Ellen1948 Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 Ik ben druk bezig met vakantieplannen maar voordat ik verder ga wil ik (vrouw,71 jr) graag weten of ik met mijn Picanto 1.0 CVVT 51KW base airco uit 2012 wel in mijn eentje veilig over en door de bergen naar Zuid Frankrijk kan rijden via de route national. Quote
Machlo Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 Ik zou niet weten waarom niet....trek er wel wat tijd vooruit. Als een speer omhoog vliegen zit er niet in, regelmatig tijdig even terugschakelen in een hogere versnelling om niet stil te vallen. We zijn dit jaar met 3 volwassenen, hond en vakantie bagage de Ardennen in geweest. Ook met een 1.0. Dan mis je wel eens 200pk extra, maar het kan. Heb wel ontdekt dat de airco bv zichzelf uitschakelt als de motor zwaar wordt belast (bergen), kwam ik hier op het forum achter. Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 regelmatig tijdig even terugschakelen in een hogere versnelling om niet stil te vallen.Terugschakelen naar een lagere versnelling zal hier bedoeld worden.Maar ik zie verder ook geen probleem; let op je toeren; je kunt in de bergen beter wat hoger in de toeren zitten dan te laag in een hogere versnelling.De A/C kan zich uitschakelen, maar als je dat met hand al doet heb je altijd wat meer reserve vermogen. Quote
Machlo Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 17 minuten geleden, Murcielaygo zei: Terugschakelen naar een lagere versnelling zal hier bedoeld worden. Klopt..... 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.