Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Stel: je gaat 150 (of 500) km rijden en het is niet erg als aan het einde van de rit de accu helemaal leeg is. Wat zijn dan de effecten op brandstofverbruik en brandstof-/energiekosten als je:

1. Begint in de EV stand, de accu helemaal leeg rijdt en daarna overgaat op Auto of HEV stand

2. Vanaf de start van de rit op Auto of HEV stand rijdt

Ik ben benieuwd naar de reacties en onderbouwing.

aangepast door JCG
Geplaatst (aangepast)

Hangt, denk ik, sterk af van wat voor route je rijdt (snelweg, 80 km wegen, 60 km wegen, 30 km wegen).
Hoe langzamer hoe meer km uit 1 kWh. Dit effect is sterker op stroom dan op benzine.
Het voordeligst is om aan het einde van de rit de accu leeg te hebben. Thuis opladen doe ik voor 22 cent/kWh.

Ik rijd altijd op EV en laat de rest over aan de auto (jouw optie 1)

Ik schreef net in een ander topic mijn energieverbruik vanaf 1-8 t/m 31-12.
Komend weekend rijd ik (weer) naar mijn zoon in Ruurlo, vanuit Drenthe. Ik zal de auto thuis al in HEV zetten en kijken wat er gebeurt. In de EV-stand slurpt eerst de accu leeg waarna het een HEV-auto wordt. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde gedrag maar ga het zien.

aangepast door Flying_Dutchman
verduidelijking

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...