Sorento06 Geplaatst 9 December, 2019 Geplaatst 9 December, 2019 Hi allemaal, Betreft een Kia Sorento 3.5 V6 uit 2006. Sinds kort wilt de auto niet altijd in 1x starten bij het omdraaien van de sleutel in het contact, geef ik was gas met het pedaal dan start hij wel. Verder draait en loopt de auto perfect. Van de zomer nog een onderhoudsbeurt uitgevoerd waarbij ook de benzine filter in de tank vervangen is en een K&N luchtfilter i.p.v. de standaard luchtfilter. Auto is sinds 2011 door mezelf goed onderhouden. Iemand een idee wat dit kan zijn of soortgelijk probleem gehad? Ik heb het vermoeden dat er nog ergens buiten de tank een benzine filter is, maar daar kan ik verder niks over vinden. Hoor graag jullie mening .. Quote
ehombie Geplaatst 9 December, 2019 Geplaatst 9 December, 2019 Als we het in de brandstof hoek moeten zoeken. Kijk evt of je wat kunt vinden over hoe de brandstofdruk opgebouwd of wordt behouden soms werkt het met een soort membraam. (Hangt van ontwerp af) Indien mogelijk brandstofdruk aflezen met scantool voordat je wilt starten en nadat hij even gestart is en uitgezet? Quote
spostma85 Geplaatst 9 December, 2019 Geplaatst 9 December, 2019 Heb je het probleem sinds je laatste omderhoud? Zo ja dan kun je ook je onderhoud verdenken. Was het filter erg vuil? Dan zit het wellicht ook verder in je traject waar het kan verstoppen. Probeer dan eerst eens een injectiereiniger additief. Kan ook een lekkende injector zijn waardoor die bij start licht verzuipt en wat meer lucht (gas) nodig heeft. Slechte ontsteking door ouder wordende bougies? Hoe oud zijn die? Bij 90.000 km vervangen. Gr. Sander Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.