Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

No claim raak ik trouwens niet kwijt, ik rij al 20 jaar leaseauto's maar daarnaast ook privé een motor. Die noclaim loopt gewoon door en an ik ook weer overzetten op een autoverzekering. Voor autokosten kun je volgens mij ook op Autoweek of ANWB kijken. Volgens die sites liggen de kosten toch schokkend hoog.

Geplaatst
8 minuten geleden, gjcvro zei:

No claim raak ik trouwens niet kwijt, ik rij al 20 jaar leaseauto's maar daarnaast ook privé een motor. Die noclaim loopt gewoon door en an ik ook weer overzetten op een autoverzekering. Voor autokosten kun je volgens mij ook op Autoweek of ANWB kijken. Volgens die sites liggen de kosten toch schokkend hoog.

Ja zo kan het ook natuurlijk, echter heeft niet iedereen een motor (ikke wel hoor) of een tweede (koop-)auto.

Misschien werkt het niet helemaal overal hetzelfde met no-claim en lease, maar lijkt mij wel iets om even in de gaten te houden als je voor lease besluit te kiezen.

Geplaatst (aangepast)
51 minuten geleden, henk smit zei:

. de een nige kosten. die ik voor mei zelf gemaakt

heb. is een zet licht metalen Michelin cros klimate sesoen banden. de zet was vijf honderd euro.    

die ik in april wisselt voor mijn zet zomer banden.

"de enige kosten" ???? 500 euro?

je bedoelt + trekhaak 487 + standkachel 600 + claxon 105 = 1.192,00 euro..... in een lease-auto.... dat krijg je nooit meer terug.

Je schreef ergens dat je bij de Rabobank hebt gewerkt, Dat was dan niet op een financiele afdeling neem ik aan? Niet dat ik vind dat je het niet had moeten doen ofzo, blijft je eigen keuze natuurlijk. Sommigen zien zulke dingen ook als een hobby. Mijn motor is financieel gezien wellicht ook niet helemaal de meest handige keuze... "daar hangen wat enkele kostbare aanpassingen aan vast" zal ik maar zeggen. (toch Bert?:smileys-car-driving-638214:)

Op mijn berekening van kosten kopen tov lease reageer je ook niet meer, dus ik ga er maar van uit dat mijn berekening toch stiekem wel klopt.

aangepast door dropje
  • Haha 1
Geplaatst

Dit maakt heel wat reacties los zie ik lol

Waarom ik dit topic gestart ben , zo maar , was juist een vraag dat ik mij zelf stelde , maar een antwoord heb ik nog niet , hoeveel zou ik mijn auto kunnen verkopen na 2 jaar als hij mij bij aankoop 30000 € gekost heeft?

en dan moet de prijs gemaakt worden , wat is er voordeliger , leasen of aankopen ....

Geplaatst
18 minuten geleden, bert111bel zei:

Dit maakt heel wat reacties los zie ik lol

Waarom ik dit topic gestart ben , zo maar , was juist een vraag dat ik mij zelf stelde , maar een antwoord heb ik nog niet , hoeveel zou ik mijn auto kunnen verkopen na 2 jaar als hij mij bij aankoop 30000 € gekost heeft?

en dan moet de prijs gemaakt worden , wat is er voordeliger , leasen of aankopen ....

Kia Niro's uit 2017 staan te koop voor rond de 25.000 tot 26.000 euro. Rekening houdend met de marges van de garages, krijg je bij inruil zo'n 23.000 euro terug (maximaal.
In 2 jaar tijd is dat dus 7.000 euro aan kosten. Tel daarbij verzekering, MRB, onderhoud (en eventueel financieringslasten) kom je in totaal rond de 9.000 tot 10.000 euro uit. 

Zit je tussen de 375 en 425 euro per maand. 

Ik betaal voor private lease 401 euro / maand en kan na 1 jaar kosteloos opzeggen. 

Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, henk smit zei:

je zei ik heb de auto die ik graag wouw hebben. dat was met mijn lease auto ook. Zo.

ik kon alle kleuren krijgen. ik wouw grijs. de een nige kosten. die ik voor mei zelf gemaakt

heb. is een zet licht metalen Michelin cros klimate sesoen banden. de zet was vijf honderd euro.    

die ik in april wisselt voor mijn zet zomer banden.

Vorig jaar heb ik ook naar lease gekeken maar de executive line kon ik er niet tussen vinden. Er zijn wel degelijk beperkingen met lease. Als je tevrden bent met de basis versie dan is lease een prima oplossing. 

Ik ben een erg nare eigenschap dat ik graag de meest uitgebreide versie wil en daarna ook nog all beschikbare opties :roll:

ik weet het, het is een van mijn slechte kanten :hammer:

aangepast door casper
Geplaatst

Hoe zit het met schade (maar ook krasjes en deukjes) als je de auto na 4 jaar weer moet inleveren? Ik hoor daar soms wel verhalen dat je die kosten moet betalen bij inleveren. 

Geplaatst
28 minuten geleden, henk smit zei:

ik denk op langere termijn dat kopen voor delig is ik heb gekozen voor leasen.

en als het contract af gelopen is breng ik hem terug je heb geen in vessiring.

ik betaald 413 euro in clusief 20.000 km alleen tanken.       

Lease was toch zo veel goedkoper volgens jouw???

Geplaatst
5 minuten geleden, casper zei:

Hoe zit het met schade (maar ook krasjes en deukjes) als je de auto na 4 jaar weer moet inleveren? Ik hoor daar soms wel verhalen dat je die kosten moet betalen bij inleveren. 

Als je het kan gewoon lekker kopen.

Voor mij zou de enige motivatie kunnen zijn dat je het bedrag in plaats daarvan zou gebruiken om je eigen huis af te lossen ofzo. Achteraf geen gezever, Ik kies er voor ! 

Geplaatst
14 minuten geleden, henk smit zei:

daar kom bij dat ik een goede chauffeur Bend. die in mijn leven al vier keer de aarde is rond gereden. wand je heb veel zon dag rijders en koeken bakkers op de weg waar je voor uit moet kijken.

Punt is dat die krasjes en deukjes vaak niet door jezelf gemaakt worden. Zet hem maar eens met enige regelmaat op een vrij druk parkeerterrein, niet iedereen is zo voorzichtig met het bezit van een ander.

Zo heb ik ooit een Volkswagen Golf Mk1 GTI Pirelli-edition gehad (geen gepimpte petjes-bak). Karretje was toen al jaar of 15 oud, maar helemaal spik en span over gespoten door de vorige eigenaar, die echt een liefhebber was.
Kom ik daar mee bij vrouwlief op het werk (Ziekenhuis) stapt er naast me een dikke wat oudere dame uit die vol haar portier tegen mijn auto aan rost en zo uit stapt. Terwijl ze zegt "ach het is toch een oude auto"...... Ik kon haar wel wat....

Geplaatst
in mijn leven al vier keer de aarde is rond gereden.

Dus 160.000km in 55 jaar?
Dat is nog geen 3.000km/jaar. Dus met die 56km/week kwalificeer je zelf bijna als zondagsrijder

Ik heb met mijn Picanto in krap 7 jaar al dik 180.000km gereden!
Ik rij zo veel dat lease niet gunstig is...
Geplaatst

Ik heb de afgelopen jaren 5x een leaseauto ingeleverd en nog nooit iets gehoord over krasjes of deukjes. Zelfs niet van de grootste azijnzeikers. Maar ik behandel de auto ook alsof het mijn eigen auto is, en zo zie ik het ook. 

Geplaatst

15.000 km met een caravan..... Ik was er na 15 km al wel weer klaar mee.

Ieder zijn hobby zullen we maar zeggen...

Geplaatst
46 minuten geleden, henk smit zei:

als het contract afgelopen. is zou ik geen nieuwe meer leasen. maar bij voor beeld 

een Kia sportis van een jaar of vijf kopen. wand ik heb wel een caravan trekker nodig.  

En leasen is zo goedkoop??

Ontwikkelingen gaan nu zo rete-snel, wie weet hoe we er over vijf jaar voor staan. Dan koop je voor 30k misschien wel een electrische auto, die trekken een caravan zo uit elkaar als je niet op past.

Geplaatst
1 uur geleden, henk smit zei:

maar wat is

die over vijf jaar waard. met 100.000 km. op de teller. 

Minder dan die van mij met 50.000 km op de teller :innocent:

Geplaatst
Op 5-2-2019 om 13:32, henk smit zei:

deze Kia niro  kost 363  euro per maand over 60 maanden in clusief 10.000.

ik heb gekozen voor 20,000 km daar betaal je 50 euro meer voor per maand

Ik vind dat een sloot geld. Het betekent dat je over die 5 jaar een bedrag van  24.780,- betaalt aan leasing. En daar komt dan de benzine nog bij.

Na afloop heb je geen auto meer om in te ruilen en kun je helemaal opnieuw bij nul beginnen.

• Like 1
Geplaatst
mijn neef Bart heeft een fort
 bestel. met dubbele cabine. waar die vier honderd per maand. voor
betaald. dan kan je beter een Kia niro. dijnamic private leasen. voor 363
euro. inclusief 10.000 km 

Dat is natuurlijk appels met mandarijnen vergelijken (peren lijken tenminste nog een beetje op appels)...

Je smijt wel leuk met bedragen, maar telkens maar halve gegevens. Hoeveel mag Bart rijden? Vast meer dan jouw 10.000km, want dat is zakelijk natuurlijk niks.
En een Transit (ik gok een Custom) is een heel ander soort auto dan een Niro, alleen al dat de Transit waarschijnlijk een grijs kenteken heeft scheelt al een hoop.

Heb jij echt bij een bank gewerkt?
Ik heb een collega gehad die beweerde 20 jaar financial controller te zijn geweest, maar een formule in excel snapte hij niet. Klinkt net zo geloofwaardig...
Geplaatst
15 uur geleden, Derrek zei:

Ik vind dat een sloot geld. Het betekent dat je over die 5 jaar een bedrag van  24.780,- betaalt aan leasing. En daar komt dan de benzine nog bij.

Na afloop heb je geen auto meer om in te ruilen en kun je helemaal opnieuw bij nul beginnen.

Neen , over 5 jaar kom je er niet , maar ik denk dat leasing over 2 jaar wel rendabel zou kunnen zijn ...

Geplaatst
1 uur terug, henk smit zei:

als je een Kia niro koop. ben je per maand aan vaste lasten ook vijf honderd kwijt. zou je dertig duizend. financieren ben je duur de uit. en daar komt bij dat ik om de vier jaar. weer wat anders wil financieel gezien vond ik dit de beste op lossing voor ons. kopen had ook gekund dat spaar geld ,niets meer op levert. heb ik mijn ver mogen in aandelen geparkeerd. en als het contack afloop ben ik bijna 77 jaar bij leven.   

Je zal wel weer niet reageren, maar hoe kom je op 500 euro aan vaste lasten per maand, bij koop?

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
14 minuten geleden, henk smit zei:

ik zag net een lijntje die uit gerekend heeft wat een Kia per maand kost. dat was 603 euro per

maand. maal 12  dat is per jaar 7260 euro ik betaald 413+ 60 ure brandstof 5670 per jaar.

inclusief 20.000 km per jaar

Heeft u een link naar dat "lijntje" ? Of waar kan ik dat ergens vinden?

aangepast door dropje
  • Thanks 1
Geplaatst
7 minuten geleden, henk smit zei:

ik kan dat lijntje niet zo gauw vinden . maar het heeft temaken met de

vaste lasten wat een Kia niro per maand kost. de schrijver kwam uit op

603 euro per maand mijn kosten private lease zijn 413 +60 euro

brand stof   

Ik heb hem inmiddels gevonden.

En weer klopt ook dit bedrag niet Henk, je zit jezelf rijk te rekenen.

Lease-kosten 413 euro

Brandstof: 20.000 per jaar / 12 maanden = 1.667 km/maand. Verbruik 1:20 = 83,33 liter x 1,50 euro/liter = 125,00 eur

Totaal Euro 538,00 en niet (!!!) 460,00 euro per maand.

Geplaatst
2 minuten geleden, henk smit zei:

volgens mij rijd dropje met een picanto. dat is niet te vergelijken.

wat een Kia niro kost per maand.  

Sorry Henk maar wat klopt er niet aan mijn berekeningen? Weerleg ze dan eens een keer.

Geplaatst

Beste Henk, je blijft stug telkenmale allerlei bedragen roepen die gewoon (m.i. aantoonbaar) niet kloppen, nu begin je iets te roepen dat ik in een Picanto zou rijden, ik snap werkelijk niet waar dit vandaan komt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...