Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Scheur in e-Niro laadklep

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zie dat er klachten zijn over problemen met een gescheurd laadklepje. Wij hebben precies hetzelfde probleem, dat vóór de vorstperiode is ontstaan zonder dat we geweld hebben gebruikt bij het openen van de klep. Lijkt ons een zwakke plek in de constructie. De importeur wijst de klacht af en zegt dat het nog nooit eerder is voorgekomen. De reparatie zou op ongeveer 400Euro bedragen en buiten de garantie vallen. Wordt dit door meer mensen herkend?

Geplaatst
2 minuten geleden, GPS zei:

Ik zie dat er klachten zijn over problemen met een gescheurd laadklepje. Wij hebben precies hetzelfde probleem, dat vóór de vorstperiode is ontstaan zonder dat we geweld hebben gebruikt bij het openen van de klep. Lijkt ons een zwakke plek in de constructie. De importeur wijst de klacht af en zegt dat het nog nooit eerder is voorgekomen. De reparatie zou op ongeveer 400Euro bedragen en buiten de garantie vallen. Wordt dit door meer mensen herkend?

Ja ik herken dat:
het zonder geweld is ontstaan, dus een ontwerp/productie fout is
garantie wordt afgewezen
ontkend wordt dat er meer mensen zijn

Ik kreeg de volgende prijsopgaaf

Klepje 98.00 EX

Spuiten  50.00 EX

Totaal  148.00 EX

Totaal  179.08 INC

Geplaatst
2 hours ago, GPS said:

Ik heb dit probleem gelukkig (nog) niet, maar een schandalige reactie van de importeur!

Succes, hopelijk komt de importeur er nog op terug.

Gast Peter125
Geplaatst

Mijn auto moest voor een grote onderhoudsbeurt naar de garage. Daar aangegeven dat het klepje moeilijk open/dicht ging. Zij hebben dit gratis verholpen, er was een update bekend vanuit de importeur. Wie weet helpt dit een klein beetje.

Geplaatst
16 uur geleden, ThePuffle zei:

Beetje WD40 in het scharnierpunt helpt ook wel. Ben alleen benieuwd hoe lang (fingers crossed)

Dat helpt niet lang. Er moet een beetje van de bovenkant van het scharnier (deel dat aan het klepje zit) afgevijld/ geschuurd worden. Daarna is het voorgoed voorbij. Bekend probleem, vanaf de eerste leveringen.

Geplaatst

Laadklepje kan 2 verschillende problemen geven.

1e het gaat maar een stukje open, ligt aan het scharnier. Is zo gerepareerd bij de garage.

2e Het gaat soms helemaal niet open en dat ligt aan het slotje. Daar is de garage wel even mee bezig om te vervangen.

Beide keren onder garantie gerepareerd.

Geplaatst

Long time lurker hier. Zit meestal op engelse of spaanse forums (woon zelf in Spanje). Maar ik zag dar een dealer zich verschuilt achter de  'nog nooit gezien' smoes en dat is BS: https://www.speakev.com/threads/charging-door-longevity.156762/#post-2969571

In de UK gewoon binnen garantie opgelost dus laat je niet kennen.

Geplaatst
15 hours ago, Elhovo said:

Long time lurker hier. Zit meestal op engelse of spaanse forums (woon zelf in Spanje). Maar ik zag dar een dealer zich verschuilt achter de  'nog nooit gezien' smoes en dat is BS: https://www.speakev.com/threads/charging-door-longevity.156762/#post-2969571

15 hours ago, Elhovo said:

Geplaatst
Just now, GPS said:

Ik zie inderdaad dat in de UK exact dezelfde scheuren in de laadklep zitten  thanks for sharing!

Geplaatst

Hier ook scheurtjes in de laadklep.  Eentje aan de bovenkant en aan de onderkant beide zo'n 4 mm.

Zou mij niet opgevallen zijn als ik dit forum niet gelezen had.

Er zullen wel meer klachten komen als de gebruikers er goed nakijken.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Bij mij was het slotje stuk  en kon het "laadklepje / charge door" daarom niet meer open. Helaas gebeurde dit in Frankrijk.
Franse dealer heeft bumper er afgehaald en slotje los gemaakt van "laadklepje" . Daarna alles weer gemonteerd en "laadklepje" dicht geplakt met duct tape aan bumper. 
Er was geen slotje op voorraad bij de dealer  en het kon niet meer op tijd geleverd worden door de FR KIA importeur . Wij moesten terug naar NL. 
Wordt nu ASAP vervangen door eigen dealer. Het vervangen Is circa 0,5 uur werk 

• 2 weken later...
  • 1 jaar later...
Geplaatst
Op 4-3-2021 om 12:18, zei The Dude:

Ja ik herken dat:
het zonder geweld is ontstaan, dus een ontwerp/productie fout is
garantie wordt afgewezen
ontkend wordt dat er meer mensen zijn

Ik kreeg de volgende prijsopgaaf

Klepje 98.00 EX

Spuiten  50.00 EX

Totaal  148.00 EX

Totaal  179.08 INC

Zojuist ook een offerte van de garagist ontvangen. Valt niet onder garantie. Schrok hier toch wel even van. D

Arbeid: 20

Klepje: 482

Spuiten: 120,00

BTW 131

Totaal: 753!!!

@The Dude

• Sad 1
Geplaatst
Op 6-10-2023 om 17:20, zei JackJ:

Zojuist ook een offerte van de garagist ontvangen. Valt niet onder garantie. Schrok hier toch wel even van. D

BTW 131

@The Dude

Op 6-10-2023 om 17:20, zei JackJ:

BTW 131

@The Dude

En dat terwijl zo'n orgineel klepje op ebay €35 kost. Part nr is 86342-Q4000

• Confused 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Mijn garage maakt het helemaal bont. Zij beweren dat het klepje niet los is te krijgen en dat het hele "huis" vervangen moet worden.

Kost 953,96 incl. BTW. En dat is nog zonder BTW en montage. Kan er zomaar vanuit gaan dat dit 1500 euro gaat kosten. Voor een scheur in een klepje waar ik zelf niks aan kan doen.

• Sad 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...