Pannalicour Geplaatst 11 November, 2020 Geplaatst 11 November, 2020 (aangepast) Beste leden, Ik ben nieuw en ik zag geen andere mogelijkheid om hier uit te komen. Excuses als dit niet de juiste wijze is. Ik ben voornemens om een kia sportage te kopen bij een handelaar in Nederland. Hij heeft deze auto geïmporteerd uit Duitsland. Bouwjaar: 2014 Km: 41.000 Prijs: 14.00 Het probleem is dat de handelaar het onderhoudsboekje niet kan vinden. Maar hij garandeert mij dat er niks mis is met de auto. Hij geeft ook aan dat ik gewoon kan bellen met de kia dealer. Ik heb een proefrit gedaan en de auto ziet er inderdaad heel netjes uit van binnen. Hij rijdt ook goed. Niks mis mee. Het bedrijf geeft zelf 6 maanden garantie (standaard) van Cargarantie. De TUV (apk van Duitsland) formulieren geven aan dat er wel een logische opbouw is in km teller. Maar het voelt gewoon vreemd waarom een bedrijf niet alle papieren en boekjes in orde heeft. Maar ook gezien de prijs en lage km op de teller. Ik heb het chassisnummer van de auto weten te vinden. Mag ik jullie vragen hoe ik hier om moet gaan? Ik ben gewoon bang voor een of ander miskoop. Ik ben ook best een leek op dit gebied. Alvast bedankt, Mvg, Ben Beste leden, Ik ben nieuw en ik zag geen andere mogelijkheid om hier uit te komen. Excuses als dit niet de juiste wijze is. Ik ben voornemens om een kia sportage te kopen bij een handelaar in Nederland. Hij heeft deze auto geïmporteerd uit Duitsland. Bouwjaar: 12 januari 2014 Km: 41.000 Prijs: 14.000 Het probleem is dat de handelaar het onderhoudsboekje niet kan vinden. Maar hij garandeert mij dat er niks mis is met de auto. Hij geeft ook aan dat ik gewoon kan bellen met de kia dealer. Ik heb een proefrit gedaan en de auto ziet er inderdaad heel netjes uit van binnen en buiten. Hij rijdt ook goed. Niks mis mee. Het bedrijf geeft zelf 6 maanden garantie (standaard) van Cargarantie. De TUV (apk van Duitsland) formulieren, van januari 2017 en januari 2019 geven aan dat er wel een logische opbouw is in km teller. Maar het voelt gewoon vreemd waarom een bedrijf niet alle papieren en boekjes in orde heeft. Maar ook gezien de prijs en lage km op de teller. Wat ook opvallend is dat er geen reservewiel aanwezig is maar een soort zelf service gebeuren. De verkoper geeft ook aan dat er geen reservewiel bij hoort bij deze auto? Ik heb het chassisnummer van de auto weten te vinden. Mag ik jullie vragen hoe ik hier om moet gaan? Ik ben gewoon bang voor een of ander miskoop. Ik ben ook best een leek op dit gebied. Alvast bedankt, Mvg, Sam 11 November, 2020 aangepast door Pannalicour Quote
corjan60 Geplaatst 12 November, 2020 Geplaatst 12 November, 2020 Misschien dat Kia Nederland iets voor je kan doen, die zullen wel een database hebben denk ik. Succes Quote
motorfanatic Geplaatst 12 November, 2020 Geplaatst 12 November, 2020 Goed , dat je voor de aankoop hierover vragen stelt! Als je over deze auto twijfels hebt, niet kopen! ga naar een dealer in de buurt, en kijk daar (op internet of in het echt) Zal wel duurder zijn , maar je hebt meer zekerheid! Niet 100%, maar dat krijg je nergens! Quote
Bernd Geplaatst 12 November, 2020 Geplaatst 12 November, 2020 Let op, bij ongeveer een derde van de import auto’s klopt de tellerstand niet. hier heb je ook nog wat informatie : https://www.rdw-online.nl/van-een-geimporteerde-auto-de-km-stand-checken/ Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.