Toonvkr Geplaatst 1 Januari, 2019 Delen Geplaatst 1 Januari, 2019 De knop van de verlichting staat meestal op "automatisch". Als het donker is, of in tunnels, gaat de verlichting automatisch aan. Als de verlichting niet brandt, werkt de dagrijverlichting aan de voorzijde, en aan de achterzijde niets. Tijdens deze "donkere dagen rond Kertmis" zou ik met volledige verlichting willen rijden, maar deze gaat niet automatisch aan. Kennelijk vindt de Niro het niet donker genoeg. Ergens moet er dus een sensor gemonteerd zijn. Is deze instelbaar? En zo ja hoe? Ik kan het niet vinden. Of weet iemand waar de sensor zit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
olympus Geplaatst 1 Januari, 2019 Delen Geplaatst 1 Januari, 2019 Toon, je kan de verlichtingsknop toch gewoon 2 standen verder zetten zodat de verlichting handmatig aangaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
rick_m Geplaatst 2 Januari, 2019 Delen Geplaatst 2 Januari, 2019 In de wintermaanden heb ik de verlichting ook altijd aan staan ipv 'automatisch'. Bij het verlaten van de auto gaat het licht van zelf uit. Je hoet dus niet aan de knop te zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
PeterD Geplaatst 2 Januari, 2019 Delen Geplaatst 2 Januari, 2019 Ik rij altijd met verlichting aan. Automatisch lijkt leuk, maar ik vind het helemaal niks. Reden?: Achterlichten branden niet, in een tunnel gaan ze altijd te laat aan en lijkt het voor de achterligger of je remt bij schemer gaan ze ook vrij laat aan. Daarom staat de schakelaar bij mij altijd in de stand "aan" en zo werkt het gewoon op het contactslot. En ik ben altijd goed zichtbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Toonvkr Geplaatst 2 Januari, 2019 Topic Starter Delen Geplaatst 2 Januari, 2019 Dankjewel voor de reacties. Het is mijn eerste auto met "automatische verlichting" , maar jullie bevestigen dat het niet zo makkelijk is als dat het lijkt. In de wintermaanden toch maar de verlichting op AAN zetten. Bij mijn vorige auto ging een zoemer als ik vergat de verlichtig uit te zetten, volgens jullie gaat de verlichting bij de Niro uit als je het contact uitzet en de auto afsluit. Had ik zelf niet door. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Specialmade Geplaatst 3 Januari, 2019 Delen Geplaatst 3 Januari, 2019 14 uren geleden, Toonvkr zei: Dankjewel voor de reacties. Het is mijn eerste auto met "automatische verlichting" , maar jullie bevestigen dat het niet zo makkelijk is als dat het lijkt. In de wintermaanden toch maar de verlichting op AAN zetten. Bij mijn vorige auto ging een zoemer als ik vergat de verlichtig uit te zetten, volgens jullie gaat de verlichting bij de Niro uit als je het contact uitzet en de auto afsluit. Had ik zelf niet door. Als je auto afsluit met de afstandsbediening blijven de lichten nog +/- 20 sec. branden. Als je twee keer achterelkaar op de afstandsbediening druk gaan de lichten direct uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Murcielaygo Geplaatst 3 Januari, 2019 Delen Geplaatst 3 Januari, 2019 De verlichting gaat enkel aan als je de auto van slot doet met de remote met de lichtknop op AUTO naar mijn weten. En dan dus ook enkel als het donker is.Met het licht AAN (tweede stand, dus dimlicht) gaat het licht vanzelf uit na X minuten als de auto van contact is.Staat overigens keurig beschreven in je boekje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
JosRia Geplaatst 25 Juli, 2023 Delen Geplaatst 25 Juli, 2023 Ik heb (nog) een Mazda met intelligent licht. Mijn Kia Sportage Dynamic Plus is in bestelling. Mar volgens de specificatie heeft die ook een intelligent lichtsysteem (IFLS). Dat gaat een stuk verder dan automatische verlichting waarbij het systeem automatisch van grootlicht naar dimlicht gaat als je een voorganger, of tegenligger krijgt. Bij mijn Mazda werkt het zo dat je de lichtschakelaar op "auto" zet en de lichtstand op grootlicht. Bij voldoende daglicht brandt dan de dagrijverlichting en als het donker wordt of in een tunnel schakelt automatisch de dimverlichting in. Op een donkere weg komt het grootlicht automatisch op. Komt er meer licht (b.v. een weg met lantaarnpalen) dan verandert het automatisch weer in dimlicht. Bij een weg met tegenliggers wordt de linker weghelft in dimlicht gezet, maar blijft mijn weghelft grootlicht. Komt er een auto voor mij dan loopt het grootlicht op mijn weghelft naar beneden, zodat de achterruit van de voorligger niet verlicht is. De linker weghelft blijft dan vol verlicht. Het licht schijnt als het ware om de voorligger heen. Een fantastisch systeem waarvan Kia zegt dat het IFLS systeem bij mijn aanstaande Kia Sportage DynamicPlus (HEV) van hun hetzelfde werkt. Ze zouden het, met het oog op verkeersveiligheid, verplicht moeten stellen. Enorme veiligheid door een altijd maximaal verlicht weg voor je hoeft er niet bij naa te denken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
fiddler Geplaatst 4 Augustus, 2023 Delen Geplaatst 4 Augustus, 2023 Bij minn vorige auto VWT5GP werkte auto prima, maar ik merte bij slectr weer, zware regenbuien en autoweg, dat ik toch beter het dimlicht handmatig aan kan zetten, leek of in Auto de lichten niet op tijd aangaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.