Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb via de UVO app een “volgende vertrektijd” ingesteld en deze naar de auto verzonden. In de auto heb ik gecontroleerd of ie erin stond. De vertrektijd is morgen 9 uur. 

Zojuist de auto aangesloten op een oplaadpaal en deze begon direct te laden. 
Ik dacht dat de auto zou uitrekenen hoe lang hij moet laden tot aan zijn max en dan begint met laden tot aan de vertrektijd. 
Hij moet 2 uur laden tot aan zijn max dus zou pas morgen ochtend 7 uur moeten beginnen (ongeveer). 

Heb ik dit niet correct?

Hoe werkt het uitgesteld laden anders?

Geplaatst

Nee, nog geen ervaring mee. Maar zou hetzelfde verwachten zoals jij omschrijft. 

Hoe had je deze settings ingesteld?

Screenshot_20200808-111925_UVO.thumb.jpg.6d2889b2db590cd18d807ea3754127ab.jpg

Geplaatst
7 uur geleden, Mabion zei:

Nee, nog geen ervaring mee. Maar zou hetzelfde verwachten zoals jij omschrijft. 

Hoe had je deze settings ingesteld?

Screenshot_20200808-111925_UVO.thumb.jpg.6d2889b2db590cd18d807ea3754127ab.jpg

Dat ziet er niet handig uit. Je kiest wel voor ‘Off-peak rates prio’, maar vervolgens zet je dat die Off-peak time duurt van 12:00 tot 12:00 uur. Oftewel: er is geen off-peak tijd. Wat heb je er dan aan om die prio in te stellen?

BTW, ik rijd een MY19 en heb dus geen ervaring met deze instellingen.

Geplaatst
5 uur geleden, Hippe lip zei:

Dat ziet er niet handig uit. Je kiest wel voor ‘Off-peak rates prio’, maar vervolgens zet je dat die Off-peak time duurt van 12:00 tot 12:00 uur. Oftewel: er is geen off-peak tijd. Wat heb je er dan aan om die prio in te stellen?

BTW, ik rijd een MY19 en heb dus geen ervaring met deze instellingen.

Dit was enkel ter illustratie,  dit staat standaard. Ik heb namelijk ook niks ingesteld. Ging mij om aan te geven waarop die optie stond.

• Like 1
Geplaatst

Ik lees even mee. Bij mij werkt dit ook niet zoals ik had verwacht.

Daluren ingesteld en een vertrektijd, maar hij laadt vrijwel direct (ook buiten de daluren) en is veel eerder vol dan de aangegeven vertrektijd.

Geplaatst

Ik heb daar ook iets vreemds mee. Ik had ingesteld dat hij mocht laden tijdens de daluren (en ook de daluren correct ingezet). UVO geeft aan dat er een schedule was maar even later is deze weg en laad vaak al vrij snel na inpluggen. Nu eigenlijk gedwongen om net na het uitlaten van de honden dan maar in te pluggen. 

Vreemd dat de settings verdwijnen zelfs na een paar keer checken via de UVO app en de auto zelf.

Eens kijken of ik dat eens met de dealer kan opnemen,

Geplaatst
1 uur geleden, Marc Fellman zei:

Ik heb daar ook iets vreemds mee. Ik had ingesteld dat hij mocht laden tijdens de daluren (en ook de daluren correct ingezet). UVO geeft aan dat er een schedule was maar even later is deze weg en laad vaak al vrij snel na inpluggen. Nu eigenlijk gedwongen om net na het uitlaten van de honden dan maar in te pluggen. 

Vreemd dat de settings verdwijnen zelfs na een paar keer checken via de UVO app en de auto zelf.

Eens kijken of ik dat eens met de dealer kan opnemen,

Bij mij staan ze keurig opgeslagen, maar de auto houdt zich er niet aan. 

Geplaatst

Gisteren op advies een "reset" gedaan in de auto met het kleine knopje naast de aan-uit/volume knop. Buiten dat het scherm zwart werd geen echt reset gevoel gekregen. UVO had nog steeds mijn account staan en ook kreeg ik niet het idee dat er andere zaken gereset waren naar een default. Maar goed heb denk ik verder ook niet veel aangepast staan en de auto nog niet zo lang.

Enfin. Na de reset een schedule weer gezet. Auto nog niet ingeplugd maar gewoon even gedurende een paar uur gekeken of er iets met de schedule veranderde. Die bleef dus gewoon zoals ingesteld. Uiteindelijk tien voor elf (ging de honden uitlaten) de stekker erin gedaan. Initieel netjes op standby maar toen ik terig kwam met de honden was het laden al begonnen binnen een paar minuten na het inpluggen maar dus wel voordat het ingesteld was. Schedule was kwijt (gereset). Toen nogmaals het schedule geprogrammeerd en gestuurd naar de auto. Dit stond er vanmorgen nog steeds in.

Zou het kunnen dat de laadpaal een "puls" stuurt waardoor een eventueel schedule wordt uitgezet? Kwam dit nog niet veel tegen met de zoektocht op internet.

Geplaatst

Nadat ik tussendoor een keer ontdekte dat mijn instelling voor max niveau laden even op 50% stond voor DC en AC laden (gelukkig niet voordat ik hoopte genoeg electronen te hebben voor een lange rit) heb ik de afgelopen 2 dagen gewoon weer gezien dat hij zich nu wel houdt aan de instellingen voor het laden. Netjes 10 of 11 's avonds start. 

Geplaatst
20 uur geleden, Marc Fellman zei:

Nadat ik tussendoor een keer ontdekte dat mijn instelling voor max niveau laden even op 50% stond voor DC en AC laden (gelukkig niet voordat ik hoopte genoeg electronen te hebben voor een lange rit) heb ik de afgelopen 2 dagen gewoon weer gezien dat hij zich nu wel houdt aan de instellingen voor het laden. Netjes 10 of 11 's avonds start. 

Dus hij houdt zich aan de ingestelde daluren? Of zorgt hij dat hij klaar is met laden om en nabij de ingestelde vertrektijd? 

• 4 maanden later...
Geplaatst

Ik heb hier ook een vraag over. Heb de Kia net 1,5 week dus ben nog veel aan het experimenteren. De dealer had het antwoord ook niet vandaar mijn vraag hier. Je kunt de laadtijd idd instellen (voorkeur daluren) maar je kunt de auto ook voorverwarmen voordat je gaat rijden. Als de Kia is volgeladen na x uur en net voordat ik weg ga het voorverwarmen gaat starten, dan kost mij dat weer accucapaciteit. Is het zo in te stellen dat de auto alsnog gaat laden als het voorverwarmen start of dat het laden zo ingesteld wordt dat de auto én is volgeladen én is voorverwarmd? ik hoor graag de ervaringen.

Geplaatst

Als de kabel is aangesloten komt het verwarmen uit het net en niet uit de accu. Volgens mij werkt voorverwarmen op basis van het schema alleen als de auto op het net staat. Je kunt ook opwarmen met de UVO app uit de accu en dat max 10 minuten aan een stuk.

Geplaatst
1 hour ago, Kooltje said:

Ik heb hier ook een vraag over. Heb de Kia net 1,5 week dus ben nog veel aan het experimenteren. De dealer had het antwoord ook niet vandaar mijn vraag hier. Je kunt de laadtijd idd instellen (voorkeur daluren) maar je kunt de auto ook voorverwarmen voordat je gaat rijden. Als de Kia is volgeladen na x uur en net voordat ik weg ga het voorverwarmen gaat starten, dan kost mij dat weer accucapaciteit. Is het zo in te stellen dat de auto alsnog gaat laden als het voorverwarmen start of dat het laden zo ingesteld wordt dat de auto én is volgeladen én is voorverwarmd? ik hoor graag de ervaringen

Volgens mij neemt hij stroom uit de laadpaal om voor te verwarmen. Dit zie ik aan het verbruik van de paal

Als ik de niro inplug start hij ook meteen met laden ondanks het schema. Ik stop dit met de uvo en vervolgens gebruikt hij het schema. Paal geeft dan ook aan wacht op ev. Er zit wel wat delay op de app.

• Thanks 1
Geplaatst

Dank voor de antwoorden. Ik heb het in de gaten gehouden en zie op het overzicht op de website waar ik de transacties van mijn laadpaal kan zien dat de eindtijd idd incl. het voorverwarmen is. Dus dat wordt er netjes bij opgeteld en zie op de paal dat de auto ook aan het laden is. Vraag beantwoord ;-).

• 2 weken later...
Geplaatst

Vind het een rare constructie dat je perse een vertrektijd moet instellen om gebruik te kunnen maken van uitgesteld laden. Als ik nou gewoon wil dat hij tussen 23:00 en 07:00 gaat laden?  Wat ik ook had overigens is als je kiest voor off peak prio hij direct gaat laden of het nu off peak is of niet.  Bij off peak time only deed hij het wel goed. 

Het opwarmen van de auto kun ook solo activeren zonder de schedule en dat werkt erg goed. Gaat ook vanzelf weer uit als de temp is bereikt. 

Geplaatst

Hoi, bij mij gaat hij ook meteen laden, ongeacht of ik instel dat de voorkeur is om alleen tijdens off peak uren te laden. in het begin ging het goed maar na de update van de app is dat veranderd.

solo opwarmen werkt bij mij ook prima. zit wel een maximum tijd aan merk ik. auto gaat dan ook automatisch weer laden als hij nog aan de laadpaal zit

Geplaatst

Opwarmen is 15 min ik denk gewoon om als je het zou vergeten je niet met een lege batterij staat.

Gepland laden kijk even als de wagen afzet of er een on of off staat op je dashboard.  

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik zou graag inhaken met een vraag over de “volgende vertrektijd” bij blijft dit namelijk op UIT staan, ondanks dat er wel een schema gemaakt is en het schema op telefoon & auto bijgewerkt kan worden en ook wordt opgeslagen. Op de telefoon blijft echter UIT staan. En kia verwijst mij van het kastje naar de muur :(

41CB7EB2-C92D-4725-8427-93E02A6CF63E.jpeg

Geplaatst

Das grappig beide kan je niet instellen als je geen vertrektijd hebt ingesteld. 

Als je er echt niet uitkomt zou ik even de boel resetten via de pinhole. 

• 7 maanden later...
Geplaatst

Ik vind het gepland opladen ook niet echt handig geregeld. Ik wil gewoon laden met het daltarief doordeweeks van 23:00 tot 7:00 en vrijdag 23:00 t/m maandagochtend 7:00. Aangezien ik niet iedere dag op dezelfde tijd vertrek en ook niet hoef voor te verwarmen, is het schema dat ik moet invullen via de UVO app niet echt handig.

Voorlopig laad ik nog op een stopcontact met eigen groep en vraag me af of het niet handiger zou zijn om dit met een doodgewone tijdschakelaar te regelen? Die springt gewoon aan en schakelt weer uit op de tijden die ik wil. Of laat de e-niro het niet toe dat er pas na een aantal uren aangekoppeld te zijn opgeladen gaat worden? Ik bedoel dat ik bijvoorbeeld om 16:00 bij thuiskomst de lader alvast aansluit, zodat deze om 23:00 begint met laden als de tijdschakelaar aanspringt.

Geplaatst

Gewoon een keer proberen door de granny ‘s middags al in je auto te steken en een paar uur later pas de andere kant in het stopcontact?

Geplaatst
Op 25-9-2021 om 14:31, Rokil zei:

Ik vind het gepland opladen ook niet echt handig geregeld. Ik wil gewoon laden met het daltarief doordeweeks van 23:00 tot 7:00 en vrijdag 23:00 t/m maandagochtend 7:00. Aangezien ik niet iedere dag op dezelfde tijd vertrek en ook niet hoef voor te verwarmen, is het schema dat ik moet invullen via de UVO app niet echt handig.

Zelfs dan heb je nog niet eens de garantie dat het blijft werken. Kom soms beneden om te ontdekken dat de auto niet heeft geladen. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...