Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeft er iemand ervaring met de zijwindschermen voor en achter? Ik zou graag willen dat het windgeruis afneemt. Zijwindschermen voor de voorzijde zijn overal te koop, maar voor de achterzijde moet je dan weer een ander merk nemen. Ook wil ik geen klemmetjes, maar gewoon in de gleuf van het raam kunnen spannen.

wat zijn de ervaringen hiermee?

Geplaatst (aangepast)

Ik kan niet zeggen dat het echt helpt v.w.b. windruis. Het raam kan wel iets open zonder dat het naar binnen regent :boat: .

Ik heb zie hier besteld:

Klikkerdeklik

aangepast door HenkM
Geplaatst

Ik heb ze ook voor mijn  Picanto, kan niet zeggen dat het er rustiger op wordt in de auto. Scheelt wat voor de wind rond je kop, maar dat ik er nou lyrisch over ben......niet echt. 

Geplaatst

Laudorshop is idd wel goedkoop voor 4 stuks, maar vraag mij af of je deze kan klemmen of met klemmetjes moet vastzetten 

Geplaatst

Deze worden in de gleuf van het kozijn geklemd. een combinatie van dubbelzijdige tape en U-vormige klemmetjes (onzichtbaar) zorgt er voor dat de zaak niet gaat rammelen of trillen.

Zie hier voor installatie:

Klikkerdeklik

Geplaatst

Beste R.J.,

Het windgeruis is inderdaad bij de Niro nogal een puntje. In de e niro is het helemaal een verschrikking. Men achterin kan men voorin geen eens meer verstaan als je op de snelweg rijdt. Wij zitten er aan te denken om de auto binnenkort te laten isoleren. In Arnhem zit een bedrijf wat dat erg goed en professioneel doet. Wij hebben al goede ervaringen met dat bedrijf en denken dat we de e niro daar ook laten isoleren. 

Misschien is dat ook wat voor u?

Geplaatst

Isoleren gaat mij iets te ver. Heb nu bij Winparts volgende artikelen gevonden;

1061295 en  1061375. Van hetzelfde merk en circa 80 euro.

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, R.J. zei:

Isoleren gaat mij iets te ver. Heb nu bij Winparts volgende artikelen gevonden;

1061295 en  1061375. Van hetzelfde merk en circa 80 euro.

Wat is je motivatie om die van Winparts te kiezen ? Winparts 53,95 + 37,90

Die via de link van HenkM kosten 46,95.. 

aangepast door SatJunk
typo
Geplaatst

Die van winparts kan je zonder attributen monteren. Maar zijn idd duur. Heb nu bij Winparts 4 besteld voor 70 euro. En nu maar hopen dat het windgeruis afneemt.

• 3 weken later...
Geplaatst
Op ‎12‎-‎8‎-‎2019 om 13:55, R.J. zei:

Die van winparts kan je zonder attributen monteren. Maar zijn idd duur. Heb nu bij Winparts 4 besteld voor 70 euro. En nu maar hopen dat het windgeruis afneemt.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Als ik kijk kost het set €53,95 + €35.96 = €89,91

Geplaatst

Idd verkeerd opgeteld. Heb ze wel besteld, ondanks dat ze duurder zijn. Ik wil ze kunnen monteren en demonteren zonder attributen. Het is ook mogelijk goedkopere te bestellen, maar dan hebben ze voor en achter verschillende merktekens en dat vind ik niet mooi. Komen overigens pas rond 9 september.

Jaap, hoe kan de Niro e nu meer windgeruis geven? Model blijft toch hetzelfde.

• 3 weken later...
Geplaatst
Op ‎29‎-‎8‎-‎2019 om 14:55, R.J. zei:

Komen overigens pas rond 9 september.

Heb je ze al binnen?

Heb je een foto van op de auto?

Neemt het windgeruis af?

Ben erg benieuwd nl.

Geplaatst

Helaas heb ik ze nog niet ontvangen. Vertraging van enkele weken. Zodra ik ze heb zal ik foto’s maken en mijn ervaring vwb windgeruis delen. Ook ik ben erg benieuwd.

• 4 weken later...
Geplaatst

Heb ze inmiddels ontvangen. Voorste zijn makkelijk te monteren. Achterste hebben ze toch geleverd met clips. Dit heb ik de leverancier gemeld en wacht op antwoord. Heb wel pogingen ondernomen de achterste te monteren, maar kom er niet uit, ondanks de instructies.

Wordt dus vervolgd.

Geplaatst

Ze zijn gemonteerd en vandaag 220 km gereden, wind tegen en wind mee. Wind tegen maken ze behoorlijk wat windgeruis. Meer dan zonder. Wind mee hoor je ze haast niet. Maar als ik heel eerlijk ben raad ik ze niet aan. Er staat altijd wel wat wind in Nederland . Het staat leuk, maar meer nadelen dan voordelen.

1F3966C6-4A28-4829-9905-B6441BA4961B.jpeg

6DE06B67-517A-4954-8357-05813B2DC923.jpeg

• Thanks 1
Geplaatst
Op ‎18‎-‎10‎-‎2019 om 12:42, R.J. zei:

Ze zijn gemonteerd en vandaag 220 km gereden, wind tegen en wind mee. Wind tegen maken ze behoorlijk wat windgeruis. Meer dan zonder. Wind mee hoor je ze haast niet. Maar als ik heel eerlijk ben raad ik ze niet aan. Er staat altijd wel wat wind in Nederland . Het staat leuk, maar meer nadelen dan voordelen.

1F3966C6-4A28-4829-9905-B6441BA4961B.jpeg

6DE06B67-517A-4954-8357-05813B2DC923.jpeg

Het is weer een extra "richeltje" en richeltjes en onregelmatigheden zorgen voor turbulentie = herrie....

Geplaatst
Op ‎12‎-‎8‎-‎2019 om 00:41, JaapW zei:

Beste R.J.,

Het windgeruis is inderdaad bij de Niro nogal een puntje. In de e niro is het helemaal een verschrikking. Men achterin kan men voorin geen eens meer verstaan als je op de snelweg rijdt. Wij zitten er aan te denken om de auto binnenkort te laten isoleren. In Arnhem zit een bedrijf wat dat erg goed en professioneel doet. Wij hebben al goede ervaringen met dat bedrijf en denken dat we de e niro daar ook laten isoleren. 

Misschien is dat ook wat voor u?

Snap ik eigenlijk niet zo goed, de Niro is 1 van de stilste auto's waar ik mee gereden heb... ? Vanaf de achterbank kun je gewoon normaal mee praten met de personen voor,  zonder helemaal met je hoofd tussen de voorstoelen te moeten gaan hangen.

Geplaatst

Helemaal mee eens! Vertel iedereen die het maar wil horen dat een van de pluspunten van de Niro de weldadige rust binnenin is. Misschien ligt het aan de 16 inch banden? 

Geplaatst
13 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Helemaal mee eens! Vertel iedereen die het maar wil horen dat een van de pluspunten van de Niro de weldadige rust binnenin is. Misschien ligt het aan de 16 inch banden? 

Wij hebben de hybride met 16 inch velgen...

Ik zie trouwens nu dat het over een e-Niro gaat.. Wellicht dat door het ontbreken van motor-geronk het windgeruis en rolgeluid sterker lijkt te zijn?

Geplaatst
4 minuten geleden, dropje zei:

Wij hebben de hybride met 16 inch velgen...

Ik zie trouwens nu dat het over een e-Niro gaat.. Wellicht dat door het ontbreken van motor-geronk het windgeruis en rolgeluid sterker lijkt te zijn?

Inderdaad het gaat hier om een E-Niro. Die maakt duidelijk heel veel meer herrie dan de gewone Niro hybride. De gewone Niro (hybride) is een geweldige reiswagen vanwege de rust aan boord.

Geplaatst

Heb bij aanschaf heel lang getwijfeld of ik niet beter voor de 18 inch kon gaan, want ik vind die velgen wel heel stoer, maar ben achteraf toch blij dat ik voor de standaard 16 inch heb gekozen. Vind die velgen ook mooi en het scheelt ook het nodige qua zuinigheid en geluid dus.

Geplaatst
1 minuut geleden, JaapW zei:

Inderdaad het gaat hier om een E-Niro. Die maakt duidelijk heel veel meer herrie dan de gewone Niro hybride. De gewone Niro (hybride) is een geweldige reiswagen vanwege de rust aan boord.

Maar behalve het motortje (die in e-versie het stilst is) zijn ze toch identiek?

Geplaatst
1 minuut geleden, dropje zei:

Maar behalve het motortje (die in e-versie het stilst is) zijn ze toch identiek?

Ja de motor en de accu zijn dan anders en ik merk dat de kwaliteit van het leer ook iets beter is. Voor de rest zijn de auto’s helemaal identiek.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...