Kia venga driver Geplaatst 12 Augustus, 2021 Geplaatst 12 Augustus, 2021 Wie weet een oplossing Ik heb een kia pro-ceed uit 2010 daar is een fabrieksnieuwe motor ingekomen die nu 250 km heeft gelopen , het volgende doet zich voor nu alles is goed aangesloten en massa punten schoongemaakt . Van de week ging het motormanagement lampje branden heb het uitlees app eraan gehangen en storing P0011 in de history deze storings code staat voor : Intake variable cam timing solenoid over advanced-bank 1 (Faulty mechanical condition . Faulty wiring and connections . Faulty Varible cam timing solenoid . Ben daarop naar de dealer gegaan en een nokkenas sensor en een nokkenas verstellingregelklep gekocht die zouden de storing veroorzaken maar niets is minder waar na zo een 100 kilometer rijden licht het lampje weer op . Wie heeft dit ook wel eens gehad ik hoor het heel graag Quote
ehombie Geplaatst 13 Augustus, 2021 Geplaatst 13 Augustus, 2021 Vervelend. Wie heeft die motor erin gezet? Wat ik zou laten doen, gezien een diy dit niet in zijn gereedschap la heeft liggen. (Niet bekend met motor) Met een osciloscoop het signaal bekijken van krukas en nokkenas(sen), met de ventiel(en) niet aangesloten. Dan kun je zien, wat de computer ziet aan signaal(en). Uit deze signaal bepaalt de computer of hij op "tijd" loopt. Dit vergelijken met een know good. (KIA/hyundai hebben vrij goede informatie hierover...in hun programma's). Dan heb je namelijk ook gelijk een idee of de timing goed staat zonder actuaties van nokkenas. Bestaat er een kans dat ze mogelijk een stekker verwisseld hebben of over het hoofd hebben gezien...(die er dubbel is)? Alles kan gebeuren tijdens een motor swap.... Quote
Kia venga driver Geplaatst 13 Augustus, 2021 Topic Starter Geplaatst 13 Augustus, 2021 Beste newbie motor heb ik zelf omgehangen gezien ik die kennis en gereedschappen bezit en weet 100% zeker dat alle stekkers op de goede plek zitten na vele malen uitlezen door mijzelf en de kia dealer ben ik nu voorzichtig positief . De nokkenas verstelling regelklep heb ik uit eindelijk vervangen wat volgens de dealer de storing niet kon veroorzaken maar tot op nu niet meer is teruggekomen en ook niet in de storingen in aankomst staat in het uitlees progamma dus hopelijk is het lek boven nu . Motor heeft nu totaal 500 kilometer gelopen na een proefrit van een dikke 250 kilometer en geen enkele storing terug te vinden tot nu toe . Dus ik denk probleem opgelost 1 Quote
Kia venga driver Geplaatst 14 Augustus, 2021 Topic Starter Geplaatst 14 Augustus, 2021 Probleem met storing opgelost was de variabele nokkenas verstelling die gaf storings code P0011 na motoage van een nieuwe storing totaal verdwenen nu genieten van de fabrieks nieuwe motor 2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.