Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Goedemiddag, deze week maar eens de climate control gebruikt van mn Kia Picanto  GT. Ik vind dat hij de auto niet koel krijgt, er komt niet echt koude lucht naar binnen. Hiervoor had ik een Opel met climate control en deze werd toch echt direct koud? Mag aannemen dat dit niet zo hoort ? Anders wordt 't een ritje naar de dealer.

aangepast door Dave1972
Taalfout
Geplaatst

Beetje weinig gegevens om op te reageren. Van wanneer is de auto, b.v. Hoe zijn de instellingen, enz.

Geplaatst
8 minuten geleden, oude zei:

Beetje weinig gegevens om op te reageren. Van wanneer is de auto, b.v. Hoe zijn de instellingen, enz.

De auto is van November 2018, climate control staat uiteraard aan, en staat op raam te blazen en op de giechel , verder staat hij op low ingesteld. 

Geplaatst
2 minuten geleden, Proceed Frankie zei:

En de temperatuur instelling...?

Die staat op low het laagst, ik heb ook 16.5 geprobeerd maar had ook geen effect. 

Geplaatst

Is low niet laagste ventilator stand?

hoe dan ook, bij de temperatuur van afgelopen dagen moet het echt wel voelbaar koelen bij 16,5.

tijd voor controle lijkt me.... 

Geplaatst
Zojuist, Proceed Frankie zei:

Is low niet laagste ventilator stand?

hoe dan ook, bij de temperatuur van afgelopen dagen moet het echt wel voelbaar koelen bij 16,5.

tijd voor controle lijkt me.... 

Nee ventilator stand had ik max staan dat is de draaiknop van de AC de linker knop heeft dan die digitale temperatuur en die had ik op low gezet ( meest koele stand ) daarna op 16.5 graad maar dat maakte geen verschil. Dus denk idd  maar even langs gaan 

Geplaatst

Niveau van koelmiddel moet goed zijn gezien de leeftijd van de auto, zou inderdaad maar even

bij de dealer langsgaan om te vragen of instellingen wel goed staan.

Succes Oude.

• Thanks 1
Geplaatst
37 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Hoor/voel je de compressor wel inschakelen?
Gebruik je de A/C wel met regelmaat, of heeft deze heel lang stil/uit gestaan?

Heb hem af en toe wel eens aangezet maar volgens mij hoor ik deze idd  niet

Geplaatst

Je kunt nog checken onder de motorkap of je de koppeling van de compressor mee ziet draaien.
Waarschijnlijk is dat niet zo; dan ben je je koudemiddel kwijt.

Sowieso is het aan te raden minimaal eens per twee weken de A/C te laten draaien voor een kwartier, zodat ook de olie rond gepompt wordt en zo de O-ringen niet uitdrogen.
Maar je kunt ook de pech hebben (zoals ik) dat bijv. de condensor lek raakt door iets...

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...