Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Goeden dag

Trotse bezitter van een nieuwe niro hybrid

Ik heb een klacht over het remgeluid vooral bij stapvoest rijden helemaal in een parkeer garage helling naar benenden

Tel.met dealer gebeld "remmen moeten wat langer inlopen met het hybride systeem" nu 7000km verder nu bij dealer terug geweest hebben blokjes wat opgeschuurd heeft weinig tot niets opgeleverd daar met de demo auto met 5000km erop stukje gereden heeft ditzelfde euvel 

Dit geluid blijft zeer vervelend heb ik zo'n mooie hybride schaam je jezelf als ik aan kom rijden of aan't parkeren ben op electrisch!

Heeft iemand hier een oplossing voor? Op het forum kom ik hier en daar wel wat tegen dat zou aan het automaat rijden liggen etc. meerdere automaten gereden maar dit niet eerder mee gemaakt

Alvast bedankt

aangepast door SemsNiro
Geplaatst
19 minuten geleden, SemsNiro zei:

Goeden dag

Trotse bezitter van een nieuwe niro hybrid

Ik heb een klacht over het remgeluid vooral bij stapvoest rijden helemaal in een parkeer garage helling naar benenden

Tel.met dealer gebeld "remmen moeten wat langer inlopen met het hybride systeem" nu 7000km verder nu bij dealer terug geweest hebben blokjes wat opgeschuurd heeft weinig tot niets opgeleverd daar met de demo auto met 5000km erop stukje gereden heeft ditzelfde euvel 

Dit geluid blijft zeer vervelend heb ik zo'n mooie hybride schaam je jezelf als ik aan kom rijden of aan't parkeren ben op electrisch!

Heeft iemand hier een oplossing voor? Op het forum kom ik hier en daar wel wat tegen dat zou aan het automaat rijden liggen etc. meerdere automaten gereden maar dit niet eerder mee gemaakt

Alvast bedankt

Ja ze schrapen wel eens een beetje, of ik ben er aan gewend, of ik stoor mij er niet, of het is bij jou veel erger, lastig te zeggen vanachter een scherm.

Dat de remmen wat langer in moeten lopen bij hybride klopt wel, je remt hoofdzakelijk op de electromotor (daar wordt hij zo zuinig van).
Ik zou hem overigens zelf eens een keer proberen flink door te stampen, zeg maar zo net tegen de ABS aan. Maar goed dat is verder ongefundeerd en eigen keus.

Geplaatst

Klopt wat dropje zegt, ze doen het allemaal wel en het is redelijk normaal. Maar begrijp wel dat je je er aan kan ergeren. Je krijgt hetzelfde geluid als je heel zacht de rem los laat.

Geplaatst

Klopt dit geluid maken alle Niro's. Zal waarschijnlijk liggen aan het soort materiaal van de remblokken. (Minder fijnstof ?) Overigens komt in alle testen tevoorschijn dat de Niro uitstekende rem prestaties levert.

Niet te veel aan ergeren.

Geplaatst

Sterker nog dit geluid maken alle auto’s met automaat zeker als je stapvoets een bultje af rijd zo als een parkeer garage 

niets vreemd aan omdat je dan meeestal op het punt zit dat de rem net wel en net niet de auto vast houd op de rem 

en danmaken remmen dat geluid is niet s aan te doen behalve of niet of harder remmen

Geplaatst
Op 4-3-2020 om 14:37, dropje zei:

Ja ze schrapen wel eens een beetje, of ik ben er aan gewend, of ik stoor mij er niet, of het is bij jou veel erger, lastig te zeggen vanachter een scherm.

Dat de remmen wat langer in moeten lopen bij hybride klopt wel, je remt hoofdzakelijk op de electromotor (daar wordt hij zo zuinig van).
Ik zou hem overigens zelf eens een keer proberen flink door te stampen, zeg maar zo net tegen de ABS aan. Maar goed dat is verder ongefundeerd en eigen keus.

Bedankt voor de reactie

dat regelmatig hard remmen werdt ook door de dealer geadviseerd alleen was dit geluid wederom aanwezig nadat de garage de blokken had opgeschuurd

Dat slepende geluid krijg je er wel mee weg.

Zoals olympus ook meld als je langzaam het rempedaal los laat komt het geluid door de hele auto naar boven buiten ook hoorbaar volgens omstanders dit geluid hoort er gewoon niet bij.

Op 4-3-2020 om 14:46, olympus zei:

Klopt wat dropje zegt, ze doen het allemaal wel en het is redelijk normaal. Maar begrijp wel dat je je er aan kan ergeren. Je krijgt hetzelfde geluid als je heel zacht de rem los laat.

Bedankt voor het reageren inderdaad hetzelfde geluid komt ook naar buiyen als je langzaam de rem los laat zoals stapvoets rijden in file je moet er maar eens op letten als je een parkeer garage uitrijd (naar benenden dan) het lijkt mij wel een constructiefout 

• Like 1
Geplaatst

Ik denk dat het extra opvalt omdat de elektromotor een vrij hoog koppel heeft, meteen vanaf 0. Daarom moeten de remmen wat harder werken. en jr hoort verder weinig andere overstemmende geluiden.

Ik ken (denk ik) het geluid wel als ik stilsta en de rem niet goed genoeg intrap. dus na stilstaan iets los laat komen, dan kraakt hij. (was het al bijna vergeten) Ik hoor het echter nooit als ik vanuit een rollende situatie kom, dus als de rem even helemaal los is geweest.

Vandaar mijn vraag: hoor je het ook als je de rem even helemaal los laat, en dan weer intrapt zodat de auto blijft kruipen?

Geplaatst

Remmend kruipen is niet echt gezond voor de koppelingsplaten van de DCT bak. Voorkomen is beter dan genezen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...