Johan64 Geplaatst 15 Augustus, 2019 Geplaatst 15 Augustus, 2019 Daar sta je dan in Frankrijk met je Niro die weer eens de geest geeft. Totale uitval van het systeem. Alsof je de sleutel uit de auto haalt. Echt lekker veilig met 130 km per uur. Na de storingen in Nederland (al ander topic geweest op dit forum) nu onderweg naar Spanje gestrand op de peage in Frankrijk. Dezelfde klachten. Contact met Kia. Die helpen niet op de Peage. Dan met een takelwagen naar een garage, en daar weer Kia gebeld. Van dat assist moet je je niets voorstellen. Ze doen vrijwel niets. Je staat gewoon zonder auto op straat en mag het zelf uitzoeken. Waardeloos. Eerst moet je 48 uur wachten om te kijken of de auto gerepareerd kan worden. Dat is de dealer in Nederland duidelijk nog niet gelukt. Gaat ze hier ook niet lukken. Maar goed, assist doet niets. De auto moet eerst naar een Kia dealer hier 40km verderop. De garage gaat hem niet brengen. Of ik het zelf wil doen. Nou nee, want die auto doet het niet. Vervangend vervoer na die 48 uur is ook voor alleen naar huis. Handig om te weten. Je kunt je vakantie dus niet vervolgen. Zonder dak boven je hoofd, zonder auto en zonder enige assistentie sta je dan in Frankrijk waar je 48 uur mag wachten. Hoezo assist? Ik vraag, als ik zelf hier een vervangende auto huur (eigen kosten) en dan op de terugweg weer de Niro ophaal, kan dat dan wel? Nee, ook dat is voor Kia te lastig. Eigenlijk is alles voor Kia lastig. Ik zal op basis van mijn ervaringen de afgelopen maanden nooit iemand een Kia aanraden, en nooit iemand adviseren de ANWB Wegenwacht eruit te gooien omdat Kia de assist aanbiedt. Wees verstandig, hou de Wegenwacht service want die had wel gewoon geholpen. Alleen had ik die op advies van de Kia dealer opgezegd want met Kia assist was de ANWB niet meer nodig. Wat een gez##k. Maar goed, eens kijken wat Kia morgen voor assist kan bieden... Quote
bob Geplaatst 15 Augustus, 2019 Geplaatst 15 Augustus, 2019 Dat is echt vervelende soms bied een al risk autoverzekering of een reisverzekering ook nog wel eens wat dekking weet niet of je die al om advies heb gevraagd? Veel sterkte in ieder geval Quote
Joey-Rio Geplaatst 15 Augustus, 2019 Geplaatst 15 Augustus, 2019 (aangepast) Bij Ford had ik Ford Assistance, 1x nodig gehad en die bellen dan gewoon de ANWB. Nu rijd ik Nissan heb ik Nissan pechhulp, die hebben dit staan: Onze technici van Nissan Assistance kunnen veel problemen ter plekke oplossen en helpen u meteen weer op weg. Als dit niet mogelijk is, brengt onze pechhulp u en uw Nissan naar de dichtstbijzijnde Nissan-dealer, waar een van onze ervaren technici uw Nissan zal beoordelen. Als uw voertuig niet dezelfde dag kan worden gerepareerd, zal onze pechhulp ofwel een vervangende auto verstrekken zodat u uw reis kunt voortzetten, of zal maximaal 3 dagen accommodatie voor u regelen als u liever blijft wachten tot de reparatie is voltooid. En de Kia pechhulp nog niet nodig gehad dus daar kan ik niet over oordelen, 15 Augustus, 2019 aangepast door Joey-Rio Quote
Joey-Rio Geplaatst 15 Augustus, 2019 Geplaatst 15 Augustus, 2019 NEt een de Kia voorwaarden gelezen. Ik denk dat je niet geholpen bent geworden dat je voor dit probleem de uitgebreide pechhulp moest hebben. Die kost 10 euro per jaar. Uitgebreide K.I.W. pechhulpverlening in binnen- en buitenland U kunt de K.I.W. tegen betaling uitbreiden van de “Basis” pechhulpverlening naar een “Uitgebreide” pechhulpverlening. Met een Uitgebreide pechhulpverlening wordt u in binnen- en buitenland ook geholpen wanneer de stranding is veroorzaakt door een gebrek aan brandstof, na het tanken van verkeerde brandstof, een lege accu van een 100% elektrisch aangedreven auto, het afsluiten van uw voertuig met de autosleutels erin of als u de sleutels per ongeluk verliest. In geval van deze strandingen kan geen beroep worden gedaan op de Basis pechhulpverlening. Wanneer een dergelijke stranding u met de Basis pechhulpverlening toch overkomt en u schakelt via de alarmcentrale K.I.W. pechhulpverlening in, dan zijn de kosten à € 200,- (incl. BTW) voor uw eigen rekening. Quote
Girdi Geplaatst 15 Augustus, 2019 Geplaatst 15 Augustus, 2019 Als ik met de auto op vakantie ga sluit ik een ANWB reisverzekering met vervangend vervoer af. gelukkig nooit nodig gehad! Quote
Johan64 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 16 Augustus, 2019 4 uur geleden, Joey-Rio zei: NEt een de Kia voorwaarden gelezen. Ik denk dat je niet geholpen bent geworden dat je voor dit probleem de uitgebreide pechhulp moest hebben. Die kost 10 euro per jaar. Uitgebreide K.I.W. pechhulpverlening in binnen- en buitenland U kunt de K.I.W. tegen betaling uitbreiden van de “Basis” pechhulpverlening naar een “Uitgebreide” pechhulpverlening. Met een Uitgebreide pechhulpverlening wordt u in binnen- en buitenland ook geholpen wanneer de stranding is veroorzaakt door een gebrek aan brandstof, na het tanken van verkeerde brandstof, een lege accu van een 100% elektrisch aangedreven auto, het afsluiten van uw voertuig met de autosleutels erin of als u de sleutels per ongeluk verliest. In geval van deze strandingen kan geen beroep worden gedaan op de Basis pechhulpverlening. Wanneer een dergelijke stranding u met de Basis pechhulpverlening toch overkomt en u schakelt via de alarmcentrale K.I.W. pechhulpverlening in, dan zijn de kosten à € 200,- (incl. BTW) voor uw eigen rekening. Ik heb geen lege accu, had niets geholpen. Quote
bob Geplaatst 16 Augustus, 2019 Geplaatst 16 Augustus, 2019 En ook niet 100% elektrisch aangedreven volgens mijn gewoon hybride maar hoe dan ook als ze kiw aanbieden wat je dan krijgt als je de auto bij de dealer laat onderhouden en ze helpen je dan zo als je een probleem hebt kun je beter zelf een reis ongevallen verzekering met pechhulp afsluiten dan weet je zeker dat het goed geregeld is Quote
Renzo4000 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Hoe vervelend het ook allemaal is @johan64; maar in hoeverre heb jij je goed verdiept in de Kia Assist voorwaarden? Dit had je een hoop ellende kunnen besparen en vind ik het persoonlijk niet fair om daarmee Kia tot de grond af te branden . Je hebt nu een harde les geleerd en weet je nu waar je de volgende keer goed op moet letten. Voor de volledigheid: https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/service/onderweg/kiw/kiw-brochure-19.pdf 1 Quote
bob Geplaatst 16 Augustus, 2019 Geplaatst 16 Augustus, 2019 In de brochure staan veel mooie kreten maar ze geven zelf als tip vergeet niet een reisverzekering met vervangende vervoer af te sluiten dus de kiw stelt eigenlijk niets(niet veel voor) maar daar kom je pas achter als je er gebruik van moet maken kan me voorstellen dat Johan teleurgesteld is zeker omdat hij al eerder problemen met de auto heeft gehad Quote
Johan64 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 16 Augustus, 2019 KIW wordt door de dealer aangeprezen als vervanger van ANWB. Die kun je dan opzeggen, zegt vrijwel iedere dealer. Inmiddels ben ik weer onderweg dankzij ING reisverzekering. En de Niro wordt vermoedelijk naar Nederland afgesleept. Kia wist vanochtend nog te melden aan de telefoon dat als je in het hoogseizoen door Frankrijk rijdt, je vraagt om problemen. Kortom, ik had het aan mijzelf te danken volgens de Kia dame. Laat ze liever de problemen met die auto oplossen... Quote
Renzo4000 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Ik ben natuurlijk niet bij dat gesprek geweest maar ik kan me niet voorstellen dat ze het bedoelt zoals jij nu omschrijft, maar er zit een kern van waarheid in natuurlijk. In de afgelopen weken tot komende weekend (?) is het natuurlijk het drukste op de Europese wegen en hebben alle hulpdiensten moeite om snel en goed te kunnen handelen. Quote
bob Geplaatst 16 Augustus, 2019 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Kijk de reisverzekering heb je dus duidelijk meer aan blij dat je weer onderweg bent nog een fijne vakantie houd ons op de hoogte voor wat betreft de problemen met de Niro Quote
Johan64 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 16 Augustus, 2019 Ik ben inmiddels in Spanje aangekomen met een gloednieuwe Seat Alteca. Helemaal geen vervelende wagen. Wat betreft Kia: volgens de dame van Kia is het probleem dat je in Frankrijk geen dealer vindt die een buitenlandse Kia wil repareren. Dat klopt ook. Ze belde net dat ze geen dealer konden vinden en de auto gaat op transport naar Nederland. Hadden ze ook direct kunnen zeggen in plaats van eerst een verhaal dat je eerst 48 uur moet wachten. Dat gaf ze uiteindelijk ook toe. Evenals dat ze feitelijk niets voor je kunnen doen. Dus inderdaad heel blij met de reisverzekering die het prima heeft opgelost. Wat de klachten van de Kia betreft: inmiddels de Nederlandse dealer gesproken. Die gaan verder zoeken naar de oorzaak van de storing. Mag hopen dat ze na een paar maanden het eindelijk kunnen fixen. Maar nu: vakantie. Quote
HenkM Geplaatst 16 Augustus, 2019 Geplaatst 16 Augustus, 2019 4 uur geleden, Johan64 zei: KIW wordt door de dealer aangeprezen als vervanger van ANWB. Die kun je dan opzeggen, zegt vrijwel iedere dealer. Dit is natuurlijk afhankelijk met welke ANWB/WW contract e.e.a. wordt vergeleken. Zelf heb ik het meest uitgebreide pakket altijd gehad en gehouden (na lezen van de kleine lettertjes). Ook mijn dealer vergeleek KIW met ANWB. Toch net effe anders. Bij ANWB maakt het niet uit in (of op) welk voertuig ik stap. Als motorrijder is KIW alleen sowieso geen optie. Quote
chippie777 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Blijkbaar heb je slechts recht op Max 6 dagen vervangend vervoer. Dat valt tegen. Je kan dus niet zonder reisverzekering met vervangend vervoer. Ik snap je frustratie wel, zeker gezien de historie. Ben wel benieuwd wat de oplossing is voor het probleem met de Niro. Quote
bigwade Geplaatst 16 Augustus, 2019 Geplaatst 16 Augustus, 2019 Fijne vakantie en hou ons op de hoogte hoe je dealer dit gaat oplossen. Je hebt kennelijk een uniek (maar heel vervelend) probleem Quote
Johan64 Geplaatst 26 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 26 Augustus, 2019 Inmiddels ben ik 11 dagen verder. De vakantie verloopt prima. Ik heb alleen geen flauw idee waar mijn Niro is, maar hij is nog niet in Nederland. Wordt nog leuk, volgende week weer werken zonder auto Quote
bob Geplaatst 26 Augustus, 2019 Geplaatst 26 Augustus, 2019 Dat zal een stunt zijn ben je straks eerder thuis als de Niro hoop dat ze hem snel maken en een vervangende auto regelen Quote
Joey-Rio Geplaatst 26 Augustus, 2019 Geplaatst 26 Augustus, 2019 Had kameraad van me ook. Met zijn Ford Kuga naar Noorwegen, kreeg daar pech. ANWB gebeld, kreeg meteen een Vervangende Ford Kuga op Noorse platen om zijn vakantie daar af te maken. 1 dag voor vertrek kreeg die een gloednieuwe Volvo XC40 op Nederlandse platen om mee terug naar NL te rijden. En bij aankomst hier moest die auto ingeleverd worden terwijl zijn Kuga nog altijd in Noorwegen stond. Die werd pas 2 weken later naar Nederland getransporteerd. In die tussentijd autoloos dus. Quote
Johan64 Geplaatst 31 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 31 Augustus, 2019 Nog geen bericht van de dealer of ze inmiddels de kwaal hebben gevonden. Ben inmiddels vandaag thuis gekomen met de Seat Ateca. Nu had ik totdat de Niro uitviel op de heenreis ongeveer 1:18 gereden. Op zich netjes met 130 op de Peage. De terugreis met de Seat heeft mij verbaasd. Gemiddeld verbruik over ongeveer 2200 km.... 1:19. Dus zuiniger dan de Niro, terwijl de Seat gewoon een benzinemotor heeft. Tot zover het vermeende voordeel van hybride rijden als je gewoon op de snelweg rijdt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de Niro zuiniger rijdt als je de combinatie hebt van stadsverkeer en snelweg. En laat ik er ook eerlijk bijzetten dat de Niro beter rijdt (als hij rijdt ) en ook zeker beter optrekt. Daar staat tegenover dat het digitale cockpit systeem van de Seat werkelijk geweldig is. Ik zou echter geen Ateca kopen met een 1 liter 3 cylinder, hoe zuinig ook. Die motor is feitelijk onderbemeten voor die auto. Benieuwd wanneer de Niro weer veilig wordt verklaard, voor de 3e keer. Ze roepen maar wat bij Kia. Quote
Johan64 Geplaatst 2 September, 2019 Topic Starter Geplaatst 2 September, 2019 Vanochtend bij de dealer geweest. Stond een deels ontmantelde Niro. Ze hebben er wel werk van gemaakt. Euvel zou inmiddels gevonden moeten zijn en heeft te maken met een centrale aansluiting op de zekeringenkast. Als ik het tenminste goed samenvat. Nu gaan ze die aansluiting vervangen. Alleen moet dat wel eerst uit Korea worden verzonden naar Europa, per boot. Gaat dus wel even duren voordat ze hem weer in elkaar kunnen zetten. Van de dealer een vervangende Niro meegekregen. Wat dat betreft alle lof voor de dealer. En ja, die Niro rijdt toch echt beter dan de Seat Ateca. Al heeft die Seat wel onze vakantie gered Wordt vervolgd. ... 1 Quote
Johan64 Geplaatst 6 September, 2019 Topic Starter Geplaatst 6 September, 2019 Heeft iemand trouwens ervaring met het claimen van schade op grond van de KIW voorwaarden? Contact gehad met Kia Nederland. Die hadden geen idee en verwezen naar Allianz. Contact gehad met Allianz. Die hadden geen idee en verwezen naar Ohra. Bij Ohra was ik sowieso aan het verkeerde adres. Is wel een lekker van het kastje naar de muur systeem. Onbegrijpelijk dat niemand bij Kia een adres of nummer heeft waar je met je claim terecht kunt. Bevestigt voor mij weer de totale klantonvriendelijk van Kia. De dealer uitgezonderd, die is uitermate vriendelijk. Quote
gjcvro Geplaatst 6 September, 2019 Geplaatst 6 September, 2019 Ja, dan denk ik heel lullig, je dealer aanspreken, die moet dan weer gaan zoeken waar die terecht kan. Quote
bigwade Geplaatst 9 September, 2019 Geplaatst 9 September, 2019 idd de dealer is je aanspreekpunt. Quote
Johan64 Geplaatst 10 September, 2019 Topic Starter Geplaatst 10 September, 2019 Inmiddels bij de dealer geweest. Die gaat proberen te helpen in het KIA oerwoud. Volledig vage "verzekering". Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.