Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Over een paar weken is het zo ver, dan mogen wij onze Kia Niro Hybrid gaan ophalen. Eindelijk niet meer de hond op de achterbank van onze Peugeot 107.

Nu ben ik aan het zoeken naar een autobench voor de hond maar dit is nog best lastig als je de auto niet bij de hand hebt om op te meten. In een ander topic las ik dat de kofferbak 74cm diep is. Op basis daarvan denk ik dat deze bench zou moeten passen. De achterbak is natuurlijk niet helemaal vlak aan de achterkant dus de vraag is of het deurtje open zal gaan maar wellicht dat we hem dan iets zouden kunnen ophogen.

Zijn er hier mensen die een autobench voor de hond in de Niro hebben? Welke is dat en heb je tips? Ik ben op zoek naar een veilige autobench dus geen stoffen of draadkooibench. Afmeting moet minimaal 1 zijde 70cm, andere zijde 60cm en hoogte 65cm zijn voor mijn hond.

Het zou fijn zijn als we al iets kunnen bestellen zodat de hond straks gelijk mee kan in de auto maar anders maken we een afspraak als we de auto hebben om te kijken wat er past.

Geplaatst
7 uur geleden, Selandus zei:

Ik heb in plaats van een bench dit rek met tussenschot gekocht. Past perfect en is op maat te maken doordat het tussenschot op verschillende plekken geplaatst kan worden. Indien nodig ook binnen 10 minuten te verwijderen zonder gereedschap.

https://www.travall.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=399_3942&products_id=15813

Als het moest dan zou ik daar ook voor kiezen ipv een bench, Ziet er altijd zo zielig uit voor die beesten, zo'n kooi in de kofferbak.

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties!

Een bench is inderdaad vele malen veiliger dus vandaar dat ik dat graag zou willen.

Die bench kwam ik inderdaad ook tegen maar loopt niet smal naar boven dus ik betwijfel zeer of die gaat passen. Ter hoogte van de afdekklep is het 50cm als ik het goed heb begrepen en als deze bench 65cm diep blijft bovenin gaat dat natuurlijk niet. Ik kan nog wel even contact met die webshop opnemen.

Ik heb navraag gedaan over bovenstaande bench bij een webshop en die geeft aan dat het niet gaat passen ivm de hoge dorpel. Nu ben ik wel benchverhogers tegen gekomen voor die bench dus dat ga ik nog wel even checken. Deze werd mij daar aangeraden: https://www.hokkendomein.nl/product/autobench-hondentransportbox-variocage-compact-l-voor-auto-s-met-hoge-dorpel

Geplaatst

Er staat bij de Hundos Pro trouwens wel dit zie ik nu dus dan zullen de foto's wel vertekenen: 

Bovenkant B x D 80x30 cm
Geplaatst

Ik weet niet hoe handig je bent, maar heb je overwogen om zelf een autokooi te maken van alluminiumprofielen, trespa en zwaar gaas? Scheelt je ontzettend veel geld. Ik zal vanmiddag even een foto posten wat ik heb voor kooi. Daar zit een mechelse herder teef in (om even een beeldt te hebben wat voor formaat hond er in zit).

Geplaatst
1 minuut geleden, dropje zei:

Ook als je zo'n tussenschot neemt?

Een kooi is altijd veiliger dan rekken. Vaak hebben kooien een kreukelzone en houden veel druk tegen. Rekken maken de kofferbak alleen kleiner. Weet niet wat voor hond erin gaat maar als je een langer hebt kan hij altijd nog je auto beschadigen van binnen. Ook met vuil is een kooi handiger. Je haalt deze eruit en maakt hem schoon.

Geplaatst
8 uur geleden, Michael 1712 zei:

. Ook met vuil is een kooi handiger. Je haalt deze eruit en maakt hem schoon.

Dat is wel, kooi houd de auto schoner. Voordat je het weet heb je zo'n meurende "natte hond" auto....:001_9898:

Geplaatst

@Michael 1712 

Dankjewel, zo blijft de auto ook nog redelijk netjes. Ja klopt, als de hond hoog in de drift zit wil je niet dat je dagbekleding er uit getrokken wordt. De autokooi heb ik voor erbij, snel en makkelijk vervoeren.
Voor het echte trainen en wedstrijden heb ik een wt-metall aanhanger.

Geplaatst

@dropje 

23 minuten geleden, dropje zei:

Wat wordt er precies bedoeld met "hoog in de drift" ? 

Nu gaan we beetje off-topic natuurlijk. 

Maar dit is wanneer je sport met de hond bedrijft. De hond kan dan een bepaalde hoge energie cq adrealine gehalte krijgen. Zeker bij herders resulteert dit vaak in druk gedrag als ze moeten wachten tot ze aan de beurt zijn. Je hebt dan weleens dat honden hun energie kwijt willen raken door bijv. in je bekleding te gaan bijten o.i.d. vergelijk het met een bokser die klaarstaat om de ring in te gaan. Die zit ook voor met adrenaline. Als ze dan in een bench of kar zitten kunnen ze, meestal, de bekleding etc niet beschadigen. 

Dit geldt trouwens niet voor alle honden hoor of alleen herders, mijn oude reu had dat totaal niet. 

Om terug te komen op de topic, een kooi of bench als je het zo wilt noemen, is altijd veiliger en beter voor behoud van de auto.

Geplaatst (aangepast)

@Henriw03 Heel mooi gemaakt zeg! Hoe hoog en breed is deze? Dan heb ik gelijk een beeld van hoe groot de kofferbak is :P 
Helaas zijn wij niet bepaald handig en vertrouw ik mezelf er dan niet op dat de bench ook werkelijk veilig is :) Dus we houden het bij eentje kopen.

Hier geen last van een hond die zou gaan slopen maar wel een langharig varken die erg graag zwemt en zichzelf vies maakt. Ik heb hem jaren op de achterbank gehad en de auto ruikt altijd naar hond, zeker als het vochtig is. Dat zijn we nu toch wel een beetje beu.

Ik denk dat we toch voor Variocage gaan. Duur maar wel zeer veilig en je kan hem in diepte verstellen dus dat kan ook wel eens handig zijn. En dan kan ik ook de volledige diepte van de achterbak gebruiken en neemt hij in de breedte niet zoveel ruimte in beslag.

aangepast door MadelonK
Geplaatst

Ach mijn Weims heb ik verblijft met alleen het Travall rek en de bodemverhoging er uit te halen. kofferbak zeil tegen de achterwand van de stoel en rubbermat op de bodem met vetbed.
Je kunt ook een autobench op maat laten maken bij https://www.hondenauto.nl/
kun je zelf aangeven wat je wil hebben.

Geplaatst
Op ‎30‎-‎4‎-‎2020 om 12:15, MadelonK zei:

@Henriw03 Heel mooi gemaakt zeg! Hoe hoog en breed is deze? Dan heb ik gelijk een beeld van hoe groot de kofferbak is :P 
Helaas zijn wij niet bepaald handig en vertrouw ik mezelf er dan niet op dat de bench ook werkelijk veilig is :) Dus we houden het bij eentje kopen.

Hier geen last van een hond die zou gaan slopen maar wel een langharig varken die erg graag zwemt en zichzelf vies maakt. Ik heb hem jaren op de achterbank gehad en de auto ruikt altijd naar hond, zeker als het vochtig is. Dat zijn we nu toch wel een beetje beu.

Ik denk dat we toch voor Variocage gaan. Duur maar wel zeer veilig en je kan hem in diepte verstellen dus dat kan ook wel eens handig zijn. En dan kan ik ook de volledige diepte van de achterbak gebruiken en neemt hij in de breedte niet zoveel ruimte in beslag.

Op ‎30‎-‎4‎-‎2020 om 21:08, wimkia zei:

Ach mijn Weims heb ik verblijft met alleen het Travall rek en de bodemverhoging er uit te halen. kofferbak zeil tegen de achterwand van de stoel en rubbermat op de bodem met vetbed.
Je kunt ook een autobench op maat laten maken bij https://www.hondenauto.nl/
kun je zelf aangeven wat je wil hebben.

Hebben een keer op een warm eiland (La Palma) een huurauto gehad die helemaal meurde naar natte hond, echt ranzig was dat....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...