Dave1972 Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 (aangepast) Goedemiddag, deze week maar eens de climate control gebruikt van mn Kia Picanto GT. Ik vind dat hij de auto niet koel krijgt, er komt niet echt koude lucht naar binnen. Hiervoor had ik een Opel met climate control en deze werd toch echt direct koud? Mag aannemen dat dit niet zo hoort ? Anders wordt 't een ritje naar de dealer. 23 April, 2019 aangepast door Dave1972 Taalfout Quote
oude Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 Beetje weinig gegevens om op te reageren. Van wanneer is de auto, b.v. Hoe zijn de instellingen, enz. Quote
Dave1972 Geplaatst 23 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 23 April, 2019 8 minuten geleden, oude zei: Beetje weinig gegevens om op te reageren. Van wanneer is de auto, b.v. Hoe zijn de instellingen, enz. De auto is van November 2018, climate control staat uiteraard aan, en staat op raam te blazen en op de giechel , verder staat hij op low ingesteld. Quote
Proceed Frankie Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 En de temperatuur instelling...? Quote
Dave1972 Geplaatst 23 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 23 April, 2019 2 minuten geleden, Proceed Frankie zei: En de temperatuur instelling...? Die staat op low het laagst, ik heb ook 16.5 geprobeerd maar had ook geen effect. Quote
Proceed Frankie Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 Is low niet laagste ventilator stand? hoe dan ook, bij de temperatuur van afgelopen dagen moet het echt wel voelbaar koelen bij 16,5. tijd voor controle lijkt me.... Quote
Dave1972 Geplaatst 23 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 23 April, 2019 Uiteindelijk heb ik maar ouderwets met de ramen open gereden, dat gaf meer verkoeling Quote
Dave1972 Geplaatst 23 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 23 April, 2019 Zojuist, Proceed Frankie zei: Is low niet laagste ventilator stand? hoe dan ook, bij de temperatuur van afgelopen dagen moet het echt wel voelbaar koelen bij 16,5. tijd voor controle lijkt me.... Nee ventilator stand had ik max staan dat is de draaiknop van de AC de linker knop heeft dan die digitale temperatuur en die had ik op low gezet ( meest koele stand ) daarna op 16.5 graad maar dat maakte geen verschil. Dus denk idd maar even langs gaan Quote
Proceed Frankie Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 Dat is de ultieme vorm van controle 1 Quote
oude Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 Niveau van koelmiddel moet goed zijn gezien de leeftijd van de auto, zou inderdaad maar even bij de dealer langsgaan om te vragen of instellingen wel goed staan. Succes Oude. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 Hoor/voel je de compressor wel inschakelen?Gebruik je de A/C wel met regelmaat, of heeft deze heel lang stil/uit gestaan? Quote
Dave1972 Geplaatst 23 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 23 April, 2019 37 minuten geleden, Murcielaygo zei: Hoor/voel je de compressor wel inschakelen? Gebruik je de A/C wel met regelmaat, of heeft deze heel lang stil/uit gestaan? Heb hem af en toe wel eens aangezet maar volgens mij hoor ik deze idd niet Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 Je kunt nog checken onder de motorkap of je de koppeling van de compressor mee ziet draaien.Waarschijnlijk is dat niet zo; dan ben je je koudemiddel kwijt.Sowieso is het aan te raden minimaal eens per twee weken de A/C te laten draaien voor een kwartier, zodat ook de olie rond gepompt wordt en zo de O-ringen niet uitdrogen.Maar je kunt ook de pech hebben (zoals ik) dat bijv. de condensor lek raakt door iets... 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 April, 2019 Geplaatst 24 April, 2019 LEZEN Henk; dat werkt niet!Dus is er waarschijnlijk wat stuk... 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.