Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Onderhouds beurt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onze Rio gaat volgende week dinsdag op zijn 1e beurt, de oliebeurt.

Ik zal navragen of de navi update dan al beschikbaar is of dat dit later in februari is.

Geplaatst
On ‎2‎/‎3‎/‎2019 at 1:05 AM, Eric-H said:

Mijn dealer vertelde mij dat in Februari 2019 er een nieuwe kaartupdate beschikbaar is, ik heb voor 1 Maart een afspraak gemaakt, dit zou rond een halfuur duren en kon er op wachten, ik mag aannemen dat dit gratis gebeurt.

Deze week de 30000 km beurt gehad MET update van de navigatie.

Datum van 170927 --> navraag gedaan. De verwachting is dat rond april 2019 een nieuwe update van de navigatie software is.

Geplaatst
Op 19-1-2019 om 18:35, Nir00tje zei:

De dealer gooit het op korte ritjes en dus veel rijden met een koude motor

Volgens mij ligt het ook aan de soort olie die er in gegooid wordt... ik rijd ook elke dag 2 x 7 km. naar m'n werk en maar heel af en toe grotere afstanden, maar absoluut geen sludge. Ik heb er 5W30 full synthetic olie in zitten.

Geplaatst (aangepast)

Je mag hopen dat elke dealer de voorgeschreven olie gebruikt

Er wordt niet meer zoals vroeger een kaartje aan je richtingaanwijzer gehangen met daarop welke olie er in gedaan is. Dus eigenlijk geen idee wat ze er in gooien.

aangepast door Nir00tje
Geplaatst

Is dat kaartje niet van de richtingaanwijzer verhuist naar de deurstijl van het bestuurdersportier... of tegen de zijkant van het dashboard in de deuropening?
Bij mij in ieder geval wel.

• Like 2
Geplaatst

klopt. Kaartje is daar verdwenen en naar de zijkant van dashboard (bestuurderskant).

Geplaatst

Vanmorgen de eerste beurt, dat is een oliebeurt laten doen, koste 188.00 euro.

Tevens een update van de software en navigatie.

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 16-11-2018 om 22:03, Jan58 zei:

Vorige maand de eerste onderhouds beurt laten uitvoeren.

Km stand 16000 niro is van bj sept 2017.

Wat mag deze beurt kosten?

Gr Jan

156€

Geplaatst
On ‎2‎/‎19‎/‎2019 at 11:31 AM, JWS said:

Vanmorgen de eerste beurt, dat is een oliebeurt laten doen, koste 188.00 euro.

Tevens een update van de software en navigatie.

Welke software van de navigatie heb je nu erin zitten ?

Gr,

Wil002

Geplaatst
Geplaatst

Bovenstaande foto met de laatste software die ik gekregen heb

Geplaatst

Dat is de navigatie software met datum van 28 09 18.

Begin februari met de 30000 km beurt bleef ik met versie van 2017 "zitten"; er was geen update beschikbaar.

Geplaatst
13 minuten geleden, Wil002 zei:

Begin februari met de 30000 km beurt bleef ik met versie van 2017 "zitten"; er was geen update beschikbaar.

Even die kaart van 2018 van het internet downloaden. en op een SD kaartje zetten. Kaartje wisselen en klaar.

Geplaatst
7 uur geleden, Wil002 zei:

Dan ga je toch nu die beschikbaar is langs de dealer.

onze Rio is ook in februari op beurt geweest, geen update want die was er toen nog niet. Dus vorige week even langs gereden en een nieuw SD kaartje gekregen van de dealer.

Geplaatst
3 uur geleden, henk smit zei:

bij iedere beurt. als je het vraagt krijg je een nieuwe update. als je er op wacht. duurt twee uur. 

Update 2uur? Incl schafttijd zeker?

Pas zowel software en nav in 20min.

Geplaatst
Update 2uur? Incl schafttijd zeker?
Pas zowel software en nav in 20min.

Incl. grote beurt en APK.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
7 uur geleden, Dudeljo zei:

Incl. grote beurt en APK.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sorry, verkeert begrepen.

Geplaatst

In februari niet beschikbaar; komt rond april even terug. Dan zal de update wel beschikbaar zijn is me gemeld...

• 3 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Ik heb net mijn eerste onderhoud achter de rug , 16000 km , 190 € 

diagnose met KDS -20€

uurloon - 43,68€

oliefilter -6,80€

benzinne additief 1en 2 -19,91€

KIA olie - 60,61€

+ nog wat klein materiaal en milieu = 157,73 zonder BTW , met is dat 190,85€ 

PS; update GPS - gratis

reinigen voorruit - gratis

aangepast door bert111bel
Geplaatst

In verband met de GPS hebben ze mij verteld dat de " nieuwste " kaarten van 2018 zijn en daar het 9 maand duurt eer ze hier zijn  .......

Ook heeft hij mij 2 senario's voor de toekomst gegeven , daar er veel ongenoegen is over de kia gpsen zou het kunnen dat er in de toekomst alle 6 maand

een update komt of ook zou er sprake zijn van GEEN gps meer maar enkel een groot scherm dat de functies zouden overnemen van je smartphone ( androide of zo )

we zullen het misschien meemaken ???

bij mijn tripje naar Frankrijk gaf mijn gps mij nog steeds op nationals routes 90 km/h en heb het opgezocht het is al veranderd van januari 2018 naar 80 km/h

Geplaatst

KIA en Hyundai gebruiken dezelfde motoren,  bijvoorbeeld in de Niro en Ioniq Hybride, maar KIA hanteert onderhoudsintervallen van 15000 km of 1 jaar en Hyundai 20000 km. Nu biedt KIA 7 jaar garantie en Hyundai 5 jaar, wat ten dele gekoppeld kan zijn aan het onderhoudsinterval, maar ea is toch vreemd binnen hetzelfde concern ....

Ik las vandaag een artikel in het AD mbt KIA onderhoud, waarin gesteld werd dat een aantal fabrikanten onderhoud hanteert elke 2 jaar of 30000 km.

Geplaatst
4 uur geleden, bert111bel zei:

bij mijn tripje naar Frankrijk gaf mijn gps mij nog steeds op nationals routes 90 km/h en heb het opgezocht het is al veranderd van januari 2018 naar 80 km/h

Raar, in maart met de Rio naar Geneve gereden en die gaf wel alles goed aan.

Wel ook hele route met internet gereden voor verkeersinformatie maar dat zou hier niks mee te maken moeten hebben.

Geplaatst
9 uur geleden, Joey-Rio zei:

Wel ook hele route met internet gereden voor verkeersinformatie maar dat zou hier niks mee te maken moeten hebben. , 

Ja dat is zeker raar , mijn auto is van oktober 2018 en misschien met de kaarten van mei 2018 of vroeger of later ??

Geplaatst
10 uur geleden, Joey-Rio zei:

Wel ook hele route met internet gereden voor verkeersinformatie maar dat zou hier niks mee te maken moeten hebben. , 

Ja dat is zeker raar , mijn auto is van oktober 2018 en misschien met de kaarten van mei 2018 of vroeger of later ??

Ik heb daarnet gekeken in mijn systeeminfo , ik heb identiek hetzelfde als wat JWS op 8 maart gepost heeft met foto , identiek !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...