rob6inlijn Geplaatst 20 Februari, 2018 Geplaatst 20 Februari, 2018 Klopt het dat er geen bochtverlichting zit op onze Niro's? wel even getest maar zag niets. Stond wel stil en had misschien niet mijn dimlicht aan. Maar zou niet nodig moeten zijn, als het hetzelfde zou werken als op de Sportage. ben benieuwd. Quote
Specialmade Geplaatst 20 Februari, 2018 Geplaatst 20 Februari, 2018 2 uur geleden zei rob6inlijn: Klopt het dat er geen bochtverlichting zit op onze Niro's? wel even getest maar zag niets. Stond wel stil en had misschien niet mijn dimlicht aan. Maar zou niet nodig moeten zijn, als het hetzelfde zou werken als op de Sportage. ben benieuwd. Nee, er zit geen bochtverlichtng op de Niro. Niet bij stilstand en ook niet tijdens het rijden. 1 Quote
Toby Geplaatst 21 Februari, 2018 Geplaatst 21 Februari, 2018 Hier in België zit alleen op de sense duurste versie bochtverlichting. Zal in Nederland ook wel zo zijn zeker. Quote
Kevo Geplaatst 21 Februari, 2018 Geplaatst 21 Februari, 2018 Zojuist zei Toby: Hier in België zit alleen op de sense duurste versie bochtverlichting. Zal in Nederland ook wel zo zijn zeker. Echt? Hoe werkt dat dan? Is me nog niet opgevallen... Quote
Toby Geplaatst 21 Februari, 2018 Geplaatst 21 Februari, 2018 Als je stil staat en aan het stuur draait gebeurd er niets ,maar als je rijdt moet je de lichtbundel maar is in het oog houden als je een bocht neemt dan zie je dat die mee de bocht instuurt. P.S. hou ook de bocht in het oog anders kan de lichtbundel snel uitgaan. 1 Quote
Brat Pit Geplaatst 21 Februari, 2018 Geplaatst 21 Februari, 2018 Blij dat het er niet op zit. Althans als we het hebben over die mistlampen die in de bocht aangaan zoals bij de Audi/VW/Scoda. Deze zijn erg verwarrend als er een rotonde opgereden wordt door zo'n auto. Het rechter "bochtlicht" springt aan en je denkt dat er rechts afgeslagen wordt. Je denkt dan veilig de rotonde op te kunnen rijden, maar nee hoor, de auto slaat niet af. Dit gebeurt natuurlijk in een split second, uitermate verwarrend. Quote
Kevo Geplaatst 21 Februari, 2018 Geplaatst 21 Februari, 2018 Nee, gelukkig niet die aan- en uitgaande mistlampen.. Het gaat hier blijkbaar over meedraaiende koplampen. Op mijn vorige auto was dit duidelijk zichtbaar, maar op mijn Niro Sense nog niks van gemerkt. Is wel LED verlichting BTW... Quote
PeterD Geplaatst 21 Februari, 2018 Geplaatst 21 Februari, 2018 De Carens had "statische bochtverlichting" Niet meedraaiend, maar een extra lamp in een extra reflector. De Niro heeft dit niet meer. Het leverde blijkbaar te vaak en te veel verwarring op. Nu ik er aan gewend ben mis ik het ook niet meer. Quote
Derrek Geplaatst 21 Februari, 2018 Geplaatst 21 Februari, 2018 1 uur geleden zei Brat Pit: Althans als we het hebben over die mistlampen die in de bocht aangaan zoals bij de Audi/VW/Scoda. Belachelijk dat dat is toegestaan/goedgekeurd bij te typegoedkeuring. Heeft vast te maken met de Duitse lobby.... Op de Kia Rio zat ook bochtverlichting maar nadat ik er xenon verlichting in had gebouwd viel de bochtverlichting in het niets ten opzichte van de hoeveelheid xenon licht. Dan heb je het echt niet meer nodig. Dat geldt overigens bij gebruik van LED koplampen. 1 Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 24 Februari, 2018 Geplaatst 24 Februari, 2018 Klopt het dat er geen bochtverlichting zit op onze Niro's? wel even getest maar zag niets. Stond wel stil en had misschien niet mijn dimlicht aan. Maar zou niet nodig moeten zijn, als het hetzelfde zou werken als op de Sportage. ben benieuwd.Bij de Cee'd moet de lichtschakelaar in automatisch staan, in alle andere standen werkt de adaptieve bochtverlichting niet. Wellicht dat dit ook bij de Niro zo is, neem aan dat hij ook beschikt over adaptieve bochtverlichting.Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.