Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Heel gaaf….! Wat is de verwachte levertijd?
Een van de leasemaatschappijen had nog een productieslot over als het goed is en kan daardoor 'in mei' leveren. Dat was gunstig voor mijn werkgever (en voor mij). Exacte leverweek moet ik nog horen. Zou al super zijn als de auto daadwerkelijk in mei geleverd kan worden.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Geplaatst

Ik overweeg overigens om de twee zilverkleurige strips in de grill te laten ontchromen dmv wrapping. Iemand daar ervaring mee en/of een mening over? Ik denk dat dat de neus nog iets agressiever maakt.

Geplaatst
Dat is gezien de huidige situatie super!
Zeker!

Leasemaatschappij gaf aan dat in het algemeen Aziatische automerken de levertijden nog aardig binnen de perken weten te houden.

Van Hyundai en Kia weet ik dat ze - als een van de weinige autoconcerns - aan het begin van de pandemie niet op de rem hebben getrapt qua microchips.

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 21-2-2022 om 20:13, zei MisterMinn:

Dat klinkt hoopgevend! Mijn manager moet ruim 8 maanden wachten op zijn Mercedes, daar word je niet echt heel vrolijk van… Van die Mercedes wel overigens ;)

Ik zou gerust wel 8 maanden wachten als ik daardoor een mercedes kan nemen ipv mijn kia :D

Geplaatst

Ik heb inmiddels met veel plezier een proefrit gemaakt. Ik kan prima een zitpositie vinden, het is idd niet super ruim maar gelukkig zijn de wegen hier over het algemeen heel goed, dus zo vaak zal ik mijn hoofd niet stoten :)

Ik vind het rijgedrag erg fijn en de wegligging opvallend strak. 

ik heb mijn keuze dan ook gemaakt en ga voor de plusline in Orange Fusion. Het panoramadak laat ik achterwege, dat scheelt gewoon een paar cm en die spaar ik dan toch graag uit! 

lease offerte is aangevraagd, dus nog even afwachten wanneer de bolide daadwerkelijk voor de deur staat…

• Like 3
Geplaatst
Ik heb inmiddels met veel plezier een proefrit gemaakt. Ik kan prima een zitpositie vinden, het is idd niet super ruim maar gelukkig zijn de wegen hier over het algemeen heel goed, dus zo vaak zal ik mijn hoofd niet stoten
Ik vind het rijgedrag erg fijn en de wegligging opvallend strak. 

ik heb mijn keuze dan ook gemaakt en ga voor de plusline in Orange Fusion. Het panoramadak laat ik achterwege, dat scheelt gewoon een paar cm en die spaar ik dan toch graag uit! 

lease offerte is aangevraagd, dus nog even afwachten wanneer de bolide daadwerkelijk voor de deur staat…
Gefeliciteerd! Mooie keuze ook qua kleur!

Geplaatst

Voor mij is de keuze op de Kia echt eentje buiten m’n comfort zone en vandaar ook dat ik het dan extra leuk vind om deze in een onorthodoxe kleur te nemen… 

hij valt in ieder geval zeker op en het feit dat Kia deze kleur kiest voor in de brochures, zegt dat de kleur m heel goed staat.

ik hoop dat het chip probleem bij Kia idd nog mee valt en de auto binnen paar maanden voor de deur staat. Ik houd jullie op de hoogte! 

• Like 1
Geplaatst
4 uur geleden, zei MisterMinn:

Voor mij is de keuze op de Kia echt eentje buiten m’n comfort zone en vandaar ook dat ik het dan extra leuk vind om deze in een onorthodoxe kleur te nemen… 

hij valt in ieder geval zeker op en het feit dat Kia deze kleur kiest voor in de brochures, zegt dat de kleur m heel goed staat.

ik hoop dat het chip probleem bij Kia idd nog mee valt en de auto binnen paar maanden voor de deur staat. Ik houd jullie op de hoogte! 

Leuk om naar uit te kijken!

Ben wel nieuwsgierig naar de levertijd van jouw auto. Moet zelf nog dik vier maanden wachten.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Voor mij is recentelijk ook de keuze gevallen op de Kia Proceed. Ik mocht een nieuwe auto bestellen, aangezien ik nu nog een tijdelijke leaseauto van het werk heb. Veel reviews gezien en gelezen met name ook hier op het forum.

Mijn zoektocht naar een leaseauto is vorig jaar november begonnen. Eerst had ik het idee om een Ceed Hatchback GT-line te kiezen, maar zag toen in mijn ooghoek de Proceed staan. Deze is niet meer uit mijn hoofd gegaan.

De volgende actie voor mij was proefritje maken. Bij de proefrit had ik een model inclusief panoramadak. Die optie heb ik direct door kunnen strepen, ik ben namelijk 1,93 meter lang (weer zo'n lang eind😄). Qua rijgedrag was ik eigenlijk verbluft dat een Kia zo vertrouwd reed. Hiervoor voornamelijk veel Ford gereden, nu nog een tijdelijke lease Ford Fiesta.

Kleur was ik vrij snel uit. Dark penta metal of orange fusion waarbij de voorkeur lag bij dark penta metal. Verder gekozen voor de 1.5 T-GDI GT-line met de trekhaak als optie. Ik heb expres geen automaat gekozen, schakelen vind ik zelf namelijk nog te leuk.

Leaseaanvraag is 13 januari de duur uit gegaan en de dealer was zo slim om de auto direct te bestellen. Halve maand later was alles gereed en kreeg ik te horen dat de auto 30 maart in Nederland is, dan alleen nog even een weekje wachten voor die bij de dealer staat. Vandaag toch maar eens even gecheckt of er nog een wijziging is voor de leverdatum. Kreeg ik als verassing te horen dat die al gemaakt is en enkel nog op transport moet. Verwachting nu in Nederland op 31 maart 😀.

Ik ben heel benieuwd hoe die uiteindelijk over langere tijd zal bevallen.

• Like 2
Geplaatst

Wauw, dat is snel! Super, deel aub foto's als de auto er is.

Ik ga ook eens de status navragen bij de Leasemaatschappij. Hou jullie op de hoogte.

Geplaatst
Op 7-3-2022 om 11:44, zei marijn.hak:

Wauw, dat is snel! Super, deel aub foto's als de auto er is.

Ik ga ook eens de status navragen bij de Leasemaatschappij. Hou jullie op de hoogte.

Ik zal zeker foto's posten als de auto er is. 👍

• Like 1
Geplaatst
Op 15-3-2022 om 14:53, zei Fredschhh:

Dat is heel snel zeg, mag ik vragen bij welke lease maatschappij hij besteld is?

Ik heb het via de Kia-dealer zelf geregeld. Vanuit het bedrijf zijn we vrij om zelf een leasemaatschappij te kiezen. Lease maatschappij is uiteindelijk Kia lease geworden.

Geplaatst
1 uur terug, zei Koens:

Ik heb het via de Kia-dealer zelf geregeld. Vanuit het bedrijf zijn we vrij om zelf een leasemaatschappij te kiezen. Lease maatschappij is uiteindelijk Kia lease geworden.

Nice!

wist niet dat dat ook mogelijk was. Hier helaas contracten met 3 maatschappijen. Vragen ze offertes op en bij de goedkoopste wordt hij besteld.(volgens mij is dit beetje de standaard manier)

maar maakt wel dat je afhankelijk bent van de productieslots die zij hebben met bestellen

• 2 maanden later...
Geplaatst
On 3/5/2022 at 2:23 PM, MisterMinn said:

Leuk man! Ik ben zelf voor Deluxe White gegaan omdat die in de hete zomermaanden +-5 grader koeler van binnen is dan een zwarte. Qua kleur zelf vind ik wit, zwart, oranje en zelfs groen heel mooi staan bij de Proceed. Wit is wel echt heel erg wit, in het zonlicht doet het gewoon pijn aan je ogen als je ernaar kijkt.

Van welke auto kom je af? Ik kom zelf van een V40 af en heb ook nog een Audi A3; Deze Proceed is qua afwerking buiten een behoorlijk stukje minder, al het plaatwerk voelt wat lichter dan de A-merken. Maar van binnen ziet hij er top uit, de afwerking is wat mij betreft zeer voldoende en hij rijd o-zo lekker. De wegligging is zo lekker strak en cruise control werkt ook behoorlijk aardig, je merkt toch dat je ontspannender rijd daarop. Qua ruimte boven je hoofd; zit je zelf laag of hoog in de auto? Ik zit op z'n laagst, ben 1.85 en heb nog zeker 5+cm over tot het dak (zonder pano).

Veel plezier met wachten. Tof dan je voor oranje bent gegaan.

• 8 maanden later...
Geplaatst
Op 30-1-2022 om 13:32, zei MisterMinn:

Aangenaam en dank voor jullie reacties! 

Ik heb proef gezeten in een versie mét pano dak. Dan houd ik idd echt heel weinig hoofdruimte over. Hoe fraai ook, het scheelt echt een behoorlijk stuk en die concessie moet ik maar gewoon doen. De elektrisch verstelbare stoelen schijnt wel iets te schelen maar niet extreem. 

ik ga nog proefrijden voordat ik daadwerkelijk bestel, maar heb er wel vertrouwen in dat ik er nog normaal in pas en dus de GT plus line kan bestellen.

Zoveel mensen, zoveel wensen qua kleur en het model leent zich voor meerdere mooie kleurstellingen! Levertijd is stevig zeg, maar helaas is het idd niet anders. In ieder geval iets heel leuks om naar uit te kijken! 

Ik ben 1.93 en heb ook de plusline besteld met pano en diverse keren proefgereden. Ik pas er prima in.. Welgezegd hebbende dat ik het persoonlijk fijn vind om de rugleuning verder naar achteren te zetten. Ben je echt een persoon die rechtop wil gaan zitten, dan is de proceed wellicht geen goede keus. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...