Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik krijg dinsdag mijn nieuwe Niro 2020 model Dynamic Line.  Op mijn auto zitten gewoon stalen velgen met wieldeksels.
Echter op de KIA site staat toch echt overal dat de Dynamic Line 16" design velgen heeft.

Heb het al bij de dealer aangekaart, maar die geeft niet thuis.

Iemand ook een Dynamic Line (NIET de +line) die ook de "verkeerde" velgen er onder heeft zitten?

image.thumb.png.c9cdb8fcfa0927e14167dbb8dc24b535.png

image.thumb.png.e2a5f8fe4ccc45c836f13244434c8818.png

Geplaatst

Ik heb sinds 1 oktober ook de Niro in de Dynamic Line. De 16 inch lichtmetalen designvelgen zijn standaard op deze uitvoering. Gauw een andere dealer zoeken! 

• Like 1
Geplaatst

Check het even. Zijn de velgen echt wel van staal? Of lijken ze dat maar zijn ze van lichtmetaal? Dan zijn ze nl. zoals het hoort maar geen designvelgen. Daarom krijg je dan sierdoppen. En is er geleverd wat is beloofd: lelijke lichtmetalen velgen met plastic design sierdeksels. 

Niet netjes dat de dealer dit niet heeft verteld, maar wel zoals het in de folder staat. 

Geplaatst

Nee, dan heb je het mis. Jij krijgt de velgen zoals op plaatje 2 en zoals je op het filmpje kunt zien dat ik je gestuurd heb. De andere velgen (plaatje 1 en 3) zijn 18 inch en die zitten standaard op de DynamicPlus Line en verder. Misschien moet je dan ook nog maar eens kijken op https://www.kia.com/nl/dealers/fase/modellen/niro/prijzen-en-specificaties/. En ik kan je verzekeren, lelijk zijn die 16 inch velgen absoluut niet. Lees ook regelmatig dat ze minder lawaai maken en dat ze ietwat zuiniger rijden dan hun grote broers. Als je per die 18 inch wil hebben dan zul je je portemonnee moeten trekken en ongeveer 1800-2000 euro extra moeten neertellen.

Geplaatst
3 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Nee, dat klopt niet. Het filmpje is ook niet representatief. Dat is een executive line. (Stoel verwarming te zien)
Ga maar op Kia site, Selecteer de Niro en dan prijzen en specs. 
Als je dan de comfort en dynamicline selecteert zie je het verschil.

Nee, dan heb je het mis. Jij krijgt de velgen zoals op plaatje 2 en zoals je op het filmpje kunt zien dat ik je gestuurd heb. De andere velgen (plaatje 1 en 3) zijn 18 inch en die zitten standaard op de DynamicPlus Line en verder. Misschien moet je dan ook nog maar eens kijken op https://www.kia.com/nl/dealers/fase/modellen/niro/prijzen-en-specificaties/. En ik kan je verzekeren, lelijk zijn die 16 inch velgen absoluut niet. Lees ook regelmatig dat ze minder lawaai maken en dat ze ietwat zuiniger rijden dan hun grote broers. Als je per die 18 inch wil hebben dan zul je je portemonnee moeten trekken en ongeveer 1800-2000 euro extra moeten neertellen.

Geplaatst

Ja een executive line met 16 inch velgen. Ik weet niet meer hoe ik je moet overtuigen maar toen ik mijn Niro ging aanschaffen heb ik ook lang geworsteld met de vraag welke velgen ik moest kiezen. Deze of de 18 inch design velgen. Ik heb voor de 16 inch gekozen die standaard op de DynamicLine geleverd worden. Precies die velgen die op het filmpje te zien zijn. Ik heb nog even gezocht naar de velgen met sierdeksels zoals die op de comfortline en first edition line zitten. Behoorlijk anders toch? https://www.carnext.com/nl-nl/autos/kia/niro/6x12f-9wq3-0hmx/ 

Geplaatst

Dat probeerde ik de hele dag al duidelijk te maken. Verwarring komt omdat Kia op alle verschillende types Niro de zelfde velgen plakt. Even verder kijken/informeren en je weet van de hoed en de rand.

• 2 maanden later...
Geplaatst
Op 13-10-2019 om 22:11, JohnB2408 zei:

Ik krijg dinsdag mijn nieuwe Niro 2020 model Dynamic Line.  Op mijn auto zitten gewoon stalen velgen met wieldeksels.
Echter op de KIA site staat toch echt overal dat de Dynamic Line 16" design velgen heeft.

Heb het al bij de dealer aangekaart, maar die geeft niet thuis.

Iemand ook een Dynamic Line (NIET de +line) die ook de "verkeerde" velgen er onder heeft zitten?

image.thumb.png.c9cdb8fcfa0927e14167dbb8dc24b535.png

image.thumb.png.e2a5f8fe4ccc45c836f13244434c8818.png

ik heb een Kia niro dijnamic lease. toen ik de auto drie jaar geleden kreeg. heb ik gelijk een paar Kia lichtmetalen velgen gekocht. de winter banden zitten onder de orzinele velgen. en de standard zomer Michelin banden onder de sport velgen die ik er bij kocht.    

• 2 weken later...
  • 2 jaar later...
Geplaatst

Ook ik heb een Dynamic Line met 16 inch velgen met plastic wieldoppen. Ook ik heb een tijd gedacht: jammer, waarom geen lichtmetalen design velgen? Tot ik ontdekte dat die 18 inch velgen leiden tot een uitstoot van 101 gr. en niet tot de 86 gr. die ik nu heb. Ik neem aan dat de Niro met grotere wielen ook minder zuiniger rijdt. Ik rijd met deze wielen en banden nu gemiddeld 1 op 24. Klasse van de Niro. Dat wil ik graag zo houden en vind ik een stuk belangrijker dan het uiterlijk van mijn velgen. Misschien iets om op te letten als je heftig verlangt naar designvelgen? Waarom kies/koos je voor de Kia Niro?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...