Jump to content
Sign in to follow this  
Toby

Niro winter modus.

Recommended Posts

De Niro gaat zijn eerste winter tegemoet winterbanden zitten er onder.

51588D45-47F2-44EF-9FF3-E2DF0F523881.jpeg

C118D9F4-A110-48FE-A0B5-A3D9E42D1275.jpeg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Mijn1steKIA
      Als je een andere auto koopt zijn er altijd wat puntjes die je na de koop verbazen of die je zeker niet verwacht had.
      Zo ook bij de fraaie Niro die ik begin september heb gekocht. Afgelopen zondag waren wij met ingeschakelde (standaard- ) navigatie op pad naar een voor ons onbekend stukje Nederland. Bij het verlaten van de snelweg werden wij verrast door een afgesloten weg waar de navigatie ons doorheen wilde loodsen. In mij vorige auto, een Prius, drukte ik dan op de stem knop en zei: "omleiding X kilometer" (X = aantal kilometers), waarbij de navigatie dan snel een omleidingsroute berekende. Nu echter kreeg ik een boodschap op het display dat er geen apparaat was aangesloten die stemcommando's kon uitvoeren ... kennelijk moet je daarvoor Google Auto activeren en daar heb ik het niet zo op voorzien. Na een enige zoeken hebben wij onze bestemming toch gevonden.
      Mijn vraag aan de leden van de Kiaclub: hoe stel je een omleiding in in de navigatie van de Kia?? Kan daar in de handleiding niets over terugvinden.
    • By sean1966
      Hallo iedereen. 
      Nieuw lid hier. 
      Sinds afgelopen maandag de trotse bezitter van een Niro Hybrid. 
      Wat een auto. En wat een verschil van techniek en nerdy tech stuff in vergelijking met m’n vorige auto. Het kost me heel wat tijd om er doorheen te komen wat alles inhoud. 
      Nu heb ik wel een vraag waar ik niet uit kom: Als ik het contact aanzet, en het systeem is opgestart, staat ie iedere keer weer op het donkere beginscherm. En niet op het laatste scherm wat ik aan had staan. 
      Is dit te wijzigen? 

• By Johan Lenferink
      Omdat ik overgestapt ben op een Xceed bied ik de winterbanden van mijn niro aan , samen met de originele rubberen matten (4) en rubberen kofferbakmat. af te halen in Weert en of Eindhoven
      De banden hebben een profiel van 2 x 6 mm en 2 x 6.5 mm merk: vredestein ( snowtrac ) maat : 205/60 R16
      interesse ? dan s.v.p. bieden
    • By meeder
      Misschien een rare vraag maar zijn er al mensen met een Niro met hoge kilometerstanden? Ik twijfel geen moment aan de betrouwbaarheid van het hybridesysteem zelf maar ik heb vanuit ervaringen met andere merken wat slechte ervaringen bij dubbele koppeling bakken.

Waarschijnlijk willen we volgend jaar een andere auto kopen als vervanging van onze C-Max 1.5 Ecoboost automaat. Ik wil het liefste een hybride of plug-in hybride hebben.

Ik heb hele goede ervaringen met een Toyota hybride maar om de caravan te mogen trekken zit je vast aan de RAV4 AWD wat een behoorlijk grote en dure auto is.

De Ford Kuga PHEV is nog te nieuw en mag eigenlijk 100kg te weinig trekken (1200kg en onze hut is max 1300kg).

We zijn Scandinavië gangers dus door Noorwegen en Zweden kom je wel wat bergen en flinke heuvels tegen.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Niro met een caravan in de bergen?
    • By Flying_Dutchman
      Poging 3 - nu zonder foto's
      Ik rijd nu bijna 2 maanden in de Niro PHEV modeljaar 2020. In het midden van het dashboard zit daar een groot display (schijnt nieuw te zijn voor dit bouwjaar?).
      Dit display is "in rust" verdeeld in 3 vakjes welke je zelf van een functie kan voorzien (zgn widgets).
      Het display in mijn auto werkt zeer slecht. Dit is door de dealer erkend en er wordt een nieuwe gemonteerd zo gauw deze binnen is (bestelling loopt al enige weken, blijkbaar niet op voorraad in Nederland).
      Mijn vraag is: hebben meerdere nieuwe eigenaren last van een display die meer niet dan wel functioneert? Of ben ik de enige met domme pech .....
      Klachten (niet allemaal):
      Het is vaak niet mogelijk om het opstartscherm met veiligheidsopmerkingen te bevestigen: ook al sta je stil, het lukt niet. Je kijkt dan vele minuten tegen dit scherm totdat ineens het home-scherm (met de 3 vakjes) zichtbaar wordt. Mocht het home-scherm zichtbaar zijn dan zie ik ongeveer de helft van de keren 3 ronddraaiende cirkels (de zandlopers in nieuwe uitvoering). Dit neemt soms tot 10 minuten in beslag waarna de vakjes gevuld worden met widgets. Het meest linkse vakje is voor de navigatie. Deze is bijna altijd voorzien van een ronddraaiende cirkel, ook als de andere 2 vakjes al wel iets laten zien (de radio en de batterijstatus). Het drukken op de CLIMATE knop doet niets, op een hoge uitzondering na. Mocht ik de temperatuurknoppen in beeld krijgen dan veranderen de waardes niet als ik aan de knoppen draai. Omdat ik een TomTom in gebruik heb, heb ik het meest linkse vakje van een andere widget voorzien: climate. Nadat de auto een nacht geparkeerd is geweest verschijnt de navigatie-widget weer, alsof er niets veranderd was. Via de setup kan ik het wel weer wijzigen, maar de volgende dag is het toch weer de navigatie (als je mazzel hebt, meestal is het de "zandloper"). Na een harde reset via het menu (fabrieksinstellingen) werkt het display prima, voor één keer. Zo gauw je de auto geparkeerd hebt en terugkomt is het weer knudde. Ook de paperclip-reset geeft geen verbetering.
      Het schermpje recht achter het stuur werkt wel goed!
      Het is nu wachten op een vervangend display. Hopelijk gaat dat de monteurs lukken zonder zichtbare beschadigingen te veroorzaken.
  • Create New...