Jos19031952 Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 Op 3-9-2018 om 13:14, Johan64 zei: Ik heb die organiser eruit gesloopt, bij de bouwmarkt een dunne multiplex plaat laten zagen als bodem, daarop een rubber mat (van de rol bij de bouwmarkt) en dan de beschermbak er in liggen. Werkt perfect. We hebben nu meer ruimte in de achterbak dan in onze Mercedes C-klasse. Wij zijn dik tevreden! De beschermbak zelf is te dun om zonder ondergrond als bodem te dienen. Bij welke bouwmarkt krijg je een multiplex plaat van 74 breed x 104? Die van de Gamma zijn 61 breed x 104 Dat gaat t hem dus niet worden! Tenzij ik de hele grote plaat koop waarvan ik de rest moet weggooien. Quote
dropje Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 (aangepast) 46 minuten geleden, Jos19031952 zei: Bij welke bouwmarkt krijg je een multiplex plaat van 74 breed x 104? Die van de Gamma zijn 61 breed x 104 Dat gaat t hem dus niet worden! Tenzij ik de hele grote plaat koop waarvan ik de rest moet weggooien. U heeft een plaat 84 x 102,5 cm nodig (misschien afhankelijk van welk jaar uitvoering u heeft, het best even na meten) Als u in twee delen doet is het makkelijk af tekenen. 9 April, 2019 aangepast door dropje 1 Quote
Johan64 Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 Ik heb de Niro zonder die accubak rechtsachter, en heb de plaat bij de bouwmarkt laten zagen uit een grote plaat. Maakt uiteindelijk de kosten niet, al zie ik ook wel dat de oplossing van 2 delen zo zijn charme heeft. Ik kon het restant plaat meenemen en verder thuis nog gebruiken. Zelf zou ik er nooit meer die organiser inzetten, hooguit weer als we de auto inruilen. Qua ruimte is het zo ideaal. Ondertussen sparen we door voor een Tesla Quote
dropje Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 (aangepast) 1 uur geleden, Johan64 zei: Ik heb de Niro zonder die accubak rechtsachter, en heb de plaat bij de bouwmarkt laten zagen uit een grote plaat. Maakt uiteindelijk de kosten niet, al zie ik ook wel dat de oplossing van 2 delen zo zijn charme heeft. Ik kon het restant plaat meenemen en verder thuis nog gebruiken. Zelf zou ik er nooit meer die organiser inzetten, hooguit weer als we de auto inruilen. Qua ruimte is het zo ideaal. Ondertussen sparen we door voor een Tesla Tja, op mijn werk ligt een hele stapel verschillende plaatmaterialen in verschillende diktes en uitvoeringen, maar ik snap dat uiteraard niet iedereen die luxe heeft. e-Niro zou ik ook niet vervelend vinden hoor 9 April, 2019 aangepast door dropje Quote
casper Geplaatst 19 Juli, 2019 Geplaatst 19 Juli, 2019 Op 9-4-2019 om 14:28, dropje zei: U heeft een plaat 84 x 102,5 cm nodig (misschien afhankelijk van welk jaar uitvoering u heeft, het best even na meten) Als u in twee delen doet is het makkelijk af tekenen. Hoi Dropje, Waar heb je de bekleding vandaan? ik ga binnenkort even de plank zagen maar zoek nog zwarte bekleding om erop te maken. Quote
dropje Geplaatst 23 Juli, 2019 Geplaatst 23 Juli, 2019 Op 19-7-2019 om 18:39, casper zei: Hoi Dropje, Waar heb je de bekleding vandaan? ik ga binnenkort even de plank zagen maar zoek nog zwarte bekleding om erop te maken. Leen Bakker, restantje goedkope loper, lekker flexibel. Quote
casper Geplaatst 23 Juli, 2019 Geplaatst 23 Juli, 2019 Bedankt. Ik ga volgende week even op zoek Quote
dropje Geplaatst 26 Augustus, 2019 Geplaatst 26 Augustus, 2019 Afgelopen zomervakantie mooi de verdiepte bodem kunnen gebruiken, werkte perfect. Nu kon de electrische koelbox gewoon netjes onder het afdekzeil staan. Met de 'bakken' er in past dat niet.... (ik heb overigens op wat tactische plaatsen nog wat neopreen blokjes gelijmd, zodat de plaat wat meer steun heeft aan de onderzijde) Heb alleen ondervonden dat ik die bodemplaat net ietsje te strak heb gezaagd. 1 deel van de rugleuning achterbank kan hierdoor niet meer helemaal plat, dan klemt die aan de achterzijde op de bodemplaat. Binnenkort nog eens even de lineaalzaag er langs halen. 1 Quote
Johan64 Geplaatst 26 Augustus, 2019 Geplaatst 26 Augustus, 2019 Met die verdiepte kofferbak past er echt onwijs veel in de Niro! De ruimte in de kofferbak vinden wij redelijk ideaal. Ik begrijp ook niet waarom er hier standaard zo'n organiser wordt geleverd. Quote
gjcvro Geplaatst 27 Augustus, 2019 Geplaatst 27 Augustus, 2019 (aangepast) Omdat er ook veel mensen zijn die liever een gladde laadvloer zonder tildrempel hebben. Als ik mer ruimte nodig heb gooi ik de stoelen wel plat 27 Augustus, 2019 aangepast door gjcvro Quote
Derrek Geplaatst 27 Augustus, 2019 Geplaatst 27 Augustus, 2019 Op 26-8-2019 om 09:57, dropje zei: Afgelopen zomervakantie mooi de verdiepte bodem kunnen gebruiken, werkte perfect. Nu kon de electrische koelbox gewoon netjes onder het afdekzeil staan. Met de 'bakken' er in past dat niet.... (ik heb overigens op wat tactische plaatsen nog wat neopreen blokjes gelijmd, zodat de plaat wat meer steun heeft aan de onderzijde) Heb alleen ondervonden dat ik die bodemplaat net ietsje te strak heb gezaagd. 1 deel van de rugleuning achterbank kan hierdoor niet meer helemaal plat, dan klemt die aan de achterzijde op de bodemplaat. Binnenkort nog eens even de lineaalzaag er langs halen. Heb exact dezelfde ervaring. 1 cm afzagen achter (en het gleufje voor de middelste stoelsteun) en het gaat weer prima. Ga ook voor de Picanto zo'n plaat maken. Heb nog genoeg kofferbak bekledingsstof over om ook die plaat te stofferen. Dan ziet het er weet netjes uit. Quote
Johan64 Geplaatst 27 Augustus, 2019 Geplaatst 27 Augustus, 2019 44 minuten geleden, gjcvro zei: Omdat er ook veel mensen zijn die liever een gladde laadvloer zonder tildrempel hebben. Als ik mer ruimte nodig heb gooi ik de stoelen wel plat Op zich snap ik dat wel, maar als er één verkoopargument is voor auto's is het wel de inhoud van de kofferbak. Merken vechten elkaar de tent uit voor 2 liter meer. Quote
Broekie Geplaatst 27 Augustus, 2019 Geplaatst 27 Augustus, 2019 45 minuten geleden, Johan64 zei: Op zich snap ik dat wel, maar als er één verkoopargument is voor auto's is het wel de inhoud van de kofferbak. Merken vechten elkaar de tent uit voor 2 liter meer. Helemaal mee eens! Voor de vakantie heb ben ik ook even aan het schroeven geweest. Resultaat: 3 grote vakantiekoffers, 1 medium trolley en 1 kleine trolley. Het past er allemaal in. Een mooie oplossing zou zijn dat de bakken er iets eenvoudiger uit te halen zijn en dat je op de een of andere manier de bestaande vloer weer kunt gebruiken als de bak eruit is. Quote
Selandus Geplaatst 27 Augustus, 2019 Geplaatst 27 Augustus, 2019 Ik begrijp ook niet waarom er hier standaard zo'n organiser wordt geleverd. Mijn organiser zit anders flink vol. Ik had wel liever minder opstaande randjes gehad in de organiser.Waar laat jij nu dingen als reservelampjes, sleepkabel, oranje hesjes, verbandtrommeltje, gevarendriehoek, zaklamp, poetslap en al die andere zaken die je onderweg nooit nodig hoopt te hebben maar waarvan je achteraf toch altijd blij bent dat je ze al die jaren ongebruikt hebt meegesleept? Ik krijg dat echt niet allemaal om het reservewiel en in het handschoenenkastje gefrommeld. Zit nu keurig uit de weg onder de vloer. Quote
Derrek Geplaatst 28 Augustus, 2019 Geplaatst 28 Augustus, 2019 (aangepast) 15 uur geleden, Selandus zei: Waar laat jij nu dingen als reservelampjes, sleepkabel, oranje hesjes, verbandtrommeltje, gevarendriehoek, zaklamp, poetslap en al die andere zaken die je onderweg nooit nodig hoopt te hebben maar waarvan je achteraf toch altijd blij bent dat je ze al die jaren ongebruikt hebt meegesleept? Ik krijg dat echt niet allemaal om het reservewiel en in het handschoenenkastje gefrommeld. Zit nu keurig uit de weg onder de vloer. Die zitten allemaal netjes opgeborgen in die mooie rode KIA-tas die je bij je Kia hebt gekregen. Met nog een paraplu daarbij! Ik heb de gemaakte bodemplaat bekleed met (speciaal?) zwarte kofferbak bekleding (van conrad.nl). Dat is/ziet er hetzelfde uit als de originele kofferbak bekleding van de Kia en de klittebandstrip die onder de rode KIA-tas zit "kleeft" daar ook weer aan vast zodat deze tas niet door de kofferbak slingert. De tas staat achterin tegen de stoelleuning aan zodat je er geen last van hebt en er nu wel een zee van ruimte overblijft. Overigens kun je die originele bakken zo weer terugplaatsen ook zonder ze vast te schroeven. Dan kun je ze er ook weer makkelijker eruit halen. Maar ik gebruik deze niet meer. 28 Augustus, 2019 aangepast door Derrek Quote
johans67 Geplaatst 15 Oktober, 2019 Geplaatst 15 Oktober, 2019 omdat we een hond hebben heb ik de mat besteld bij https://www.automattenopmaat.nl voor mijn niro hybride de 2020 versie . Quote
Michael 1712 Geplaatst 15 Juli, 2020 Geplaatst 15 Juli, 2020 Op 3-9-2018 om 19:46, Derrek zei: Een multiplex plaat op maat gezaagd (eerst van karton geknipt) en daarop de kofferbakmat. De kofferbak wordt hiermee 14 cm dieper. Gebruik het op vakantie. Nu kunnen de koffers op zijn kant er in en dat scheelt enorm. Normaal gaan de bakken er weer in (heb de ruimte dan niet nodig) Weet je zo de maten nog? Vind het wel een goed idee voor de vakantie. En zit die bak alleen geschroefd of ook gelijmd. Gezien de mijne en lease bak is wil ik niet te veel beschadigen. Quote
dropje Geplaatst 15 Juli, 2020 Geplaatst 15 Juli, 2020 2 uur geleden, Michael 1712 zei: Weet je zo de maten nog? Vind het wel een goed idee voor de vakantie. En zit die bak alleen geschroefd of ook gelijmd. Gezien de mijne en lease bak is wil ik niet te veel beschadigen. Stukje terug lezen, maten staan ergens. Bakken zitten puur geschroefd, niet gelijmd Quote
Derrek Geplaatst 15 Juli, 2020 Geplaatst 15 Juli, 2020 De vorm van de eerste generatie Niro verschilt iets van de latere versie waarbij er geen accu meer in de kofferbak geplaatst is. Het beste kun je eerst van een stuk karton een vorm knippen en passen en deze dan uitzagen uit een houten plaat multiplex. Als je de plaat daarna bekleed met de speciale zwarte kofferbakbekleding dan blijft je rode Kia servicetas weer “plakken” op de plaat. Bijvoorbeeld een stuk van Conrad voor € 21,99 (link) en dan heb je voldoende. Van de rest heb ik een plaat voor de Picanto gemaakt en bekleed. Nu ik de grotere ruimte gewend ben haal ik de plaat er ook nooit meer uit Quote
dropje Geplaatst 16 Juli, 2020 Geplaatst 16 Juli, 2020 15 uur geleden, Derrek zei: De vorm van de eerste generatie Niro verschilt iets van de latere versie waarbij er geen accu meer in de kofferbak geplaatst is. Het beste kun je eerst van een stuk karton een vorm knippen en passen en deze dan uitzagen uit een houten plaat multiplex. Als je de plaat daarna bekleed met de speciale zwarte kofferbakbekleding dan blijft je rode Kia servicetas weer “plakken” op de plaat. Bijvoorbeeld een stuk van Conrad voor € 21,99 (link) en dan heb je voldoende. Van de rest heb ik een plaat voor de Picanto gemaakt en bekleed. Nu ik de grotere ruimte gewend ben haal ik de plaat er ook nooit meer uit Wij hebben voor normaal gebruik eigenlijk de extra ruimte niet echt nodig, dus doe ik de bakken wel altijd terug, toch wel handig voor losse troep. Zo'n KIA tasje zat er bij ons niet bij en ik sleep altijd nogal wat zooi mee. Losse stroomkabel voor aanhanger en spanbanden bijvoorbeeld. Verder ligt eigenlijk ook altijd de handleiding in die bakken en hebben we altijd nog een dunne doek/kleed bij ons en een dun picknick kleed (die ik eventueel ook gebruik om de kofferbak te beschermen als ik weer eens wat mee moet nemen en de rugleuningen plat gooi. Dus dat past sowieso niet in zon tasje Quote
dropje Geplaatst 16 Juli, 2020 Geplaatst 16 Juli, 2020 Blijf het trouwens wel bijzonder vinden dat er nog steeds niet 1 bedrijf die platen standaard kan leveren. Feitelijk zal een verstevigde rubberen kofferbakmat op de juiste maat ook al voldoen. KIA Niro is niet de enige auto die dit soort bakken heeft. Quote
Michael 1712 Geplaatst 16 Juli, 2020 Geplaatst 16 Juli, 2020 Bedankt voor de tips en maten. Normaliter heb ik de extra ruimte ook niet nodig en vind ik de bak met vakjes idd wel handig voor inderdaad kabels, boekjes etc. Nu met de vakantie, caravan met niet heel veel laadvermogen, 2 kindjes van 6 en 2 en een vrouw die bang is een broek te weinig bij zich te hebben is het wel handig. Twijfel was om een dakkoffer te huren/kopen of dit eerst te proberen. Na de vakantie bouw ik hem terug en als het bevalt gaat hij er volgend jaar weer uit. We gaan van de week eens sleutelen. Quote
dropje Geplaatst 16 Juli, 2020 Geplaatst 16 Juli, 2020 2 uur geleden, Michael 1712 zei: Bedankt voor de tips en maten. Normaliter heb ik de extra ruimte ook niet nodig en vind ik de bak met vakjes idd wel handig voor inderdaad kabels, boekjes etc. Nu met de vakantie, caravan met niet heel veel laadvermogen, 2 kindjes van 6 en 2 en een vrouw die bang is een broek te weinig bij zich te hebben is het wel handig. Twijfel was om een dakkoffer te huren/kopen of dit eerst te proberen. Na de vakantie bouw ik hem terug en als het bevalt gaat hij er volgend jaar weer uit. We gaan van de week eens sleutelen. Check wel even deze maten, de kofferbakken zijn over de verschillende jaren iets gewijzigd. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.