Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Wij hebben met onze KIA Niro PHEV nu al twee keer meegemaakt dat hij niet wil laden. Na het aansluiten van de kabel komt er een  klikkende geluid vanuit de plek waar de kabel aangesloten moet worden.

De eerste keer ging het vanzelf over. Gisteren heb ik het opgelost door de instructies van dit filmpje te volgen.

Doe er jouw voordeel mee.

-Doperwt

Edited by Doperwt
Posted

Dank.
Dan is er iets mis met de locker-pin voor het laadpistool. Die knop onder de motorkap is er om het laadpistool te ontgrendelen.

Posted

Dat denk ik ook. Volgens mij is het gekomen door het niet goed plaatsen van het laadpistool. Het klikkende geluid is van de locker-pin die het laadpistool wil vergrendelen maar hij "pakt" hem niet.

Posted

Dan zou ik verwachten dat je ook gewoon door wat met de stekker aan de auto te rommelen of hem nog een goed an te drukken hij ook gewoon zou gaan werken..

Anders is inderdaad dat hele palletje over de flos.

• 2 years later...
Posted

Ik heb een Kia Niro PHEV van 2024 en heb nu ook het probleem dat deze niet wil laden. De app geeft aan dat mogelijk de laadstopknop is ingeschakeld. Dat zou best die knop uit het filmpje kunnen zijn. Ik kan het proberen.