Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kijk eens op youtube onder Ammo Nyc > rock chip touch-up tool: museum 911

Ze gebruiken daar een soort hol naaldje waarin de verf gedruppeld wordt, mss is dat wat?

De lakstiften van Kia maken gebruik van een tipp-ex kwastje en zijn idd verdomd lastig te hanteren (helaas een klein chipje uit de vouw van de deur). Eventueel kan je de verf hieruit in de tool van het filmpje druppelen. Zoals je noemt zijn er idd echte stiften maar ik ken vooral die van tell-sell en dat is troep

Geplaatst

Ik kom toevallig ook iets tegen van iemand die zn verf met de punt van een vloetje aanbrengt, ook een idee.

Je kan het altijd proberen voor dat geld, mss eerst even uittesten op een papiertje of het wat is

Geplaatst
22 minuten geleden, Rox zei:

Ik kom toevallig ook iets tegen van iemand die zn verf met de punt van een vloetje aanbrengt, ook een idee.

Je kan het altijd proberen voor dat geld, mss eerst even uittesten op een papiertje of het wat is

Ga nu ff kijken of mijn lak, Gravity Bleu er bij zit.

Geplaatst
35 minuten geleden, Eric-H zei:

Beste forumleden, via onderstaande link kan je een lakstift voor jou kleur auto, motor of scooter bestellen. 

https://www.123autolakken.nl/lakpennen/

Kan mijn kleur Gravity Blue hier ook bestellen zie ik. Daarnaast kan ik via de knop info meteen ook de Metallic lak bestellen,  kosten nog net geen 28 euro + 3.95 verzendkosten, ik ga ze bestellen en kijken hoe het werkt. https://www.123autolakken.nl/lakpennen/p-1/LP67600.html?Automerk=kia  kleur code 

Geplaatst
Op 23-9-2018 om 15:14, Eric-H zei:

Met de punt van een satéstokje kan je prima kleine krasjes opvullen, zorg er wel voor dat je de punt goed afstrijkt aan de hals van je flesje.

Beter een paar maal doen, dan in een keer een dikke streep lak erop zetten. 

Eventueel als er toch te veel op zit na het uitdrogen een beetje het plekje polijsten.

Geplaatst (aangepast)
20 uren geleden, Eric-H zei:

Het zijn in dit geval dus  " Lakpennen " ,  geen kwastje wat beroerd werkt, ben erg benieuwd, krijg ze morgen binnen en ga meteen een helaas wat best diep krasje hiermee proberen te fixen, zal een foto van de Lak en Metallic pen hier posten.

aangepast door Eric-H
Geplaatst
Op 1-10-2018 om 21:16, Eric-H zei:

Het zijn in dit geval dus  " Lakpennen " ,  geen kwastje wat beroerd werkt, ben erg benieuwd, krijg ze morgen binnen en ga meteen een helaas wat best diep krasje hiermee proberen te fixen, zal een foto van de Lak en Metallic pen hier posten.

Ben je nog met de lakpen bezig geweest?

Ik ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen want ik moet zelf ook twee lakreparatietjes uitvoeren.

Geplaatst

Heb ze intussen wel binnen, zal er morgen een foto van plaatsen.

Ik moet eerst weten hoe ik te werk moet gaan, ongetwijfeld is de punt van de stiften net wat dikker als de kras zelf, ik maak de plek schoon, kleur de kras in, moet dan 15 min. wachten en dan met de blanke lak stift er overheen, daarna zal ik de overtollige lak zachtjes met de hand weg polijsten, maar zal bij het polijsten dan toch de blanke lak weer weg halen denk ik teminste.???

Iemand die een goed advies heeft wat nu precies de juiste werkwijze is bij het opknappen van krasjes waarbij je de kleur en blanke lak moet aanbrengen ? 

Geplaatst

Niet te veel kleur lak gebruiken, zodat je met de blanke lak de kras gaat opvullen.

Na het goed uitdrogen, neem rustig een dag of twee de tijd en daarna rustig met de hand polijsten.

Ik heb zelf minimale kleurlak gebruikt, net genoeg om het witte van de kras te bedekken, al eerder gezegd, ik heb het met een satestokje gedaan, echtpriegelwerk.

Mocht je toch teveel kleurlak gebruiken deze na uitdrogen eerst polijsten en dan pas de blanke lak erover.

Geplaatst

Bedankt voor deze uitleg, er komt hoe dan ook als laatste blanke lak op de kras, ik zal ook steeds op het eind moeten polijsten om het teveel weg te werken, polijst ik dan die blanke lak weer niet weg .?

Als ik eerst alleen de kleur lak het teveel polijst en daarna de blanke lak erover dan zal ik daar ook het teveel van moeten wegpolijsten toch? , blijft er dan nog wel blanke lak over ?

Geplaatst

Morgenmiddag het geschikte weertype om de kleurlak en de metallic lak in de kras aan te brengen.

Ik denk dat ik na de kleurlak het teveel wat er misschien komt met het handje weg polijst en als dan alleen de ingekleurde kras nog overblijft dan de blanke/metallic lak eroverheen, dan daar ook het evt teveel aangebrachte voorzichtig wegpolijsten en hopen dat er dan nog wel wat metallic lak op blijft zitten want het is mede dat het mooi is ook een goede bescherming voor de kleurlak.

Geplaatst

Graag jullie adviezen,

Ik zoek een perfecte autowas product om de Niro na het wassen weer echt volop zijn glans terug te geven, ook zie ik dat er shampoo's zijn waar tegelijkertijd wax in zit.

Als ik op dit moment mijn Niro met Turtlewax Essential Shampoo plus was dan heeft de auto na het droogzemen best een redelijke glans maar zodra het even heeft geregend dan zie je de opgedroogde druppels meteen de lak weer erg dof en vies maken, zelfs als ik de auto na zo'n regenbui direct met leidingwater afspuit drogen die druppels ook weer vies op ( zal de kalk wel zijn ) zal na het schoonspuiten met alleen leidingwater daarna de delen is zonder sproeier afspoelen dus met alleen de slang dus proberen geen druppels achter te laten.

Maar erg graag jullie suggestie betreft shampoo ( evt incl wax ) die ervoor zorgt dat de auto weer een prachtige glansende uitstraling krijgt en er voor zorgt dat de regendruppels er weer afglijden en niet vies opdrogen, want helaas helpt mijn waxoyl hier niet meer tegen! ( denk dus nog echt dat ie alleen zijn bescherming nog heeft maar dan wel zonder glans op dit moment en laat na een regenbui direct vieze opgedroogde plekjes achter )

Mijn dank alvast.

Geplaatst

Hier ervaring met ultimate wash en wax shampoo van Meguiars maar vind het helemaal niks. Mogelijk versterkt het enkel de ultimate wax, die er niet op zit maar die komt er in winter wel op. Ik gebruik nu de Chemical Guys waterless car wah voor vogelpoep e.d. en daar heb ik het idee van dat het redelijk glimt. Eerdaags ga ik mr. Pink van Chemical Guys gebruiken als shampoo en die staat goed bekend.

Overigens heb ik ook van CG een grote droog doek en dat voorkomt water vlekken, voor de rio moet ik er eigenlijk 2 hebben

Geplaatst
6 minuten geleden, motorfanatic zei:

Ik gebruik al een tijd, Ultimate Wash+Wax shampoo van Mequairs . Prima spul!

Haha samen tegelijk een andere mening. Ik heb nm niet echt het idee dat de beading erg goed en duurzaam is, of gebruik jij ook de wax? 

Geplaatst

Ik gebruik al jaren Turtle ICE wax met glimmend resultaat. Gemakkelijk er op en gemakkelijk uit te wrijven.

Ander voordeel: geen witte randjes in de naden en kieren. Werkt ook uitstekend op (mat) zwarte delen.

Geplaatst

Beste Forumgenoten, bedankt voor jullie reactie's op mijn vragen, als eerste zal ik mijn belofte voldoen om foto's van de "Lakpennen" op kleur hier te plaatsen.

Morgenmiddag ga ik hiermee aan de slag om een verticale redelijke diepe kras op mijn achterbumper te herstellen, ben echt benieuwd of dit eenvoudiger dan een kwastje gaat werken, ik zie in ieder geval wel al dat de stift dikker is dan de kras, ik zal  een foto voor de reparatie en na de reparatie plaatsen.

20181017_201039 (Medium).jpg

20181017_200859 (Medium).jpg

20181017_201019 (Medium).jpg

Geplaatst
4 uren geleden, motorfanatic zei:

Ja ,ik ken dat spul ( turtle wax  ICE wax) .Maar Eric-H zoekt naar een shampoo!

Ja beste mensen, ik zoek dus naar een Shampoo die een super mooi glanzend resultaat achterlaat, ook heb ik Shampoo gezien waar direct ook Wax in verwerkt zat, misschien hier iemand ook ervaring mee ?

Geplaatst

Als het goed is dan zit er op mijn Niro nog Waxoyl hij is immers 13-07-18 nieuw geleverd .

Alleen heb ik zelf nu het gevoel dat de Waxoyl niet meer die glans die hij 3 maanden geleden nog wel had laat zien.

Wat ik nu dus zoek is een goeie shampoo die een mooie diepe glans achterlaat en het is nog mooier als hij dan ook direct een wax ( beschermlaag ) achterlaat.

Nou schijnt na wat te google idd Ultimate Wash+Wax shampoo van Mequairs toch dit in zich te hebben maar zijn de meningen die hierboven te lezen zijn hier zeer sterk over verdeeld, is dit het nou wel of is dit het toch net niet, nog meer forumleden die hier ervaring mee hebben ? of een alternatief hier voor hebben, ik kan namelijk bijna nooit mijn auto voor het huis helemaal in de was zetten, het waait hier bijna altijd en brengt veel pluis, en andere narigheid met zich mee waardoor het schoonhouden om in de wax te zetten bijna niet te doen is, zal dan ergens voor een dag een garagebox moeten huren mocht ik hem zelf in de wax willen zetten, vandaar dat ik ook op zoek ben naar een  Shampoo en Wax in 1.

En wat ook belangrijk is, dat de nog zittende waxoyl niet door een shampoo ( met wax ) verwijderd wordt, het is echt niet normaal hoeveel soorten merken shampoo er op internet staat, maar het merk Mequairs bestaat volgens mij echt al heel erg lang en heeft best een naam opgebouwd zo te lezen.

Ik lees graag jullie goede en ook slechte ervaringen betreft auto shampoo en wax.

Geplaatst
2 minuten geleden, Eric-H zei:

Als het goed is dan zit er op mijn Niro nog Waxoyl hij is immers 13-07-18 nieuw geleverd .

Alleen heb ik zelf nu het gevoel dat de Waxoyl niet meer die glans die hij 3 maanden geleden nog wel had laat zien.

Wat ik nu dus zoek is een goeie shampoo die een mooie diepe glans achterlaat en het is nog mooier als hij dan ook direct een wax ( beschermlaag ) achterlaat.

Nou schijnt na wat te google idd Ultimate Wash+Wax shampoo van Mequairs toch dit in zich te hebben maar zijn de meningen die hierboven te lezen zijn hier zeer sterk over verdeeld, is dit het nou wel of is dit het toch net niet, nog meer forumleden die hier ervaring mee hebben ? of een alternatief hier voor hebben, ik kan namelijk bijna nooit mijn auto voor het huis helemaal in de was zetten, het waait hier bijna altijd en brengt veel pluis, en andere narigheid met zich mee waardoor het schoonhouden om in de wax te zetten bijna niet te doen is, zal dan ergens voor een dag een garagebox moeten huren mocht ik hem zelf in de wax willen zetten, vandaar dat ik ook op zoek ben naar een  Shampoo en Wax in 1.

En wat ook belangrijk is, dat de nog zittende waxoyl niet door een shampoo ( met wax ) verwijderd wordt, het is echt niet normaal hoeveel soorten merken shampoo er op internet staat, maar het merk Mequairs bestaat volgens mij echt al heel erg lang en heeft best een naam opgebouwd zo te lezen.

Ik lees graag jullie goede en ook slechte ervaringen betreft auto shampoo en wax.

Probeer het hier anders ook eens te vragen. Zitten echte fanatieke poetsers tussen. 

https://forum.carclean.com/

Geplaatst
16 uren geleden, Eric-H zei:

Beste Forumgenoten, bedankt voor jullie reactie's op mijn vragen, als eerste zal ik mijn belofte voldoen om foto's van de "Lakpennen" op kleur hier te plaatsen.

Morgenmiddag ga ik hiermee aan de slag om een verticale redelijke diepe kras op mijn achterbumper te herstellen, ben echt benieuwd of dit eenvoudiger dan een kwastje gaat werken, ik zie in ieder geval wel al dat de stift dikker is dan de kras, ik zal  een foto voor de reparatie en na de reparatie plaatsen.

20181017_201039 (Medium).jpg

20181017_200859 (Medium).jpg

20181017_201019 (Medium).jpg

Oei, die stiften lijken Idd een behoorlijk dikke punt te hebben. Door de omschrijving dat je moet drukken lijkt alsof er een pompmechanisme in zit. In dat geval lijkt het mij erg moeilijk doceren

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...