Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Stoelverwarm knop uit achter

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai,

heeft iemand enig of de stoelverwarm knop bij de achterbank uitgeschakeld kan worden? Mijn peuter kan er vanuit autostoeltje gewoon bij en vind het maar niks dat die stoel dus gewoon kan opwarmen. 

gaat om de kia e-niro 2021

Geplaatst

Pagina 5-134 van de handleiding beschrijft alle functies van de stoelverwarming en daar wordt niets gezegd over het blokkeren van de knoppen. Overigens werkt die stoelverwarming maar 30 minuten (voor de achterstoelen) en zit er een temperatuur-regeling in die de temperatuur binnen de perken houdt. Dus afgezien van wat extra verbruik loop je geen risico. 

• Like 1
Geplaatst
10 uur geleden, zei Peter-036:

Er zal ongetwijfeld een stroomdraad onder de zitting zitten, losmaken of een extra schakelaartje (verborgen?) aanbrengen.

En dan?

Waarom zou je dat doen?

Geplaatst
15 hours ago, Hippe lip said:

En dan?

Waarom zou je dat doen?

Het is een stroomvreter en als je kind op de achterbank die schakelaar continue aan- en uit zit te klikken dan zou ik geloof ik ook lichtelijk nerveus worden. Je kunt (meestal) de elektrische bediening van de ramen in de achterdeur ook uitschakelen als chauffeur, het was handig geweest als ook de stoelverwarming daarmee uitgeschakeld kon worden.

Geplaatst

Aangezien de stoelverwarming idd best wel stroom vreet zou je ook eens kunnen kijken of de achterbank niet toevallig apart afgezekerd is. Dan zou je misschien die zekering kunnen verwijderen om dit te regelen?

Geplaatst
6 uur geleden, zei Chiel Broerse:

Het is een stroomvreter en als je kind op de achterbank die schakelaar continue aan- en uit zit te klikken dan zou ik geloof ik ook lichtelijk nerveus worden. Je kunt (meestal) de elektrische bediening van de ramen in de achterdeur ook uitschakelen als chauffeur, het was handig geweest als ook de stoelverwarming daarmee uitgeschakeld kon worden.

Die stroomvreter valt nog wel mee, is mijn indruk. Die stoelverwarming zit er juist in omdat die véél minder energie verbruikt dan de gewone verwarming.

En wat je tweede punt betreft: als je die verwarming met een knopje voorin uit kan schakelen, dan wordt dat klikken toch niet minder? Dan wordt je dus nog steeds nerveus…

Als jij echt een oplossing wilt kan ik wel wat andere oplossingen bedenken:

1. Je maakt (op een passende manier uiteraard) duidelijk dat je niet wilt dat er met die knop gespeeld wordt.
  2. Je geeft het kind een zodanige positie achterin dat het niet bij dat knopje kan.
  3. Je demonteert dat knopje. Dan doet én die verwarming het niet meer, én je bent van het nerveuze geklik af.
  • Like 2
Geplaatst
Op 23-11-2021 om 17:41, zei gjcvro:

Plastic dop en (zwarte) tape en hij kan er niet meer bij?

De tape gebruiken om de handjes vast te tapen is zeker geen goed ouderschap?

Klopt; dat moet je ook gewoon met tiewraps doen.....
Tape doet zo'n pijn bij het weer losmaken.

• Haha 4
Geplaatst
17 uur geleden, zei Sigmasailor:

Klopt; dat moet je ook gewoon met tiewraps doen.....
Tape doet zo'n pijn bij het weer losmaken.

Tiewraps zijn idd veel praktischer. Doet de overheid (lees: politie) ook. Veel sneller, makkelijker en schoner (geen lijmresten).

• Like 1
Geplaatst
29 minuten geleden, zei Hippe lip:

Doet de overheid (lees: politie) ook

Crimineel die stoelverwarming. :clown:

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...