Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gisteren de nieuwe Niro besteld (DynamicLine HEV (A) dus de gewone hybride uitvoering weer).

De "oude" van 2018 gaat de laan uit...Weer een pearle white gekozen, de laatste witte op de boot nog aanwezig. (de boot is onderweg..)

(Trouwens er schijnt veel belangstelling bij de dealers te zijn voor de "2e hands" Niro's. (!)

Levering al in de 2e week van juli....

Ze schijnen als broodjes weg te vliegen😮

Blij mee, vooral het interieur met de "glazen cockpit" clean en superstrak +  het lijnenspel samen met de deuren is briljant vormgegeven. Nee ik ben geen liefhebber van zo'n grote ipad op het doorgans drukke en rommelige dashboard geplakt,  Smaken verschillen. Al met al een zeer zeer modern en futuristisch interieur, kijk alleen ook maar naar de hoofdsteunen van de voorstoelen, heel apart.

Er is veel te zien op internet over dit nieuwe model, tientallen filmpjes enz. Zal ook wel moeten want er zijn nog steeds geen brochures en op de officiële Kia websites is de nieuwe Niro nog steeds niet samen te stellen.

Dus veel kopers hebben hem vanaf een plaatsje besteld...ik ook dus😉

Wordt vervolgd,

Gr Pieter

• Thanks 2
Posted

Ik had ook de 1e generatie en nu de tweede.

Maar uhhh.....

Autotechnisch niets op aan te merken, zelfde als de eerste.

Veel ruimte, rijd lekker en 'redelijk' zuinig.

Maar de elektronica vind ik stukke minder dan de eerste, die was duidelijker.

De lane assist die verplicht aanstaat en ik zelf iedere keer weer uit moet zetten (Veiligheids eis, kan Kia niets aan doen)

Ook een dubbel funktie met alleen een stuurtje, kort drukken lang drukken Heel gedoe.

Ik rijd veel binnen wegen en dan duwt de auto je naar het midden van de weg.

Missen er strepen, dan is het lampje groen, maar laat je toch de berm in rijden. (zelf een keer uitgetest)

Heb nu adaptive cruise control. Op de grote weg prima, maar daar buiten levens gevaarlijk.

Vooral op rotondes en als je langs fietsers wil, trapt de auto zelf ruw op de rem, lekker als er een achter rijd.

Navigatie, met stemknop vindt hij lang niet alles, sterker nog spreek ik een adres in gaat hij iemand bellen uit m'n lijst

Flippers? Waarom, ik rijd op automaat, zat er een keer mee te spelen, weet ik veel, wil hij niet meer door schakelen na z'n 2.

Afblijven dus.

Instellingen in het stuurmenu, barst van de afkortingen, wat is wat ook alweer?

Instellingen op het touchscherm zijn ook niet allemaal even lekker

De irritante achteruitrijd luidspreker (kan ik hem het beste noemen, een piepertje is het niet.

Ook de accu wordt niet voluit gebruikt, kom nooit verder dan halfvol + of - een achtste.

Je hoort het al, het is niet alles goud wat er blinkt helaas.

Over ruim 4 jaar weer een nieuwe kans :)

Ben ik ontevreden, nee hoor geniet ondanks alles elke dag weer van m'n autotje  :)

• Thanks 1