Jump to content

Recommended Posts

Zojuist van de dealer te horen gekregen;

Bestellingen vanaf juni zullen mj2020 uitgevoerd worden. Eerste leveringen hiervan wordt verwacht eind van dit jaar / begin volgend jaar.

Wat houdt mj2020 in voor de ProCeed (geldt overigens voor alle Ceed modellen, ze hebben geen uitzondering gemaakt voor de ProCeed ondanks dat deze nog maar kort op de markt is);

Standaard vanaf de GT-line modellen;

- 12,3-inch groot digitaal instrumentarium.

- 10,25-inch groot infotainmentscherm.

- panorama schuifdak wordt een optie tegen meerprijs.

En ze worden 1000 euro duurder helaas omdat ze opnieuw de WLTP keuring hebben moeten doen wist de dealer gisteren te vertellen toen ik mijn Proceed op ging halen.

Vandaag in Nijmegen geweest bij Wassink. De verkoper wist mij te vertellen dat de prijs van de proceed ongewijzigd blijft; met dien verstande dat het panoramadak nu een optie is van €795. Mijn inziens acceptabel, wetende dat je daar nu een digitale cockpit voor terug krijgt en een groter infotainment systeem.

Ik heb tevens een proefrit gemaakt met een gtline 1.4 dct7 en dat viel mij niet tegen. Prima motor en transmissie en voelde vlotter aan dan het opgeven vermogen/koppel. As woensdag nog even met de gt plusline uitvoering rijden maar de kans is groot dat dit hem gaat worden.

De kleur ben ik nog niet over uit, maar ik neig op dit moment het meest naar de penta grey.

20190711_141952.jpg

20190711_142012.jpg

Precies zoals ik 'm in bestelling heb staan, nog steeds blij met de kleurkeuze als ik dit zo zie.

Toevallig kwam ik vandaag langs 'mijn' dealer, en daar stond een leuk trio.

9663803d268c10a824e4277759cfc56e.jpg

Inmiddels is de prijslijst op de kia site ook aangepast met de MY2020 wijzigingen. Inderdaad nu dus standaard met 12.3" instrumenten cluster en 10.25" infotainment display. Panoramadak is een meerprijs geworden van €795. De prijs van de benzine uitvoering is verder ongewijzigd.

https://www.kia.com/nl/prijslijst/#/

Kia-Netherlands-ProCeed-prijslijst.pdf

Ik blijf het echt ontzettend schandalig vinden. Zit je dan met 2 weken oude proceed die nu al oud is

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted (edited)

Tjsa vind ik ook balen 15 mei de gewone ceed dynamicsplusline besteld.
Blijkt er nu opeens vanaf de dynamicline al een 12.25 inch scherm in te komen. Dat had ik ook erg graag gewild.
Ik ben benieuwd of toch het 10.25 inch scherm erin zit met schermverkleiners. Mocht dit zo zijn ga ik er in ieder geval niet mee akkoord.

Edited by tijdjes123

Op 19-7-2019 om 14:21, Vibravis zei:

Ik blijf het echt ontzettend schandalig vinden. Zit je dan met 2 weken oude proceed die nu al oud is emoji50.png

Dat is hoe het gaat. Ik vind het niet schandalig, maar de wijzigingen gaan gewoon snel.

Tjsa vind ik ook balen 15 mei de gewone ceed dynamicsplusline besteld.
Blijkt er nu opeens vanaf de dynamicline al een 12.25 inch scherm in te komen. Dat had ik ook erg graag gewild.
Ik ben benieuwd of toch het 10.25 inch scherm erin zit met schermverkleiners. Mocht dit zo zijn ga ik er in ieder geval niet mee akkoord.
12.25 inch scherm is voor de tellers. Het 10,25 inch scherm is het infotainment scherm.

Het blijkt dat het dashboard er uit komt te zien als die van de nieuwe X Ceed. Eigenlijk zijn de wijzigingen minimaal en hebben alles te maken met het nieuwe Kia verbindingssysteem. Ja de prijs gaat niet omhoog, maar inderdaad het skd vervalt. 

Ik ben benieuwd wanneer de eerste met het nieuwe interieur afgeleverd gaan worden.

De mijne wordt begin oktober verwacht met my2020 interieur... Maar kan hem pas 01-01-20 rijden waarschijnlijk ivm lopende contract van mijn huidige leaseauto helaas.

De mijne wordt begin oktober verwacht met my2020 interieur... Maar kan hem pas 01-01-20 rijden waarschijnlijk ivm lopende contract van mijn huidige leaseauto helaas.

Wat een raar verhaal Een leasemaatschappij gaat een auto bestellen die daarna bijna 3 maanden stil staat omdat je nog een contract hebt? Lijkt me sterk want zo werkt het niet. Maar hopelijk kun je eerder gaan rijden.

Een stellige reactie zonder dat je de achtergrond kent :roll:

Ik heb nu een lease auto van ponlease en mijn Proceed komt van arval(wij doen samen met meerdere leasemaatschappijen). Verwachting was dat de Proceed pas eind vh jaar geleverd zou worden en lijkt dus veel sneller te komen. Mijn huidige leasecontract loopt eind december af en was de geplande ingang van de nieuwe auto dus niet zo gek. Daarnaast leveren de meeste leasemaatschappijen niet meer uit na medio november ivm het op kenteken zetten in het nieuwe jaar (ivm het voor hen gunstige restwaarde na einde contract).

Het werkt dus wel zo ...

Edited by Renzo4000

Dan is het maar de vraag of Arval daarmee akkoord gaat natuurlijk. Het maakt mij verder niet uit natuurlijk maar iemand gaat de rekening betalen want een afgeleverde auto aan een dealer zal betaald moeten worden. Dadelijk heb je nog kans dat Arval gewoon het contract laat in gaan en jouw werkgever mag dat dan betalen.

Maar goed, ik hoop dat je snel kunt rijden natuurlijk

Zolang de auto nog niet op kenteken is gezet betaalt de leasemaatschappij helemaal niks, evenals de dealer en wordt vooral de importeur belast voor de inkoop(welke reeds is ingecalculeerd). Mijn werkgever zal zeker kijken naar de mogelijkheden maar gaat zeker niet een afkoopsom stimuleren voor de huidige leaseauto voor die paar maanden want de huidige leasemaatschappij zal ook niet happig zijn om het contract voortijdig te beëindigen. We gaan het zien... 

Kennelijk zijn de eerste my2020 proceeds uitgeleverd in Europa: 

Leuk om te zien. Ik blijf het digitale instrumentarium overbodig vinden, zeker nu het zo diep in die tellerbak gebouwd is. Ziet er een beetje als een halfbakken oplossing uit. Hopelijk heb ik in het echt ongelijk.
Ook een beetje jammer dat die animatie van een Ceed SW is...

Het centrale display is wel echt veel mooier geworden, dat is wel echt een mooie verbetering (al even mee gespeeld in een Xceed).

Ik snap wat je bedoelt al denk ik dat het deels vertekend beeld is door het camera standpunt. Daarnaast heeft het een positief effect op de afleesbaarheid bij zonnig weer. We gaan het zien in het echt (hopelijk binnenkort, de mijne wordt einde van de maand verwacht).

Same here, nog een paar weekjes wachten

Ziet er goed uit toch? Dat breedbeeldscherm is ook top... Lekker groot en duidelijk!

Dat UVO beeldscherm lijkt wel glimmend? dat is volgens mij heel vervelend met zon erop.

Niet meer of minder dat het oude scherm...

Op de duitse Kia website staan ook al de nieuwe afbeeldingen van de Proceed MY2020

1198048611_ProceedDashMY2020.thumb.png.178657683548b4fd9050b06b022b9a91.png

vs

Nederlandse site met MY2019.
Tevens wat mij opvalt aan deze afbeelding, is de (neppe) witte stiksels boven op het dashboard. Dat ziet er netjes uit, zover ik heb na kunnen gaan heb ik in NL enkel een Proceed gezien met zwarte stiksels.
1305880815_ProceedDashMY2019.thumb.png.7b18cfff7f923f57c5bf6fb848f99954.png