er maar op dat het sterk genoeg is. Onderweg draai ik ze altijd nog na en altijd valt er ook wat bij te draaien. Vindt ik wat minder maar de combinatie met een dakkoffer van Harpo zit verder als gegoten. Quote
Ozzie Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 Hier een foto van onze Niro met Farrad dakdragers, inderdaad een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Inkorten heb ik ook aan gedacht maar enig geruis houd je toch. Tegenwoordig is alles plastic, ook de bevestiging op de dakrails plus bijbehorende sleutel. Ik vertrouw er maar op dat het sterk genoeg is. Onderweg draai ik ze altijd nog na en altijd valt er ook wat bij te draaien. Vindt ik wat minder maar de combinatie met een dakkoffer van Harpo zit verder als gegoten. Dank Olaf. Kreeg aanbod voor Kia dakdrager voor 201 euries. Vond dat aan de prijzige kant dus die Farrad is zeer interessant.Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk Quote
Selandus Geplaatst 19 April, 2019 Geplaatst 19 April, 2019 Wie kan mij vertellen of dit de juiste adapters zijn voor de dakrails van een Niro? Aan de buitenzijde vallen ze mooi over het profiel, maar bij de binnenzijde twijfel ik. Mm vorige auto had een andere dakrails, maar ik vond deze adapters nog in de garage. Quote
Olaf de Niro Geplaatst 19 April, 2019 Geplaatst 19 April, 2019 Het lijkt me van niet maar het is lastig te zeggen op afstand. Mijn dragers hebben aan de binnenkant van de bevestiging aan de dakrails een stuk plastic dat recht tegen de dakrails drukt, onder de bolling zeg maar. Als je de dakrails plaatst maar nog niet vastdraait dan moeten die binnenste blokken zonder speling tussen de dakrails passen. Hierbij nog een foto. Ik hoop dat het duidelijk is. Quote
Selandus Geplaatst 20 April, 2019 Geplaatst 20 April, 2019 Het lijkt me van niet maar het is lastig te zeggen op afstand. Mijn dragers hebben aan de binnenkant van de bevestiging aan de dakrails een stuk plastic dat recht tegen de dakrails drukt, onder de bolling zeg maar. Als je de dakrails plaatst maar nog niet vastdraait dan moeten die binnenste blokken zonder speling tussen de dakrails passen. Hierbij nog een foto. Ik hoop dat het duidelijk is. Bedankt voor de foto. Dat zijn inderdaad duidelijk andere adapters. Ergens kan ik me niet voorstellen dat de mijne losschieten, de opening is immers kleiner dan het breedste stuk van de dakdragers en het zit wel goed stevig vast. Maar ja, je komt er maar op één manier achter of die theorie klopt, en dat test ik liever niet op de snelweg Ik zal er wel eens mee langs de automaterialenhandel gaan, om te kijken wat die adviseren. Quote
Olaf de Niro Geplaatst 20 April, 2019 Geplaatst 20 April, 2019 Advies inwinnen lijkt me inderdaad verstandig. Misschien zal je dakkoffer er niet omhoog vanaf vliegen maar bij een noodstop kan het ding ook naar voren gelanceerd worden. Even los van de gevolgen, kan de verzekering ook de aansprakelijkheid bij jou leggen. Mijn dakdragers kostten 100 euro dus dat valt wel mee denk ik. Succes met de afweging. Quote
SimonV Geplaatst 22 April, 2019 Geplaatst 22 April, 2019 De eerder genoemde Farad’s van ca €100 werken prima op een Niro, zitten muurvast en zijn goed verkrijgbaar. Quote
john Do Geplaatst 17 Juni, 2019 Geplaatst 17 Juni, 2019 Beste Leden, Aanstaande vrijdag wordt mijn nieuwe Kia Niro hybride, opgeleverd. Weten jullie of de originele Kia dakdragers voor een Kia Sportage (ik denk bouwjaar 2015) ook passen op mijn auto? mvg. T. Quote
dekatvandeburen Geplaatst 19 Januari, 2020 Geplaatst 19 Januari, 2020 (aangepast) Hier nog een tevreden farad dakdrager gebruiker. Had al gepost in het e-Niro gedeelte, zie nu in het algemene Niro gedeelte deze post pas.. Sorry! voor de volledigheid kan ik dus wel bevestigen dat de algemene niro set ook op de e-Niro past https://www.kiaclub.nl/topic/23422-e-niro-handige-accessoires/page/2/?tab=comments#comment-224816 19 Januari, 2020 aangepast door dekatvandeburen Quote
RobertDeNiro Geplaatst 30 Januari, 2020 Geplaatst 30 Januari, 2020 Hoi, ik heb net een Thule kitset besteld. De kitset monteer ik op de Thule square dragers die ik op mijn vorige auto (een Peugeot 308SW uit 2015) had. Dus, oude voetjes eraf, nieuwe voetjes eronder. Voordeel: ik hoef de fietsdragers niet te demonteren en opnieuw te monteren op een andere drager. Voordeel: ik ben voor 45 euro klaar ipv een compleet nieuwe set die ik niet nodig heb. https://www.dakdragerstore.com/kitset-thule-kit-4076-flush-railing Quote
Vince Geplaatst 29 April, 2020 Geplaatst 29 April, 2020 (aangepast) Op 30-1-2020 om 15:20, RobertDeNiro zei: Hoi, ik heb net een Thule kitset besteld. De kitset monteer ik op de Thule square dragers die ik op mijn vorige auto (een Peugeot 308SW uit 2015) had. Dus, oude voetjes eraf, nieuwe voetjes eronder. Voordeel: ik hoef de fietsdragers niet te demonteren en opnieuw te monteren op een andere drager. Voordeel: ik ben voor 45 euro klaar ipv een compleet nieuwe set die ik niet nodig heb. Dit klinkt goed. Bedoel je met die square dragers de oude modellen rechthoekige buisdragers? Mijn kano V-steunen passen namelijk het beste op die rechthoekige buisdragers. Hoe bevalt die Thule kitset en kun je misschien wat foto's posten? 29 April, 2020 aangepast door Vince Quote
RobertDeNiro Geplaatst 1 Juli, 2020 Geplaatst 1 Juli, 2020 Hoi Vince, beetje late reactie. Ik was blijkbaar uitgelogd in het forum. Met die square dragers bedoel ik inderdaad die oude rechthoekige buisdragers. Met de aerodynamica van een bushokje. De Thule kitset bevalt heel goed. Het gaat om onderstaande set. Link voor bestellen: https://www.etrias.nl/kitset-thule-kit-4076-flush-railing.html?q=4076 Je zult vast wel tussen 29 april en nu iets gevonden hebben om je kano op vast te binden. Mocht dat niet zo zijn, dan kan ik je deze set aanbevelen. Niet duur en montage is een eitje. . Quote
Vince Geplaatst 1 Juli, 2020 Geplaatst 1 Juli, 2020 33 minuten geleden, RobertDeNiro zei: Hoi Vince, beetje late reactie. Ik was blijkbaar uitgelogd in het forum. Met die square dragers bedoel ik inderdaad die oude rechthoekige buisdragers. Met de aerodynamica van een bushokje. De Thule kitset bevalt heel goed. Het gaat om onderstaande set. Link voor bestellen: https://www.etrias.nl/kitset-thule-kit-4076-flush-railing.html?q=4076 Je zult vast wel tussen 29 april en nu iets gevonden hebben om je kano op vast te binden. Mocht dat niet zo zijn, dan kan ik je deze set aanbevelen. Niet duur en montage is een eitje. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Kun je er wat detailfoto's bij posten want ik zie nog niet hoe deze kitset past bij de voetenset die ik al heb? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.