Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat ik ook deed ik kreeg het de afgelopen twee dagen niet meer warm in de Niro. Blower bleef continu koude lucht blazen. Moest bijna handschoenen aan. Gistermorgen bij dealer in Groningen langsgegaan. Niro op de brug en wat bleek, koelvloeistofkabel geheel doorgebeten door een steenmarter. Dacht dat dit bij moderne auto's niet meer kon. Dus wel. Kastje a raison van € 65 onder de auto geplaatst. Dat moet helpen al wordt er geen 100 garantie gegeven. Ben wel blij dat de mannen van Havik mij op een drukke zaterdag nog even geholpen hebben. Kreeg de auto ook nog eens gewassen terug. Over service gesproken!  

Geplaatst

Ik laat zo'n kastje direct installeren bij afleveren.

Deze optie zouden de verkopers moeten aangeven bij elke verkochte auto..

Vaak denken de kopers er zelf niet aan, maar wordt men er op geattendeerd zullen er niet veel zijn die het niet doen.

Geplaatst
1 uur terug, SatJunk zei:

Ik laat zo'n kastje direct installeren bij afleveren.

Deze optie zouden de verkopers moeten aangeven bij elke verkochte auto..

Vaak denken de kopers er zelf niet aan, maar wordt men er op geattendeerd zullen er niet veel zijn die het niet doen.

Toiletblokje met citroengeur werkt ook prima tegen marters. Gebruik dit al jaren.

Geplaatst
18 minuten geleden, Specialmade zei:

Toiletblokje met citroengeur werkt ook prima tegen marters. Gebruik dit al jaren.

Dank voor de tip. Leg je zo'n blokje telkens onder de auto of in de nabijheid?

Geplaatst
11 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Dank voor de tip. Leg je zo'n blokje telkens onder de auto of in de nabijheid?

Zo’n blokje zit in een houder zodat je het over de toiletrand kunt hangen. Ik heb dit blokje, inclusief houder, om een van de kabels hangen onder de motorkap. (let op: niet op de oranje kabels hangen). Zelf heb ik het rechts achter onder de motorkap zitten gezien vanuit de voorzijde v.d. auto.

Geplaatst
19 uur geleden, Specialmade zei:

Zo’n blokje zit in een houder zodat je het over de toiletrand kunt hangen. Ik heb dit blokje, inclusief houder, om een van de kabels hangen onder de motorkap. (let op: niet op de oranje kabels hangen). Zelf heb ik het rechts achter onder de motorkap zitten gezien vanuit de voorzijde v.d. auto.

Waarom niet op de oranje ?

Geplaatst
1 uur geleden, Hen E zei:

Waarom niet op de oranje ?

Dat zijn hoogspanningskabels. Het is veiliger om daar niet in de buurt te komen.

Geplaatst

Je kunt er echt wel bij in de buurt komen en aanraken hoor.
Alleen als je er aan gaat werken moet je bepaalde procedures in acht nemen.
Als auto niet op contact staat, staat er ook geen spanning op de oranje kabels.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Klein feitje: rubberen kabels in de auto worden zacht gemaakt met visolie (en laten steenmarters dat nu net lekker vinden ;-) )

Daarom zie je ook dat vaak een nieuwe auto (kan er helaas over meepraten) door een steenmarter wordt "bezocht"....

mvg

Nia Kiro

• 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Goedemorgen KIA rijders, ook een stuk gaas met niet te grote openingen in de breedte onder de voorwielen helpt goed!

Er is eveneens anti-marter spray in de handel....

Heb zelf ook kastje onder motorkap, wel schuin naar beneden richten want ze kome het eerst bij de verwarmingsslangen...

Heb ook een kastje van de aldi (15,-) naast de auto, reageert op beweging met flitsen en ultrasoon geluid!

vr.groet.

aangepast door Fred Von Weyhrother
typfout
  • 2 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

Heb net een kassie gekocht, als goed aanbevolen. Normaal sluit je hem direct aan op de accu ...... maar waar zit die bij een HEV Niro?

Duswat is een alternatief punt voor 12 volt in het zekering kastje onder de motorkap?

aangepast door fiddler
Geplaatst (aangepast)

Inmiddels wijzer;  accu zit achterin, maar er bestaan 'aftap' zekeringen die je in je zekeringkastje onder de motorkap kan insteken, waar je een marter verjager op aansluit.

aangepast door fiddler
Geplaatst

De mijne is door de garage aangesloten bij aflevering auto.

Onder de motorkap wordt de draad afgetapt van een bundel draden zodat kastje alleen aangaat bij uitzetten motor.

Dus als ik rijd is kastje uit.. 

Geplaatst

Heb het nu zelf gedaan, op advies van expert, en een ander merk dan de dealer verkoopt; Kost bovendien minder als de helft dan KIA berekent.

Mijnes heeft varierende frequenties, die van KIA alleen 23 kHz, en is op diverse vergelijkings sites steeds als de 'beste' betitelt, hopelijk door marters en muizen beoordeeld 😉.

Geplaatst

Ik heb in mijn Niro ook een kastje geplaatst met varierende frequenties en daarnaast gebruik ik ook nog een spray om marters te verjagen en dat werkt.

• 1 maand later...
Geplaatst

Wij hebben ook zo'n antimarterkastje aangebracht. Helaas loopt daardoor de accu elke keer leeg en moeten we de Kia wekelijks gebruiken om niet met een lege accu te komen. Iemand daar nog adviezen om dat tegen te gaan?

Een wc-blokje heeft de marter bij ons helaas niet afgeschrikt.

• 8 maanden later...
Geplaatst

In de motorruimte is een zekeringkast. Hier kan eenvoudig afgetapt worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...