Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben van plan om mijn remblokjes zelf te vervangen. Ik deed dat bij mijn vorige auto ook altijd zelf.

Is dit makkelijk te doen en is de zuiger makkelijk terug te duwen? Ik heb geen elektrische handrem, volgens mij scheelt dat al een hoop.

Kan ik die zuiger makkelijk terug geduwd krijgen met een lijmtang of heb ik echt die c tang of zo iets voor nodig?

Kia sportage QL. 1.6

Geplaatst

Voor kun je gewoon met een tang of wat dan ook terug drukken 

achter moet je even kijken als je handrem met een kabel op een remtang zit moet de de zuiger draaien en drukken tegelijkertijd 

spuit wel altijd even een beetje olie of smeermiddel tussen de zuiger en de stof hoes zo dat deze niet stuk draait

Geplaatst

Als je inmiddels al niet klaar bent met vervangen... De Sportage is een heel fijne auto om aan te werken in het algemeen.

De remschijf achter heeft een trommel met remschoenen binnenin voor de handrem dus je kunt de zuigers van de remmen achter ook gewoon terug duwen. Door deze constructie met remschijf/trommel is het erg makkelijk on onderhoud te doen.

Hoop dat dit helpt.

Geplaatst

Hoi, ik heb vandaag de remblokjes binnen gekregen. Alleen de originelen hebben een veer erop zitten die de blokjes van de schijf afhaalt als je de rem loslaat. De nieuwe remblokken hebben deze veer niet noch zitten er gaten in om deze te plaatsen. Neem aan dat het een vereiste is dat deze geplaats worden.

• 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...