Ga naar inhoud

Proceed gtplusline dct7 diesel


pdakkerman

Aanbevolen Berichten

En eindelijk heb ik ook mijn Proceed in bezit. Een van de weinige diesels volgens mij.

Gekozen voor deluxe White omdat dat na een zwarte auto weer eens wat anders is en ivm de zwarte accenten en achterlichten vond ik hem wel heel erg mooi.

Tot nu tot ongeveer 250km gereden. Met van alles wat. Snelweg, secundair, stad en veel file's (in Arnhem).

 

De automaat is heerlijk, schakelt voelt door zonder dat je het merkt. Sport stand en manueel nog niet getest, eerst op het gemakje inrijden.

Autonoom rijden.... WOW. Hier kan ik wel aan wennen. De eerste test was direct een scherpe bocht op de snelweg. Dat ging erg goed en gaf me veel vertrouwen. Mijn vrouw vond het ook erg fijn. Gezien de afstand met de voorganger die werd behouden.

Tijdens de file al door eea qua de opties/menu's gegaan. Daar moet moet ik nog even het boekje voor bij pakken. Die DAW, Driver awareness warning, had ik nog wel onthouden. Maar de andere niet.

Zoals het piepje als je de strepen op de weg aanraakt of het piepje bij het geven van richting terwijl er nog net iemand binnen de range van de sensoren zit.

De headunit wijst zichzelf. Bluetooth en wifi gekoppeld. DAB is fantastisch, had mij vorige auto ook.

Android auto ook aangesloten en ben er nog niet uit wat ik qua navi fijner vind. Maps of Kia/TomTom. De weergave van files vind ik van kia/TomTom een verbetering. Ook het overzicht van de kaart.

Maar daar zal ik de komende periode achter komen.IMG_20190712_122256__02.thumb.jpg.f837ccefa74eacfb219ba73b82d6a1d7.jpg

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik rij bijna 60k per jaar. Woon werk is 90km.

Wij (gezin) willen nog graag vrijheid en geen beperking met rijden. Dus langere stop of langzaam rijden om de bestemming te halen.

 

Heb een lang weekend ( donderdagavond tot maandagochtend) een e-golf getest. Met het gezin ook een stop met laden nagebootst. Na een kwartier waren ze het al zat.

Je bent constant aan het plannen waar en wanneer moet ik laden.

Als de infrastructuur qua laden beter wordt zal dat anders worden. In Zeeland is dat zeker nu nog niet het geval.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gefeliciteerd met de nieuwe auto.

lijkt hele veel op de mijne :hammer:

 

begrijp de keuze wel met zoveel kilometers en gezin.

veel fijne en probleemloze kilometers gewenst!

 

ben ook nog aan het  inrijden.

maar aangezien toerental bij normaal optrekken en 130 nauwelijks boven de 2500 toeren komt nu af en toe even met de hand versnellling lager of even met de flippers spelen.

en als alles warm is af en toe even wat meer optrekken in sport stand, schakelt het allemaal wat later.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inrijden? Ik heb het gevragen aan mijn dealer en hij zei als die warm is gewoon trappen met dat hok Echt iets van 20 jaar geleden dat je in moet rijden
Toen ik mijn vorige wagen kocht een Nissan Qashqai zei die dealer dat ook, inrijden is niet meer van deze tijd.
Gewoon altijd zorgen dat de motor warm is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gefeliciteerd met deze mooie configuratie!  Ik heb exact dezelfde in bestelling. Nu werd ik vandaag wel onaangenaam verrast door de leasemaatschappij met de melding dat de aflevering van mijn Proceed met 2 maanden is vertraagd, van 8/8 naar 4/10. Auto is besteld op 25/4. Ik ben even benieuwd wanneer jouw Proceed is besteld? 

 

Groet,

stefan 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt toch niet die Waxoyl rommel aangesmeerd gekregen hé? Dat doet heel veel maar niet je lak beschermen ;-) ... Google maar eens op Waxoyl ervaringen, die zijn niet al te best. Veel dealers verkopen dit voor de gekste prijzen, een erg leuke melkkoe voor ze.

Kijk eens hier op het detailing subforum of carclean. Daar kan je veel info vinden over het wassen en beschermen van je auto en een veel mooier/beter resultaat mee behalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, Renzo4000 zei:

Je hebt toch niet die Waxoyl rommel aangesmeerd gekregen hé? Dat doet heel veel maar niet je lak beschermen ;-) ... Google maar eens op Waxoyl ervaringen, die zijn niet al te best. Veel dealers verkopen dit voor de gekste prijzen, een erg leuke melkkoe voor ze.

Kijk eens hier op het detailing subforum of carclean. Daar kan je veel info vinden over het wassen en beschermen van je auto en een veel mooier/beter resultaat mee behalen.

 

Nee hoor. Ik heb GP500 gebruikt.

 

Link

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aah gelukkig, maar dit is ook niet echt een lakverzegeling maar een autoshampoo met wat water en vuilafstotende additieven (polymeren). Op zich niks mis mee, maar je kan met de juiste producten nog veel meer resultaat behalen om je mooie proceed goed te beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 weken later...

Gisteravond viel mij op dat er aan de bestuurderskant bij de voeten/pedalen verlichting zit.

Ik dacht altijd dat dit een optie was. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat het niet ook aan de bijrijders kant is.

 

Ik had alleen geen tijd om er eens goed  naar te kijken. 

 

Meer mensen die dit hebben ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 uur geleden, LC88 zei:

Is standaard inderdaad, ik heb wel het ledpakket erbij dus is het iets feller 

Ben wel heel benieuwd hoe dat bij jou eruit ziet. Standaard is het dus gewoon een mat glaasje zoals je in de kofferbak ziet.

Erg jammer dat ze dit dan ook niet aan de bijrijders kant standaard doen. 

Maar aan de andere kant. Dat het er zit schept mogelijkheden om zelf wat aan te sluiten / stroom af te tappen

Link naar reactie
Delen op andere sites


47 minuten geleden, Vibravis zei:

Stroom aftappen? Gewoon lekker bij de autostyle neon balkjes kopen en die met dubbelzijdige tape bevestigen. Aansluiten doen we gewoon in de sigarettenaansteker. emoji23.pngemoji23.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is 1 manier.

 

Watdenk jij dat ze bij Kia doen. Zal niet veel anders zijn hoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ter aanvulling.

 

Met zo'n verzinsel ga ik niet over 1 nacht ijs.

 

Dat lampje heeft vaak zo'n standaard connector. Als je daar een splitter tussen zet of maakt kun je aan beide kanten, op een nette, zo goed als originele, manier dit in orde maken.

 

 

5-Pairs-2-Pin-Way-Electrical-Connector-Plug-Waterproof-Male-Female-Electrical-Connector-Plug-with-Wire_large.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uur geleden, pdakkerman zei:

Ben wel heel benieuwd hoe dat bij jou eruit ziet. Standaard is het dus gewoon een mat glaasje zoals je in de kofferbak ziet.

Erg jammer dat ze dit dan ook niet aan de bijrijders kant standaard doen. 

Maar aan de andere kant. Dat het er zit schept mogelijkheden om zelf wat aan te sluiten / stroom af te tappen

Maak straks wel even een foto. Tijdens het rijden blijven mijn voeten ook verlicht, weet niet of dat met de standaard verlichting ook zo is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels ook mijn Proceed Plusline CRDI automaat in Lunar zilver binnen (afgelopen woensdag)

Wat een heerlijk rijdende auto. Ik kom van een 308 SW GT 180 PK Diesel maar de 44 PK minder valt niet tegen. Infotainment systeem werkt 100x beter, zeker het JBL geluid is geweldig. Automaat schakelt naadloos. Eerste 600 km waren top!! Ik heb er ook was BMW rijders in laten rijden en die waren lyrisch. Alleen zicht naar achteren is een brievenbus maar dat wist ik en boeit me niet zo. Ik vond het rolgeluid wat hoog maar de banden stonden op 3 bar. Dat was te hoog en heb ik laten verlagen. Tot nu toe zeker geen spijt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijne staat inmiddels op 7k en ben ook nog steeds superblij.

Ook erg prettig om te horen dat je het geluid van JBL geweldig vind. Ik begrijp de mensen die dit niet vinden totaal niet.

Het is is mi echt gewoon een prima soundsystem.

 

Het zicht naar achter. Ja wat kan je ervan zeggen. Als je kleiner bent dan 1.75 denk ik dat het reuze meevalt.

Wat een oplossing had kunnen zijn is het stangetje van de spiegel wat langer. Zo krijg je een andere hoek waardoor het zicht veel beter zou zijn. Voor nu wat meer in de buitenspiegels kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Echt balen vandaag.

Ivm dat eerder bleek dat 16" staal niet paste op mijn Proceed.

Online velgen gekocht, gebruik gemaakt van de velgen configurator en itWheels Alice gekocht.

7J x 17 origineel 7,5x18

ET 50 origineel 55

225/45-17 origineel 225/40-18

 

Past het het niet!!!

Remklauw raakt net de velg. Echt balen!!

 

Velgen nog eens vergelijk. De originele velgen zijn aan de binnenkant rechter en hoekiger. De nieuwe hebben net een ronding

Morgen maar eens bellen. Gelukkig de configurator gebruikt en gezien de maten mijn inziens niets geks gedaan. 

Een eerdere offerte van ander bedrijf kwam ook met de velg.

Ben erg benieuwd naar de oplossing....

IMG_20191215_100913.jpg

IMG_20191215_102512.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...