Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welke OBD2 parameter dien je uit te lezen om het actuele laadvermogen van je e-Niro (2019) tijdens de sessie te achterhalen?
Welk laadalgoritme wordt gebruikt? Thuis laadt hij steevast slechts tot 405km. Op mijn werk laadt hij tot 450Km actiradius.
Ik heb 32A gezekerd op mijn 380V laadpaal, maar kan ook niet bij die laadgegevens.
Ik ben aan het overwegen om er een vermogenssniffer tussen te plaatsen. Gebruikt iemand zo'n toestel?

Geplaatst
2 uur geleden, Vojer zei:

Welke OBD2 parameter dien je uit te lezen om het actuele laadvermogen van je e-Niro (2019) tijdens de sessie te achterhalen?
Welk laadalgoritme wordt gebruikt? Thuis laadt hij steevast slechts tot 405km. Op mijn werk laadt hij tot 450Km actiradius.
Ik heb 32A gezekerd op mijn 380V laadpaal, maar kan ook niet bij die laadgegevens.
Ik ben aan het overwegen om er een vermogenssniffer tussen te plaatsen. Gebruikt iemand zo'n toestel?

Als je naar huis toe sneller rijdt dan naar het werk, dus op die terugrit meer verbruikt, is de waarde van de guessometer na het opladen lager. Ook als je op de rit naar huis meestal tegenwind hebt, of op een grotere hoogte woont dan je werkt, heeft dat een negatieve invloed.

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Dank voor je weloverwogen antwoord, maar het slaat totaal nergens op.
Ik wil het laadproces monitoren.

Geplaatst
15 uur geleden, Vojer zei:

Het geeft, misschien ongevraagd,  een prima verklaring voor de verschillen in de GOM aanwijzing.

Geplaatst
1 uur geleden, Sigmasailor zei:

Het geeft, misschien ongevraagd,  een prima verklaring voor de verschillen in de GOM aanwijzing.

Sterker nog: als je ervan uitgaat dat op beide plekken tot 100% geladen wordt, is dit de verklaring....

Geplaatst
18 uur geleden, Vojer zei:

De verschillen in het aantal kilometers in je dashboard zegt niets over het aantal kWh in je accu. De weergegeven kilometers zijn een schatting, die de GuessOMeter software maakt op basis van het laatst bekende gebruik, dus vooral je laatste rit heeft daar invloed op. Het laden aan gewone laadpalen (tot 7 kW) gebeurt voor nagenoeg de hele laadcyclus op het maximale vermogen van de laadpaal. Daar zul je geen grote verschillen vinden.

Geplaatst

Ik heb de komende jaren geen toegang op de interface van mijn laadpaal ( don't ask :001_9898: )
Ik heb op mijn laadinstallatie een geijkte verbruiksmeter geïnstalleerd die frequent zijn gegevens naar mijn cloud pompt. ( Eastron SDM630 )
Die gegevens kan ik wel bekijken met mijn pc/gsm.

Case closed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...