Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag wilde ik mijn Kia starten, en dat doet ie niet meer, startmotor doet het prima, maar slaat niet meer aan.

Wat zou dit nu weer kunnen zijn, (zucht)

Begin een beetje spijt te krijgen van deze auto.

Oranje lampje met een auto een een sleutel brandt

Geplaatst

Probeer je andere sleutel eens, dit klinkt als een startblokkering die het niet (goed) doet.
Kijk ook eens of er geen metalen ringen oid in de buurt van je contactslot zitten, of aan je sleutelbos zelf.

Geplaatst

Ja is vreemd, ik heb binnen aan de berijderskant de zekering waar  start op staat verwijderd,  en nu doet hij het weer, heb alleen geen radio meer

Geplaatst

Ik gok dat dat toeval is, ik zou de zekering terugsteken en het aankijken.
Stond je niet toevallig in de buurt van hoogspanningsleidingen of een zendmast?

Geplaatst
Op 29-7-2020 om 17:46, Murcielaygo zei:

Ik gok dat dat toeval is, ik zou de zekering terugsteken en het aankijken.
Stond je niet toevallig in de buurt van hoogspanningsleidingen of een zendmast?

Zekering weer terug gestopt, auto start gewoon. Vreemd

Geplaatst

Hou het in de gaten, kijk als het evt. weer gebeurt naar eventuele stoorzenders in de buurt en ook naar bijv. de stand van een eventuele sleutelring.
Een slecht geplaatste ring kan het transpondersignaal "kortsluiten" waardoor de startonderbreker actief blijft.

Geplaatst
5 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Hou het in de gaten, kijk als het evt. weer gebeurt naar eventuele stoorzenders in de buurt en ook naar bijv. de stand van een eventuele sleutelring.
Een slecht geplaatste ring kan het transpondersignaal "kortsluiten" waardoor de startonderbreker actief blijft.

O oke, ik zal eens kijken voor een plastic sleutelhanger.

Dank je voor de tip.

Geplaatst
Zojuist, Peter kia zei:

of bedoel je dat niet?

Zojuist, Peter kia zei:

O oke, ik zal eens kijken voor een plastic sleutelhanger.

Dank je voor de tip.

Geplaatst

Je hoeft niet meteen op zoek naar een andere sleutelhanger, het gaat in 99,9% vd gevallen gewoon goed.

Pas als dit vaker voorkomt zou ik verder gaan zoeken.

Geplaatst
16 uur geleden, Murcielaygo zei:

Je hoeft niet meteen op zoek naar een andere sleutelhanger, het gaat in 99,9% vd gevallen gewoon goed.

Pas als dit vaker voorkomt zou ik verder gaan zoeken.

Pfff start weer niet, is het een idee om de startonderbreker uit te schakelen , en zo ja hoe doe je dat?

Geplaatst
3 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Dat is balen.

Ik heb helaas geen idee hoe je dit omzeilt, maar het zal niet heel simpel zijn; het is immers een anti-diefstalsysteem...

Nee zal inderdaad niet simpel zijn, maar zit er nu wel mee,  hij start nu trouwens wel weer. Niet te vertrouwen  deze auto.

Geplaatst
Zojuist, Murcielaygo zei:

Had je nou je andere sleutel al geprobeerd?

Ja maar dat hielp niet, zie de chip van de startblokkering in de sleutel of in de aparte afstandsbediening

Geplaatst

probeer ook eens (niet dat je dit doet ) om rustig te starten dus sleutel er in en niet in een keer naar starten maar klikje voor klikje zo dat het systeem de tijd krijgt om de sleutel te herkennen 

Geplaatst
18 uur geleden, xtra40 zei:

probeer ook eens (niet dat je dit doet ) om rustig te starten dus sleutel er in en niet in een keer naar starten maar klikje voor klikje zo dat het systeem de tijd krijgt om de sleutel te herkennen 

Pfff wat ben ik er ziek van dat ik deze auto gekocht heb, hij start nu helemaal niet meer. Wat een ellende.

Geplaatst

Hey,Peter das natuurlijk balen als je een auto koopt die niet meewerkt.

Ik zie dat je pas sins juni geregistreerd bent dus ik ga er van uit dat je de wagen pas hebt.

Heb je de wagen bij een dealer gekocht dan heb je toch nog garantie. 

Geplaatst
16 minuten geleden, Toby zei:

Hey,Peter das natuurlijk balen als je een auto koopt die niet meewerkt.

Ik zie dat je pas sins juni geregistreerd bent dus ik ga er van uit dat je de wagen pas hebt.

Heb je de wagen bij een dealer gekocht dan heb je toch nog garantie. 

Nee, ik heb hem bij een particulier gekocht.

Geplaatst

Dus even resumeren; de auto start willekeurig wel of niet.
Je hebt m particulier gekocht.
Bent er nog niet mee naar de garage geweest.
Hebt beide sleutels geprobeerd.
De startmotor draait wel, maar de motor slaat niet aan en je hebt een lichtje op je dashboard met een auto en sleuteltje.

De problemen wijzen echt op de startonderbreker.
De antenne rondom het contactslot zou je nog kunnen nakijken of die goed gestekkerd is of beschadigd oogt.
En anders zou ik er toch mee naar een garage gaan, dat is niet gratis, maar dat is deze frustratie ook niet...

Geplaatst
16 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Dus even resumeren; de auto start willekeurig wel of niet.
Je hebt m particulier gekocht.
Bent er nog niet mee naar de garage geweest.
Hebt beide sleutels geprobeerd.
De startmotor draait wel, maar de motor slaat niet aan en je hebt een lichtje op je dashboard met een auto en sleuteltje.

De problemen wijzen echt op de startonderbreker.
De antenne rondom het contactslot zou je nog kunnen nakijken of die goed gestekkerd is of beschadigd oogt.
En anders zou ik er toch mee naar een garage gaan, dat is niet gratis, maar dat is deze frustratie ook niet...

Hoi,

Ja dat zou je best wil eens gelijk in kunnen hebben, als ik met de sleutel in het contact een beetje rommel, dan slaat op een gegeven moment toch aan.

Ga dat inderdaad maar even na laten kijken.

Dank je voor je tips.

• 2 weken later...
Geplaatst
18 minuten geleden, Peter kia zei:

Hoi allemaal,

Het startprobleem is opgelost,  de brandstofpomp sensor is vervangen, en start nu weer prima.

Ik dank jullie voor de support.

Haha, das nog is goed nieuws en nu genieten van die dikke V6.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...