teddybambino Posted June 17, 2018 Posted June 17, 2018 Hallo allemaal, Eind maart, begin april hebben mijn ouders een Kia Niro gekregen. Mijn vader, zo enthousiast als hij is, heeft enthousiast ( zonder boekje) de auto eens goed bekeken en aan de instellingen lopen frutselen. Nu doet hij dit wel vaker maar nu weet ik niet meer wat hij heeft gedaan en hoe ik het terug kan zetten. Het probleem: Op het LCD-scherm achter het stuur staat onder het rijden een auto met kompas afgebeeld. Hierdoor weten mijn moeder en ik niet wat het verbruik etc. is dat voorheen op de eerste dag wel aangegeven werd. Kan iemand mij vertellen wat voor type instelling dit is en hoe ik deze terug kan plaatsen? Het instructie boekje laat geen plaatje zien met een een auto met kompas erom heen. Met vriendelijke groet, Jessy Quote
Preston Posted June 17, 2018 Posted June 17, 2018 (edited) Hallo Jessy, Helpt dit? Groet, Cor Edited June 17, 2018 by Preston Quote
teddybambino Posted June 17, 2018 Author Posted June 17, 2018 Ik had dit filmpje ook al gezien maar ook hier zie ik nergens dat autootje met kompas er om heen voorbij komen. Omdat ik niet weet wat het precies is, kan ik ook niet goed opzoeken wat het is of vandaan kan komen. Dit filmpje heb ik weliswaar in het Engels gezien en heb toen ook aan de hand van dat filmpje al wat links en rechts geprobeerd in de auto. Maar nog niet geleid tot een oplossing. Toch bedankt! Quote
Hanz99 Posted June 17, 2018 Posted June 17, 2018 https://www.youtube.com/watch?v=Ytsy6f55uEk&index=6&list=PLCTypJXZfGHyu4GFVy5k8M_bgt9SrJ5Rg Staan talloze filmpjes op YT over de bediening. Quote
Ampeter Posted June 17, 2018 Posted June 17, 2018 de knoppen aan de rechterkant van het stuur bedienen je boordcomputer, zo uit mn hoofd neem je de linker om te scrollen tussen de menu’s. per menu kan je met de pijltjes weer submenus selecteren. Je handleiding van 600 pagina’s geeft je de juiste info, mocht je er zo niet uitkomen. Quote
teddybambino Posted June 17, 2018 Author Posted June 17, 2018 28 minuten geleden zei Ampeter: de knoppen aan de rechterkant van het stuur bedienen je boordcomputer, zo uit mn hoofd neem je de linker om te scrollen tussen de menu’s. per menu kan je met de pijltjes weer submenus selecteren. Je handleiding van 600 pagina’s geeft je de juiste info, mocht je er zo niet uitkomen. Dank u wel, ik heb die handleiding door genomen en ook daar zie ik nergens een afbeelding met de auto en het kompas. Zelfs online de handleiding opgezocht en met zoek woorden gezocht. Vindt het zonde om naar de garage te moeten rijden en dan te moeten betalen omdat iemand met zn tengels nergens vanaf kan blijven. Quote
Ampeter Posted June 17, 2018 Posted June 17, 2018 Heb je geprobeerd te scrollen tussen de menu’s? Quote
teddybambino Posted June 17, 2018 Author Posted June 17, 2018 28 minuten geleden zei Ampeter: Heb je geprobeerd te scrollen tussen de menu’s? Ik heb van alles geprobeerd, maar als je niet weet wat het is of wat je zoekt dan is het best lastig. En aangezien mijn pa doet en niet nadenkt wat ie doet... ben ik aan gewezen op het internet van iemand die het wel weet! Quote
Specialmade Posted June 17, 2018 Posted June 17, 2018 (edited) 41 minuten geleden zei teddybambino: Ik heb van alles geprobeerd, maar als je niet weet wat het is of wat je zoekt dan is het best lastig. En aangezien mijn pa doet en niet nadenkt wat ie doet... ben ik aan gewezen op het internet van iemand die het wel weet! Kompas krijg je te zien als je geen navigatie hebt ingesteld. Door op het linkerknopje (boekje) op je stuur te drukken kun je door de menu’s lopen. Als je het kompas in je scherm hebt en je stelt een route in veranderd het kompas in een navigatie melding welke met pijlen werkt. suc6 Edited June 17, 2018 by Specialmade Quote
Hen E Posted June 18, 2018 Posted June 18, 2018 Als je op linkerknopje (boekje) druk of meerdere keren moet je naar iets anders gaan dan het compas. Als dit niet werkt is er een probleem. Je kunt de boel zelf bij mijn weten niet resetten. Anders tocht even langs bij een KIa dealer. Quote
Kevo Posted June 18, 2018 Posted June 18, 2018 On 6/17/2018 at 9:24 PM, teddybambino said: Ik had dit filmpje ook al gezien maar ook hier zie ik nergens dat autootje met kompas er om heen voorbij komen. Omdat ik niet weet wat het precies is, kan ik ook niet goed opzoeken wat het is of vandaan kan komen. Dit filmpje heb ik weliswaar in het Engels gezien en heb toen ook aan de hand van dat filmpje al wat links en rechts geprobeerd in de auto. Maar nog niet geleid tot een oplossing. Toch bedankt! Vergeet die handleiding en ga gewoon wat op die knopjes drukken. Hij zal heus niet ontploffen of zo... Quote
Nirog Posted June 18, 2018 Posted June 18, 2018 Rij even langs de Kia-dealer !Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
FransNiro Posted August 13, 2018 Posted August 13, 2018 Op het boekje blijven drukken totdat je het eerste menu ziet verschijnen. In de bovenste balk is dan het symbool van de auto met de blaadjes fel verlicht. Het kan zijn dat je hier niet direct het verbruik ziet, dit menu is zelf weer onderverdeeld in meerdere schermen. Gebruik hiervoor de pijltje 'op' en 'neer' toetsen, die zitten rechts op het stuur aan de linker kan van het knoppen cluster. Maakt niet uit of je op of neer kiest, je rolt door de opties en komt vanzelf het verbruik tegen. succes Quote
Toonvkr Posted August 15, 2018 Posted August 15, 2018 Op de rechter kant van het stuur zitten zes knoppen. De drie rechtse knoppen zijn voor de cruise controle. De drie linker knoppen bedienen de instellingen voor je display, recht voor je. Het bovenste knopje druk je in, en telkens verschijnt er een nieuw hoofdstuk. (er staat een teken bij, van 2 bladzijdes) Het middelste knopje kan in het hoofdstuk door de verschillende onderdelen scrollen. Het onderste knopje is de "ok" knop. (soms kan je die ingedrukt houden om een instelling weer op 0 te zetten, bijv. je dagteller, of benzineverbruikmeter. Het kompas dat je ziet, gebruik je in combinatie met het navigatie systeem. Als je dit hebt ingesteld, verschijnt er op het display de informatie over wanneer je links of rechtsaf moet, over hoeveel meter etc. Of er een rotonde aankomt. Ik heb dit display meestal op snelheidsmeting staan; je zit dan digitaal hoe hard je rijdt, vind ik fijner dan de analoge meter, maar dat is ieder zijn voorkeurl Quote
Recommended Posts