Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste Niro Hybride rijders ( dus in dit geval niet bedoeld voor de Plugin Hybride Rijders )

Ik ben erg benieuwd hoe rijders in een Nieuwe Niro Hybride het geluid tijdens het rijden in de Auto ervaren.

Ik heb mijn Niro nu net 1.5 dag en ervaar in eerste instantie best wat geluid, zowel van de Electro motor als de Brandstof Motor., zeker bij het wegrijden op de accu is hij muisstil maar zodra ik het gas wat harder intrap hoor ik zowel achterin als voorin best wat " geronk "., hoe ervaren jullie dit zelf en hoort dit misschien wel omdat de verhoudingen van de Electro motor en de Benzine motor nog tijd nodig hebben om op elkaar afgestemd te worden? Lees graag jullie ervaringen hierover.

Groet Eric

Posted

Ik kom uit een Mazda6 diesel en mijn Niro is stiller. Passagiers die zelf een ander type auto hebben ervaren de auto ook als relatief stil.

Posted

Ik vind de auto ook stiller dan ik met andere auto’s gewend ben, wel ervaar ik banden geruis. Dat is mij bij andere auto’s niet eerder opgevallen.

Posted

Hoe minder motor geluid des te meer vallen andere geluiden op, b.v. banden. Ik vind de Niro ook niet heel stil, maar er is natuurlijk bespaard op isolatie om het gewicht laag te houden.

Posted

Een met alle bovenstaande opmerkingen. Ik vind het windgeruis echt minimaal en in vergelijking met andere auto's is de Niro behoorlijk stil. Wil je het echt objectief hebben, dan zul je moeten zoeken naar een review waarin met een dB meter het geluid wordt gemeten en dan de vergelijking met andere auto's bekijken. Ik denk dat er in Duitse autobladen aandacht aan wordt gegeven.

Posted

Ik denk dat je het geluid in de Niro anders moet ervaren.

Als je in een "normale auto" rijdt, hoor je constant het geluid van de motor.

Of dit hard of zacht is doet niet terzake. Voor je gehoor blijft het geluid aanwezig.

Nu naar de Niro, als je elektrisch rijdt ervaar je dat als stilte. Buiten de andere geluiden, zoals banden, wind e.d. Springt je motor bij krijg je gehoor gelijk een andere input. Ff voorbeeld, rijd je elektrisch (lekker stil) en zet daarna je aanjager van verwarming paar tandjes hoger. Dat wordt ook als herrie ervaren.

Dus denk dat "herrie" subjectief is.

Zelf vind ik, zoals andere eigenaars, de Niro heerlijk rijden. Toch ook vrij stil buiten het bandengeluid. Dus..... iig veel rijplezier.

Posted

Je gaat idd de auto's vergelijken die je hiervoor gereden hebt, vanmiddag nog een stukje snelweg gepakt en de geluiden bestudeerd, wat je denk ik achterin hoort zal misschien met de elektromotoren te maken hebben maar weet dit niet zeker, verder de banden die idd van zich laten horen als het van asfalt veranderd, het ene moment hoor je de banden nauwelijks of niet en plots met ander asfalt hoor je ze duidelijk, ik heb er trouwens 18 inch michelin onder zitten.

Met mijn vorige auto de Renault Captur hoorde je uiteraard ook de banden maar met 100 km/pu bijna niet echt de motor, maar zodra de snelheid naar 130 of hoger werd opgevoerd hoorde je en de banden en de motor dermate goed dat de radio niet meer te verstaan was.

Maar nu bij de Niro, bij ook 100 km/pu hoor je de Benzine motor en de banden, in dit geval hoor je dus wel wat in vergelijking als de Captur, echter, toen ik vanmiddag even stiekem op sportstand de 165 aantikte viel mij meteen op dat het geluid wat je bij 100km/pu hoorde dat dit niet meer werd dan dat je 165 km/pu rijdt, dit verbaasde mij enorm en was hier zeer tevreden over, dus al bij al is de conclusie dat de Niro t.o.v bv een Captur automaat met 120pk echt bij hogere snelheden duidelijk veel stiller is en in de bebouwde kom wint ie het uiteraard ook zeer zeker met het minste geluid.

Mijn conclusie is nu dan ook dat de Niro erg goed geisoleerd is en dat je veel sneller andere bijkomende geluiden hoort dan dat je de 1.6 benzinemotor hoort en of samen met de Elektromotor, hij rijdt zeer confortabel dus ben nog steeds blij met de aanschaf.

Posted

Waarom zou je de elektromotor juist achterin moeten horen?

Verder is het meeste geluid dat ik hoor afkomstig van de banden, de motor hoor je af en toe, meestal op het punt net voordat hij overschakelt.

Posted

In EV is de wagen heel stil. Enkel wanneer je de de rem licht los laat is er een nogal onaangenaam geluid van de remmen. :???: Tijdens het rijden valt het qua geluid zeker goed mee volgens mij. :dup:

Posted

Alleen bij koude start slaat de motor aan een is nogal aanwezig. Dat is meestal zo weer over. Verder hoor ik alleen geluid van de banden(wisselend qua ondergrond) en wind(dan moet het wel echt goed waaien). Ik deel de ervaring van Eric-H dat de auto bij 100 km/u gemiddeld lawaaig is maar bij 130 relatief stiller.

Posted

Als voormalig dieselrijder vind ik de Niro behoorlijk stil.

Alleen als de motor koud is wil hij nadrukkelijker aanwezig zijn

Posted
51 minuten geleden zei HansG:

Hier nog een testverslag van de Nissan Qashqai versus de Niro(Autovisie) Hier zie je duidelijk dat de Kia bij 100 km/uur meer lawaai maakt maar bij 140 km/uur juist stiller is.

https://www.autohaagzeeuw.nl/content/uploads/2016/09/DOORDRUK_Niro_vs_Qashqai21.pdf

Dat is idd precies zoals ik het dus ook ervaar, straks naar Oostenrijk met de nieuwe Niro en zal gemiddeld 140 km/pu rijden en zal het naar mijn ervaring dan echt stukken stiller en dus ook relaxer rijden dan dat mijn Captur reed, echter bij de 100 km/pu op de Cruise gaat toch zeker de Captur wat geluid ( en )betreft het van de Niro winnen tot nu toe.

Het zal ook zeker een percentage aan de banden liggen die op een nieuwe Niro geplaatst zijn, bij mij liggen er Michelin banden omheen., zijn deze soms minder geruisloos dan een bepaald ander merk?.

Posted

Weten jullie trouwens dat de topsnelheid van 162 km/pu die ze bij de Niro meten echt niet de " TOP " is

Met volle Accu trekt hij simpel door naar de 186 km/pu.  Dit even terzijde .

Posted
5 uur geleden zei HansG:

Hier nog een testverslag van de Nissan Qashqai versus de Niro(Autovisie) Hier zie je duidelijk dat de Kia bij 100 km/uur meer lawaai maakt maar bij 140 km/uur juist stiller is.

https://www.autohaagzeeuw.nl/content/uploads/2016/09/DOORDRUK_Niro_vs_Qashqai21.pdf

Die geluidswaarden van de Niro zijn enorm laag, zeker als je het afzet tegen vergelijkbare (;-)) andere auto's

Herrie bij 120 km/u (dB)
Bentley Bentayga 65,11

Kia Niro 66,3

Jaguar F-Pace 67,89

Audi SQ7 67,98

Skoda Kodiaq 68,7

Land Rover Discovery 68,26

Alfa Romeo Stelvio 70,55

Peugeot 3008 72,34

Dacia Duster 72,73

Posted

Dat is precies wat ik gister zelf ervaren heb en dan ook zelfs bij 165 km/pu,,stiller dan bij de constante 100 km.

Fijn om alvast zelf ervaren te hebben,,straks lekker naar Oostenrijk tuffen, gem. 150 km/pu rijden en elkaar gewoon kunnen verstaan, incl. de muziek.

Posted

Geluidservaring is volledig subjectief. Echter ik kom uit een Mercedes C-klasse die als stil bekend staat, maar de Niro doet er qua geluid zeker niet voor onder. Hij is eerder stil dan luidruchtig. 

Posted (edited)

Dat is erg prettig om te weten.

Inmiddels ben ik er wel achter gekomen dat de Niro dus toch bij vergelijkingen en mijn eigen ervaring äbest stil is bij hogere snelheden en bij 100 km/pu kan hij wat meer motor maar ook banden en wind geluid laten horen, maar misschien hoor je de laatste 2 wat meer omdat juist op dat moment de motor zelf wat stiller is maar zal hier is extra op gaan letten.

Edited by Eric-H
  • 3 weeks later...
Posted

Mijn vorige auto was een Peugeot 308 uit 2009. In vergelijking met de Niro was de Peugeot vooral op snelwegen een herriebak.

Ik heb het bandengeluid bij de Niro enigszins terug weten te brengen door de banden (16 ") spanning te verlagen naar 2.5 bar.

Voor de rest vind ik de Niro een behoorlijk stille auto. En het rijd geweldig!