Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben druk bezig met vakantieplannen maar voordat ik verder ga wil ik (vrouw,71 jr) graag weten of ik met mijn Picanto 1.0 CVVT 51KW base airco  uit 2012 wel  in mijn eentje veilig over en door de bergen naar Zuid Frankrijk kan rijden via de route national.

Geplaatst

Ik zou niet weten waarom niet....trek er wel wat tijd vooruit. Als een speer omhoog vliegen zit er niet in, regelmatig tijdig even terugschakelen in een hogere versnelling om niet stil te vallen. We zijn dit jaar met 3 volwassenen, hond en vakantie bagage de Ardennen in geweest. Ook met een 1.0. Dan mis je wel eens 200pk extra, maar het kan. Heb wel ontdekt dat de airco bv zichzelf uitschakelt als de motor zwaar wordt belast (bergen), kwam ik hier op het forum achter. 

Geplaatst
regelmatig tijdig even terugschakelen in een hogere versnelling om niet stil te vallen.

Terugschakelen naar een lagere versnelling zal hier bedoeld worden.
Maar ik zie verder ook geen probleem; let op je toeren; je kunt in de bergen beter wat hoger in de toeren zitten dan te laag in een hogere versnelling.
De A/C kan zich uitschakelen, maar als je dat met hand al doet heb je altijd wat meer reserve vermogen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...