Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
  •  
Misschien is dit een betere plek om verder te gaan met de buitenlandse garantie, dan in het e-Niro forum, onder levertijden. In juli moet ik de eerste onderhoudsbeurt laten doen, dus ik ben benieuwd hoe dt zal gaan. Intussen is dit mijn situatie, herkent iemand dit?

Ja, van die sticker heb ik ook gehoord, maar pas na de aanschaf . Mijn e-Niro heb ik vorige zomer gekocht bij Zeeuw & Zeeuw in  Leidschendam, de auto bleek uit Duitsland geïmporteerdte zijn, bouwjaar okt 2021, dus vrij nieuw.

Toen ik daarna hoorde van die sticker, vroeg ik Kia daarnaar, en ik kreeg een e-mail, waarin iemand van het hoofdkantoor -denk ik- zei, dat het allemaal prima in orde was.

Ik heb een zwart KIA onderhoudsboekje, met voorin een sticker maar daarin staat alleen het programma van onderhoud, plaatje 1, verderop staat een aantekening van het onderhoud gedaan door Z & Z in juli 2022, plaatje 2. Bij de aflevering zat een fraai Duits document "Complete Vehicles Certicate of Conformity, Übereistimmungsbescheinigung" en op de aanschaf factuur/ koopovereenkomst staat wel een regel, dat verklaart: "Garantie   7 jr Conform Garantievoorwaarden Kia/7Jr na 3 jr Max 150.00Km,   Datum einde garantie 13-10-2028"

Is dit nou een echte garantie?

sticker onderhoudsboekje.jpg

onderhoudsstempel juli 2022.jpg

Geplaatst

Je MOET in het voertuigboekje voorin een voertuigidentificatiesticker hebben. Dat heeft kia nederland mij per mail laten weten. Zeeuw en Zeeuw zou dat zeker moeten weten. 

• 1 maand later...
Geplaatst

Ben met hele sjieke niro highline met alle opties uit 2019 bij Zeeuw langs gegeaan tijdens proefrit en voor de eventuele aankoop. Belgische Dealer sticker zat erin, maar er was maar een beurt afgestempeld rond de 29.000 km.

Ze zeiden dat de garantie dus niet geldig was, en maar niet gekocht. Nu een andere Duitse import met sticker en vers 15.000 km stempel bij andere Kia dealer gekocht, nog 5 jaar garantie. Lol, hoefde daardoor ook geen aflever beurt te betalen.

• 6 maanden later...
Geplaatst

Geïmporteerde Kia Niro PHEV 2023 gekocht. Deze komt uit Zweden met 3050 km. Vervolgens naar Kia Purmerend gegaan voor registratie. In het boekje geen sticker en Purmerend weigert te registreren. Kia Nederland opgebeld en gevraagd wat hier aan de hand is. Ik ben 1e eigenaar van deze Kia en de auto is splinternieuw. Kia Nederland zegt dat Zweden en Denemarken geen garantiestickers hebben maar dat er wel gewoon garantie is op mijn Kia. De Dealer, welke dan ook, moet hem gewoon aanmelden. Zij vonden het raar dat Kia dealer en met name de vestigingsmanager dat niet weet. Ik kan dit zwart op wit krijgen van Kia Nederland als ik ze even mail wat ik dus ga doen. Krijg wel het idee dat het pest gedrag is daar ik eerst daar een Kia zou kopen maar omdat zij mijn smaak niet konden leveren elders ben gegaan. (Maar dat is mijn vermoeden)

Geplaatst

Precies de reden dat ik destijds mijn Niro niet bij de plaatselijke KIA-dealer in onderhoud heb gedaan. Totaal geen medewerking bij het verkrijgen van garantie voor een uit Duitsland geïmporteerde Niro. Alsof de garantie bij de grens ophoudt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...