Jump to content
Vibravis

Kleine ergernissen Proceed

Recommended Posts

Absoluut de noodrem, zelfs abs kwam in actie en was ook te zien in het cluster.

Ik dacht dat ik dat noodrem systeem ook op "Alleen waarschuwen" had gezet na zo'n bijna iemand achterop momentje. Echter kwam ik er na opnieuw een noodstop te hebben gehad achter dat dit iedere keer dat je de auto start, weer terug gaat op actief remmen? niet heel handig dus.

Gewoon een ellende dat systeem. Ik ga het ook aangeven bij de dealer bij de 30k beurt. Levens gevaarlijk aangezien de mijne al in elkaar heeft gezeten door dit geintje.

2f2b89d10f2b58c833d780aaeb3d9c29.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Op 3-3-2020 om 20:31, Vibravis zei:

Nee zit er niet op helaas.

Zitten wel meer blunders waar ik me kapot aan erger helaas. De dealer kan me niet helpen en Kia nederland geeft ook geen antwoorden.

Ik heb werkelijk ieder hulpsysteem wat ook maar iets met veiligheid te maken heeft uitstaan. Waarom? Ik ben nu al 2x voor een hele goeie verrast omdat de auto vol op de rem gaat omdat er zogenaamd gevaar is. De eerste keer geen ongelukken echter de tweede keer ramde er een auto aan de achterkant in.

Ja die had meer afstand moeten houden maar in de spits op de snelweg is voldoende afstand houden een utopie. Daarnaast was de rem actie totaal onnodig omdat ik genoeg afstand hield en het makkelijk kon bijremmen.

Maar goed, zelfs met alle systemen uit krijgt de auto het voor elkaar om in de ankers te vliegen bij dreigend gevaar. Bijvoorbeeld bij het slalommen wanneer er ergens auto’s geparkeerd staan tegenover elkaar. Of wanneer je richting een auto aan het rijden bent die aan het afdraaien is. Dan kom je te snel dichterbij en gaat de auto in de remmen.

Veiligheid is prima maar ik wil het zelf in de hand hebben en dat is bij kia niet mogelijk.

Daarnaast de gebruikelijk ergernissen.
-Lkas bij iedere keer starten handmatig uitzetten
-autohold iedere keer handmatig aanzetten
-olieniveau niet afleesbaar in boardcomputer?
-dct is toch wel aan de trage kant om vlot te kunnen rijden. Duurt soms echt veel te lang bij terugschakelen voor er vaart inkomt.
-slechte isolatie. Mensen die beweren dat dit niet waar is die hebben echt iets aan hun gehoor. Ga maar eens 130 rijden over de snelweg. Mag binnenkort toch niet meer maar goed....

Verder wel tevreden emoji6.png

Als jij zelf afremt remt de auto niet extra af. Auto herkent dat jij aan het remmen bent en dan remt hij niet zelf meer. Dit is in ieder geval in mijn ceed zo.

Als jij zelf afremt remt de auto niet extra af. Auto herkent dat jij aan het remmen bent en dan remt hij niet zelf meer. Dit is in ieder geval in mijn ceed zo.

Ik kan het niet hardmaken maar ik durf bijna voor 100% te zeggen dat dit niet waar is. Tijdens mijn aanrijding was ik namelijk zelf aan het remmen maar de auto bepaalde ineens zelf de remkracht. En die remkracht was zeg maar standje pedaal plat op de vloer.

21 minuten geleden, Vibravis zei:

Ik kan het niet hardmaken maar ik durf bijna voor 100% te zeggen dat dit niet waar is. Tijdens mijn aanrijding was ik namelijk zelf aan het remmen maar de auto bepaalde ineens zelf de remkracht. En die remkracht was zeg maar standje pedaal plat op de vloer.

Kreeg je dan ook een piepmelding? Want als mijn auto wel in de ankers gaat krijg ik namelijk altijd een piepmelding dat hij zelf gaat remmen. Ik heb nooit gehad dat hij uit zichzelf remt zonder die piep(tenzij op ACC natuurlijk) Maar ook daar remt die niet super hard.

Kreeg je dan ook een piepmelding? Want als mijn auto wel in de ankers gaat krijg ik namelijk altijd een piepmelding dat hij zelf gaat remmen. Ik heb nooit gehad dat hij uit zichzelf remt zonder die piep(tenzij op ACC natuurlijk) Maar ook daar remt die niet super hard.

Ja de piepjes zijn volop aanwezig. Ik vind het maar een eng systeem en ik wil het eigenlijk gewoon helemaal uit hebben.

19 minuten geleden, Vibravis zei:

Ja de piepjes zijn volop aanwezig. Ik vind het maar een eng systeem en ik wil het eigenlijk gewoon helemaal uit hebben.

Je kan het toch gewoon uitzetten? Ik kan volgens mij in de instellingen aangeven remmen(met piepjes), alleen piepjes of uit

Op 10-3-2020 om 16:24, Renzo4000 zei:

Absoluut de noodrem, zelfs abs kwam in actie en was ook te zien in het cluster.

Bij mij ook. En ik heb echt nog nooit ABS nodig gehad bij een remactie op de snelweg, dus ik schrok behoorlijk van die ingreep.

Ik zal morgen eens kijken waar mijn instelling nu op staat, ik weet 100% zeker dat ik hem na die actie op enkel waarschuwingen heb gezet.

Hij stond vanochtend aan, dat belooft weinig goeds...

Helaas, vanmiddag stond ie weer aan. Ik ga dit ook melden bij de dealer, ik wil graag dat dit uitgeschakeld blijft als je daar voor kiest.

Die instelling springt steeds weer aan. Gewoon aankaarten bij de dealer want meer kunnen we niet. Kia zal niet meelezen hier namelijk

Zelfs de dealer kan hier niks mee want zit erin gecodeerd. Hele kleine kans dat Kia dit gaat aanpassen.

Helaas is het (standaard aan hebben) van actieve botswaarschuwing iets waar je punten op scoort bij de EuroNCAP en dus zal KIA er inderdaad niet voor kiezen om het definitief uit te kunnen zetten.

On 3/2/2020 at 10:22 PM, Wutroe said:

Dopjes uitdraaien is NIET de fix voor de achterklep, dat is dit: 

Thanks, dat ga ik eens even proberen.

14 hours ago, Haystack said:

Thanks, dat ga ik eens even proberen.

En dat werkt inderdaad prima. Ik had nog wat dikke ringen liggen en heb die gisteren geplaatst. Geen gerammel meer inderdaad!

Die achterklep ga ik ook eens proberen, dacht dat het aan het rolscherm lag maar dit blijkt niet zo te zijn...

Kleine toevoegingen aan de lijst met ergenissen:

- Grootlichtassistent besluit soms gewoon met groot licht achter iemand aan te rijden, waardoor je dit weer uit zet.

- Niet kunnen opslaan van settings. Zo heb ik start/stop altijd uit staan bijvoorbeeld, dit is ook met ODB niet aan te passen wat bij mijn vorige auto (Polo) wel kon. Hierdoor herken ik het wel dat je met instappen e.e.a. aan knoppen in moet drukken voor je weg kan

- Piepen niet omhebben gordel bestuurder: wanneer je de auto start gaat hij al piepen dat de gordel niet vast zit. Dit hebben Amerikaanse auto's (soms) ook maar veel minder irritant dan dit. Als de auto nog in P staat lijkt me het niet omhebben van een gordel niet zo'n issue. Met rijden snap ik de waarschuwing, maargoed ik ben mezelf nu aan het aanleren dat de gordel om moet voor hij gestart wordt...

Daarnaast een wat grotere ergenis, mijn Proceed blijft de melding geven dat de middelste stoel achter de gordel niet omheeft, ook als daar niemand zit. Als ik twee volwassen op de buitenste stoelen heb zitten ging hij zelfs piepen dat de middelste stoel de gordel niet omhad. Nu opgelost door deze gordel gewoon altijd vastgeklikt te hebben maar lijkt me stug dat dit de bedoeling is. Ga ik even naar laten kijken door de dealer, hij moet toch bijna voor zijn 15k km beurt.

Naast deze ergenissen is het verder wel een hele fijne auto om mee onderweg te zijn!

Op 24-3-2020 om 11:55, Daantjee1000 zei:

Daarnaast een wat grotere ergenis, mijn Proceed blijft de melding geven dat de middelste stoel achter de gordel niet omheeft, ook als daar niemand zit. Als ik twee volwassen op de buitenste stoelen heb zitten ging hij zelfs piepen dat de middelste stoel de gordel niet omhad. Nu opgelost door deze gordel gewoon altijd vastgeklikt te hebben maar lijkt me stug dat dit de bedoeling is. Ga ik even naar laten kijken door de dealer, hij moet toch bijna voor zijn 15k km beurt.

Die gaat daar niks aan vinden aangezien dit "function by design" is. In de middelste stoel op de achterbank zit geen sensor. Kia laat dus altijd het lampje enige tijd branden zodat je evengoed getriggert wordt om te kijken of de gordel omgedaan is als daar iemand zit. Als je deze plek toch bijna niet gebruikt kan je ook zoiets overwegen als oplossing:

image.thumb.png.718b4d84f5dd6ff01999f97b34133df2.png

Te vinden oa bij Ali. 

17 uur geleden, Renzo4000 zei:

Die gaat daar niks aan vinden aangezien dit "function by design" is. In de middelste stoel op de achterbank zit geen sensor. Kia laat dus altijd het lampje enige tijd branden zodat je evengoed getriggert wordt om te kijken of de gordel omgedaan is als daar iemand zit. Als je deze plek toch bijna niet gebruikt kan je ook zoiets overwegen als oplossing:

image.thumb.png.718b4d84f5dd6ff01999f97b34133df2.png

Te vinden oa bij Ali. 

Gek dat de auto dan alsnog gaat piepen toch? Er zaten 4 mensen in de auto, 2 voor en 2 buitenste plekken achter en iedereen had de gordel om, alleen midden achterin dus niet. Als hier geen sensor zit zou hij ook niet moeten piepen lijkt mij. zou zomaar kunnen dat een van de gordels in de verkeerde houder geklikt zat maar dat hadden we dan moeten zien bij uitstappen denk ik.

Die situatie heb ik nog niet gehad (met 4 personen rijden, de auto staat nu nagenoeg stil). Maar dan nog zou je met bovenstaande oplossing de ergenis kunnen verhelpen. Zie ook de melding op het forum van de oosterburen: https://www.motor-talk.de/forum/sitzbelegungsanzeige-t6826638.html

Dat zijn geen meldingen dat daar iemand zit, dat zijn meldingen, om darop op te letten als daar iemand zit!

Dat is precies wat ik zei @Gerd Bartels. Maar dan zie je alleen een rood lampje van de middelste stoel . Hij heeft het ook over piepen, dat kan dan inderdaad komen als de verkeerde sluiting is gebruikt.