Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal! Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Rio super pack uit 2012. Als de audio fanaat dat ik ben is het eerste wat er direct vervangen wordt het geluidssysteem. 

Praktisch alles is geïnstalleerd, (subwoofer, versterker, nieuwe radio)  echter bij het trekken van nieuwe bekabeling van de versterker naar mijn nieuwe deurspeakers, stuitte ik op een isostekker in de deur, in plaats van de veelgebruikte rubberen kabelslangen. Heeft iemand hier eerder dit probleem opgelost, en zouden jullie je ervaringen hiermee met mij willen delen hoe dit op te lossen? Originele Bekabeling gebruiken doe ik liever niet, ivm vermogen en kwaliteit. 

Ps; de zoekfunctie heb ik al helemaal suf gebruikt hiervoor, maar voor dit specifieke probleem heb ik geen oplossing kunnen vinden  

alvast bedankt!

Posted

Persoonlijk denk ik dat je geen verschil in geluid gaat ervaren door de luidsprekerkabels te vervangen, sterker nog wetenschappelijk gezien is dit ook niet onderbouwd maar puur op basis van "gevoel". Er is een hoop discussie hierover (oa op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1965236/0). In een blinde luistertest ga je hoogstwaarschijnlijk "nat" en ga je je eigen dure kabel geluidtechnisch er niet uitpikken.

• Like 2