Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Het is overigens ook niet bij elke Proceed het geval. Ik heb er tot op heden nog geen last van gehad. Ik heb er ook pas 1700km mee gereden. Ik weet ook niet of het al met de my2020 is verholpen wellicht? Zoals elk nieuw model zitten er kinderziektes in en zullen die gedurende de tijd in het productieproces worden verholpen. Persoonlijk ben ik van mening dat je dit eerst zelf met je dealer moet oplossen zeker ook in het kader van de garantie.

aangepast door Renzo4000
Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, Renzo4000 zei:

Het is overigens ook niet bij elke Proceed het geval. Ik heb er tot op heden nog geen last van gehad. Ik heb er ook pas 1700km mee gereden. Ik weet ook niet of het al met de my2020 is verholpen wellicht? Zoals elk nieuw model zitten er kinderziektes in en zullen die gedurende de tijd in het productieproces worden verholpen. Persoonlijk ben ik van mening dat je dit eerst zelf met je dealer moet oplossen zeker ook in het kader van de garantie.

Bij 1700 km had ik er ook nog geen last van

aangepast door Wero
Toevoegen antwoord
Geplaatst

@Wero jij hebt ook nog het oude model Proceed (my2019) dikke kans dat de my2020 modellen al zijn aangepast hierop. Mijn armsteun was namelijk ook al fabrieks-af gemodificeerd nav een productiefout (veel klachten over kraken). Desalnietemin erg nuttige informatie die je deelt met ons.

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

noodrem nog niet meegemaakt gelukkig.

Bij het niet volledig dichtdoen vd automatisch achterklep wil de auto niet op slot. Hij gaat wel automatisch dicht maar vond kennelijk of het half op de stoep staan of de boomtak er vlak achter niet leuk en wil daardoor niet compleet dicht.

Met de afstandsbediening moet je de knop net zo lang inhouden totdat ie dicht én afgesloten is ipv gewoon knopje 3 tellen ingedrukt houden. 

Met auto-hold aan auto uitzetten, afsluiten en wat later weer instappen en motor starten en direct in de D stand vind ie niet leuk. Krijg melding over deur /achterklep/ gordel dicht en of vastmaken.  Blijkt dat je em dan in P moet zetten met gordel om en dan de automatisch handrem dr af moet halen en dan weer in D, zwaar irritant wel.

Panorama dak open en dicht moet eerst motor draaien of start/stop knop nog keer indrukken zonder rem ingedrukt.

Auto afsluiten inclusief de ramen (knopje 'sluit'  lang ingedrukt of 2x drukken) doet niet het Panorama dak dicht.

Extra uitlaatgeluid uit een speaker in de kofferbak bij sportstand ook beetje overbodig en onnodig,  tis geen tesla die fluisterstil is ofzo.

Dimlicht staat standaard te hoog.

Verder nog weinig kunnen vinden. 

Positief:

het rijd volledig zelf op cruiscontrol, ja zelfs in de file en stopt zelf voor t stoplicht en je hoeft maar eens in de 30 sec ofzo (1e melding negeren) het stuur n mini rukje te geven om niet lastig gevallen te worden met 'acc word uitgeschakeld '

Compleet key-less , heb de sleutel nog niet uit mijn broekzak gehad sinds dat ik deze heb.

Kofferbak gaat vanzelf open als je er achter staat, alleen hier voor zou ik de auto al kopen.

netflix en youtube op de autoradio kijken tijdens het rijden. 

File en flitsers en ongelukken op de navi ook al staat ie niet op n bestemming ingesteld. 

aangepast door Da_JoJo
Geplaatst
Op 6-7-2020 om 18:48, Da_JoJo zei:

noodrem nog niet meegemaakt gelukkig.

Bij het niet volledig dichtdoen vd automatisch achterklep wil de auto niet op slot. Hij gaat wel automatisch dicht maar vond kennelijk of het half op de stoep staan of de boomtak er vlak achter niet leuk en wil daardoor niet compleet dicht.

Met de afstandsbediening moet je de knop net zo lang inhouden totdat ie dicht én afgesloten is ipv gewoon knopje 3 tellen ingedrukt houden. 

Met auto-hold aan auto uitzetten, afsluiten en wat later weer instappen en motor starten en direct in de D stand vind ie niet leuk. Krijg melding over deur /achterklep/ gordel dicht en of vastmaken.  Blijkt dat je em dan in P moet zetten met gordel om en dan de automatisch handrem dr af moet halen en dan weer in D, zwaar irritant wel.

Panorama dak open en dicht moet eerst motor draaien of start/stop knop nog keer indrukken zonder rem ingedrukt.

Auto afsluiten inclusief de ramen (knopje 'sluit'  lang ingedrukt of 2x drukken) doet niet het Panorama dak dicht.

Extra uitlaatgeluid uit een speaker in de kofferbak bij sportstand ook beetje overbodig en onnodig,  tis geen tesla die fluisterstil is ofzo.

Dimlicht staat standaard te hoog.

Verder nog weinig kunnen vinden. 

Positief:

het rijd volledig zelf op cruiscontrol, ja zelfs in de file en stopt zelf voor t stoplicht en je hoeft maar eens in de 30 sec ofzo (1e melding negeren) het stuur n mini rukje te geven om niet lastig gevallen te worden met 'acc word uitgeschakeld '

Compleet key-less , heb de sleutel nog niet uit mijn broekzak gehad sinds dat ik deze heb.

Kofferbak gaat vanzelf open als je er achter staat, alleen hier voor zou ik de auto al kopen.

netflix en youtube op de autoradio kijken tijdens het rijden. 

File en flitsers en ongelukken op de navi ook al staat ie niet op n bestemming ingesteld. 

In verband met het stoppen voor 't stoplicht, bedoel je hier gewoon niet mee als er iemand voor je staat? Anders rij je toch gewoon door 't rode licht niet?

Netflix en youtube op de autoradio?? Kan dat dan zonder te 'customizen' ? 

Geplaatst
18 uur geleden, cobalt zei:

In verband met het stoppen voor 't stoplicht, bedoel je hier gewoon niet mee als er iemand voor je staat? Anders rij je toch gewoon door 't rode licht niet?

Netflix en youtube op de autoradio?? Kan dat dan zonder te 'customizen' ? 

Over het netflixen, heeft @Da_JoJo het infotainment systeem "gehackt".

in dit filmpje wordt alles uitgelegd, helaas wel in het duits.

https://www.youtube.com/watch?v=r6ea3k8qc4w&t=237s

Geplaatst

Dit werkt alleen op het oude model MY2019 met de oude firmware. Op de huidige MY2020 is nog geen hack gevonden.

Geplaatst

Klopt, als er iemand voor je rijd.

De Gen5 radio is te hacken,  ook nieuwste firmware. Het is alleen niet zo heel makkelijk. 

Ben het nog aan het uitzoeken hoe en wat. 

Net als bij de ceed is de firmware hetzelfde als bij de hyundai. Maar dat is iets voor n ander topic denk ik zo.

20200711_184537.jpg

• 1 maand later...
Geplaatst

Om één of andere reden is er bijna altijd een probleem om de 'berichten af te halen' van mijn gsm.

Maw: de telefoonlijst etc wordt niet binnengehaald. Wanneer er dan iemand belt, komt het nr er op in plaats van de naam.

Kan dit zijn omdat ik altijd de kabel aansluit voor android auto ? Echter staat android auto bijna nooit op, maar koppel ik hem wel voor het gebruik van spotify, dat ik gemakkelijk van playlist zou kunnen veranderen.

Maar ik snap niet waarom hij keer op keer die toestemming moet krijgen? Dit staat aan in mijn telefoon, en toch blijft hij dit keer op keer opnieuw vragen?

De gps trekt ook op geen kloten, maar dat wist ik al op voorhand (hebben ook een hyundai, zelfste systeem).

Alsook mis ik zoals zoveel widescreen support voor android auto. Ik snap niet wat het probleem daar nu eigenlijk voor kan zijn als het wel met apple carplay kan. Voorzie dan toch op zijn minst de splitscreen functie..

Heb ook het gevoel dat de wagen heel lichtjes naar rechts trekt, mss toch eens melden in de garage bij onderhoud.

En als laatste ergernis, deze ochtend vertrokken met de auto en ik had geen geluid, geen radio, geen media, geen navigatiestem niets.. pas na een tijdje terug uitzetten van de auto bleek dat plots opgelost.

Geplaatst

Ik had op het tweakersforum ook al een lijstje van "ergenissen/missers" gepost. Veelal overeenkomsten met de genoemde punten van hier. Het gros daarvan had prima voorkomen kunnen worden door Kia. Hierbij een schaamteloze copy/past:

Ik ben ook best tevreden over mijn Proceed (GTplusline DCT) Het is zit hem met name in de details die imho Kia gewoon gemist heeft en had moeten toepassen. Qua kosten is dat namelijk marginaal.

- Digitale cockpit is mooi, groot en duidelijk. Maar mist gewoon veel functionaliteit die andere merken beter geimplementeerd hebben. Denk bijvoorbeeld aan de VAG groep. Daar kan je de cockpit instellen zoals jij wil (bijv groot navigatie en aangepaste tellers etc.).

- JBL "premium" upgrade is magertjes qua geluid. Het is prima maar niet meer dan dat. Ik heb zelf aanpassingen moeten doen om het beetje lekker te laten klinken. Mijn leen auto (Leon) had in de basis een beter geluid. Het subwoofertje in de kofferbak mag die naam niet dragen. Is een 6" driver met een passieve radiator (vandaar die twee speakergrill's > heeft dus niks met het "kunstmatige motor geluid" te maken waar jij naar refereerde.

- Materialen zijn "zo-zo" en erg krasgevoelig. Met name de harde platics krassen makkelijker dan wat ik gewend ben. In mijn Octavia (ook de harde delen) had ik hier veel minder last van.

- Kwaliteit van het leer is slecht te noemen, ik zie nu al sporen van lichte slijtage. Op het Duitse Kia forum zie je al foto's voorbij komen dat de verf helemaal loslaat. Dit zou ongetwijfeld op te lossen zijn met de Kia garantie maar zou niet mogen.

- De DCT pook is wat ouderwets; dit had inmiddels toch makkelijker en mooier gekund met een kleine schakelaar. Nu heb je nog steeds zo'n enorme pook.

- Autohold functie moet je telkens opnieuw activeren, waarom niet de stand onthouden?

- Rijdershulpen idem; moet je telkens opnieuw uitzetten als je dat eerder al had gedaan

- Dakbediening moet met contact aan worden gesloten. Super irritant, want vaak zet je de motor af en bedenk je dat je dak nog open staat en kan je dan niet sluiten. Ramen openen met de AB kan weer niet (sluiten wel), het dak kan uberhaupt niet. Dit kon bij mijn vorige auto's wel.

- Bandenspanningsmeting is in het 2020 model eruit gehaald (je kan de actuele waarden niet meer aflezen) en is nu versimpeld naar alleen een melding bij teruglopende bandenspanning. Waarom?

- Ventilatie achterin is beperkt instelbaar, tegenwoordig is dit vaak gewoon te regelen (kijk naar de Octavia bijvoorbeeld).

- Er zijn geen usb aansluitingen achterin, kom op Kia ... het is 2020! Alle merken hebben daar usb poortjes zitten.

- In de kofferbak is geen 12v aansluiting aanwezig terwijl dit in de gewone CEED wel zo is. Waarom?

- Android Auto kan nog steeds niet fullscreen terwijl dit bij andere merken met een widescreen wel kan. Je zit dus 1/3 van je beeld naar een stom AA logo te kijken. Zelfs een andere widget voor dat stuk kan je niet kiezen Updatebeleid bij Kia is tergend langzaam, al schijnt bij de komende update iig een widget te selecteren is.

- Redelijk autodated parkeerhulp systeem; in de GTline en GTPlusline kan je alleen achteraf sensoren voor laten monteren en dat werkt ook nog eens slecht als ik de berichten daarover lees. Daarnaast is de camera van niet al te beste kwaliteit(lage resolutie, slechte nightvision en bij vochtig weer niet beschermt en slecht onbruikbaar beeld. Andere merken doen dit veel beter). Geen birdview optie wat tegenwoordig meer een standaard aan het worden is.

- Stoel/spiegel instellingen zijn niet te koppelen aan een afstandbediening maar alleen via de knoppen (en dan alleen voor de stoel, spiegels worden niet opgeslagen in het geheugen).

- Keyless entry is imho matig uitgevoerd, je moet nu perse op het knopje drukken om te sluiten. Bij mijn megane deed hij dit automatisch als je een paar meter verwijderd bent van de auto.

- Isolatie van de Kia is niet top; gevolg afrolgeluid van de banden is bovengemiddeld hoog. Er is weinig isolatiemateriaal gebruikt bij de motorkap, voorruit, kofferbak en wielkasten. Andere merken doen dit beter.

En vast nog wel meer van dit soort "missers" die gewoon bij een auto van 40k eigenlijk niet aanwezig horen te zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alle klachten over het my2019 model met rammelende kofferbak, panoramadak en armsteun. 

Nogmaals, ik ben an sich een tevreden Proceed rijder. Want in de basis is dit een heerlijke auto om in rond te tuffen maar die kleine ergernissen hadden gewoon niet gehoeven en had beter gekund.

Geplaatst

Waar ik me aan erger is het gehannes met het bagage afroldek. Krijg het nooit meteen precies goed bij afdekken. Hiervoor had ik een CEE'D SW en dat afroldek bleef 'gewoon' in zijn baan zitten.

Geplaatst
3 uur geleden, Kabl zei:

Waar ik me aan erger is het gehannes met het bagage afroldek. Krijg het nooit meteen precies goed bij afdekken. Hiervoor had ik een CEE'D SW en dat afroldek bleef 'gewoon' in zijn baan zitten.

sukkel ik ook vaak mee

Geplaatst

Jup zwaar irritant, heb ook al verschillende krassen daardoor. Wat wel prettig is dat het netjes opgeborgen kan worden in de dubbele bodem. Dat kan lang niet bij elke auto. 

• Like 1
Geplaatst

Ik herken mij in veel van de bovenstaand geschetste irritatiepunten. Ik had ook wel graag de parkeersensoren achter makkelijk uit kunnen zetten bij het aankoppelen van de (afneembare) trekhaak. Zelfs met enkel de kogel er op piepen de sensoren al continu. 

Overigens zou het kunnen lijken dat ik met zoveel irritaties niet blij ben met de auto, maar dat ben ik in elk geval wel. De positieve punten blijven de boventoon voeren :-) 

Geplaatst
...Ik had ook wel graag de parkeersensoren achter makkelijk uit kunnen zetten bij het aankoppelen van de (afneembare) trekhaak...

Dat kan toch ook gewoon? Knopje indrukken bij de versnellingspook en klaar.
  • 4 maanden later...
Geplaatst

Heb ook een proceed 1.4 gt plus line dct en herken heel wat ergernissen het is jammer dat je niet de vrijheid hebt om alle opties zelf aan te geven of ze bij starten van de auto standaard aan of uit staan.

daarnaast stomme fout ik had bij aanschaffen auto eerst moeten kijken of alles er op zit wat ik in mijn vorige kia had, was iets te dol op de auto en vergat even verder te kijken.

wat ik ook vervelend vind is dat je wel je ramen met sleutel kunt sluiten maar niet openen waarbij ik de achterklep wel kan openen en sluiten met sleutel ofwel ik het idee heb dat er heel veel mogelijk is maar Kia het niet mee programmeert iets ander kan het niet zijn de bedrading zit er namelijk al. 

• 2 jaar later...
Geplaatst

De klacht over de KIA Proceed valt niet onder de afdeling kleine ergernissen.

De KIA Proceed die ik in mijn bezit heeft (N-542-XG) heb ik in ontvangst mogen nemen op maandag 2 januari 2023 bij mijn nieuwe werkgever, als 2e berijder.

Vanaf het eerste moment dat ik deze auto in bezit had, waren er problemen met deze auto. Tijdens het opwarmen van de motor viel herhaaldelijk het vermogen weg.

Dit is een bijzonder gevaarlijk verhaal vooral als je net de snelweg op gaat en het achteropkomende vrachtverkeer zit op minder dan een meter achter je; ik kwam bijvoorbeeld met ca. 30 kilometer per uur de tunnel bij Alblasserdam uit. Op de vluchtstrook, motor uit, opnieuw starten en wachten op de volgende uitval.  De auto is tweemaal via de ANWB afgevoerd naar de dealer (die deze auto ook nieuw geleverd heeft) in Alkmaar gebracht. Inmiddels staat de auto vanaf 13 januari bij deze KIA dealer in Alkmaar en de klacht blijft onveranderd,

Ik vind dat KIA Nederland zich diep moet schamen voor dit maandagochtend-product.

Na ruim 5 weken staat de auto nog steeds bij HEDIN KIA in Alkmaar en is de situatie onveranderd.

NB. de auto is van januari 2023. Bij de eerste gebruiker is al het totale informatica scherm en toebehoren vervangen allemaal in het eerste jaar.

KIA  :  SCHAAM JE DIEP

• Sad 1
Geplaatst
17 uur geleden, zei Rob Laurens:

@Rob Laurens SCHAAM U DIEP!

Uit uw verhaal maak ik op dat ze hun best doen de problemen op te lossen. Ik snap uw frustratie helemaal! Maar uit uw enige bericht ooit op dit forum, haal ik op dat u niet mee zoekt naar een oplossing. U wijst alleen met uw dikke vinger naar een schuldige. Succes met de zoektocht naar de schuldig monteur in de fabriek ergens op deze aardkloot. Ik doe daar niet aan mee.

• Like 2
Geplaatst
Op 25-1-2021 om 20:21, zei DSG DSG:

wat ik ook vervelend vind is dat je wel je ramen met sleutel kunt sluiten maar niet openen waarbij ik de achterklep wel kan openen en sluiten met sleutel ofwel ik het idee heb dat er heel veel mogelijk is maar Kia het niet mee programmeert iets ander kan het niet zijn de bedrading zit er namelijk al. 

Mijn collega's rijd een Proceed, ik een Ceed SW. Beide kunnen de ramen openen, door de openknop lang ingedrukt te houden. Hij alle 4 de ramen, ik enkel de voorramen. Heeft u dat geprobeerd?

Geplaatst
Op 28-2-2023 om 15:07, zei Rob Laurens:

De klacht over de KIA Proceed valt niet onder de afdeling kleine ergernissen.

De KIA Proceed die ik in mijn bezit heeft (N-542-XG) heb ik in ontvangst mogen nemen op maandag 2 januari 2023 bij mijn nieuwe werkgever, als 2e berijder.

Vanaf het eerste moment dat ik deze auto in bezit had, waren er problemen met deze auto. Tijdens het opwarmen van de motor viel herhaaldelijk het vermogen weg.

Dit is een bijzonder gevaarlijk verhaal vooral als je net de snelweg op gaat en het achteropkomende vrachtverkeer zit op minder dan een meter achter je; ik kwam bijvoorbeeld met ca. 30 kilometer per uur de tunnel bij Alblasserdam uit. Op de vluchtstrook, motor uit, opnieuw starten en wachten op de volgende uitval.  De auto is tweemaal via de ANWB afgevoerd naar de dealer (die deze auto ook nieuw geleverd heeft) in Alkmaar gebracht. Inmiddels staat de auto vanaf 13 januari bij deze KIA dealer in Alkmaar en de klacht blijft onveranderd,

Ik vind dat KIA Nederland zich diep moet schamen voor dit maandagochtend-product.

Na ruim 5 weken staat de auto nog steeds bij HEDIN KIA in Alkmaar en is de situatie onveranderd.

NB. de auto is van januari 2023. Bij de eerste gebruiker is al het totale informatica scherm en toebehoren vervangen allemaal in het eerste jaar.

Dus je maakt helemaal een account aan om je frustratie te botvieren? Dat kan..... Maar ik denk dat je op deze plek weinig dingen voor elkaar krijgt. 

Misschien toch (net als de vorige berijder)een andere baan zoeken? 

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...