Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kon dit niet vinden in het forum, maar wellicht herkennen jullie dit. Ik heb een Kia Niro Dynamic line 2008.

Als ik accelereer, van 50 naar 70 km/p.u. hoor ik links achter mij het geluid van elektriciteit. Heel zachtjes. Hetzelfde gebeurd als ik rem. Het lijkt erop dat het geluid ergens vandaan komt waar de gordel uit het chassis komt. Het geluid laat zich het beste omschrijven als het geluid van electriciteitspaal. Of misschien van een kapot elektrisch apparaatje (radiootje of oplader)  waar heel zacht geluid uit komt als de stekker in het stopcontact zit.

De Kia garage weet niet wat het is en kon het tot twee maal toe niet vinden bij de eerste beurt. De Peugeot dealer (sorry tis een lease en deze bepaalt het onderhoud) snapt er bij de tweede beurt ook niets van.

Kennen jullie dit fenomeen? 

Geplaatst

Het geluid van een electriciteitsmast wordt meestal veroorzaakt door vocht. Er zou dus ergens vocht in of bij je bedrading kunnen zitten. Bij electriciteitsmasten die vrolijk staan te knetteren of te zoemen bij bijvoorbeeld mist is het trouwens verder volledig onschuldig. Andere optie is het zoemen dat lijkt op dat van een transformator. Dat is magnetostrictie en verder ook onschuldig. Maar ik zou het wel even laten nakijken. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...