bigwade Geplaatst 25 November, 2009 Geplaatst 25 November, 2009 Ach als mens heb je bepaalde tools. Vaak WEET je als het niet pluis is, of dat je genaaid wordt. Zo ook met onze i10. In Utrecht stond daar een hele foute pakkemans voor mijn neus die me eigenlijk de zaak uit wilde hebben. In Nieuwegein (Hyundai) dachten ze daar heel anders over. Kwestie van gevoel. En ja je betaald misschien wat meer voor dat litertje olie, maar als je na een klein dingetje je vieze auto, gratis, prettig gewassen terug krijgt ben je dat snel vergeten, toch ? (Kia Houten, Top dealer) Quote
Smart Geplaatst 25 November, 2009 Geplaatst 25 November, 2009 ........En ja je betaald misschien wat meer voor dat litertje olie, maar als je na een klein dingetje je vieze auto, gratis, prettig gewassen terug krijgt ben je dat snel vergeten, toch ? (Kia Houten, Top dealer) Ik zal de dealernaam onthouden! Quote
NonkelSimon Geplaatst 25 November, 2009 Geplaatst 25 November, 2009 Het hoeft ook geen deftige garage te zijn, maar een functionele garage. Ik denk dat het niet gaat om de eisen die gesteld worden aan het gebouw, de apparatuur en de geschoolde mensen. Het is je goed recht om gekwalificeerd en deskundig personeel te hebben, graag zelfs. Maar kun jij mij verklaren waarom: 1. De verkopers in een auto van de zaak moeten rijden? 2. Het pand nog net geen goud mag uitstralen? 3. De baas het liefst een dure (merkvreemde) mercedes wil rijden? 4. De monteurs altijd blauwe overalls dragen? 5. Je bijna nooit meer een bloemetje krijgt bij een nieuwe auto:wink: 1. Verkopers laten dit bij in hun contract zetten, als ze de auto niet krijgen, gaan ze gwn ergens anders werken. 2. Goud uitstralen beslist de importeur. 3. De garage bazen die ik ken rijden allemaal met kia's (of ze moesten een ander nog een ander automerk vertegenwoordigen). 4. Keuze van de garage, sommige hebbe ook rood/grijze overals of helemaal zwart of helemaal grijs. 5. Daar kan ik geen antwoord op geven Quote
Smart Geplaatst 25 November, 2009 Geplaatst 25 November, 2009 @Nonkelsimon Hahahaha, jij gaat door naar de volgende ronde....... Quote
bigwade Geplaatst 25 November, 2009 Geplaatst 25 November, 2009 En dan net 18....... Helemaal GOED ! NS u mag blijven.. Quote
tester Geplaatst 31 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 31 December, 2009 Bedankt voor alle inputs, HWEB Quote
tester Geplaatst 31 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 31 December, 2009 Iedereen bedankt voor alle gegeven input, alvast beste wensen voor het nwe jaar Ter info: Heb een nwe CEED SW CDRi gekocht.......! Quote
Hasselt Geplaatst 31 December, 2009 Geplaatst 31 December, 2009 Iedereen bedankt voor alle gegeven input, alvast beste wensen voor het nwe jaarTer info: Heb een nwe CEED SW CDRi gekocht.......! En hup! weer een meer op de straat... Kan Kia het verkopen nog bijhouden Quote
ctheman Geplaatst 1 Januari, 2010 Geplaatst 1 Januari, 2010 De dealer kiest niet voor mooie showrooms, dit zijn eisen van importeurEn wie gaat al de elektriciteit betalen, al het gereedschap, de dure instalaties, alle voorzieningen voor milieu wetten, de verkopers ( standaard verkoper met minimum loon kost voor de dealer 34000 euro per jaar ) En dan heeft de verkoper zelf maar een 1400 euro per maand als loon. Wie gaat de remmentest bank betalen, en het gehele communicatie systeem in en rond de garage, de diagnose toestellen? Het pand zelf? Met een miljoen euro kom je niet toe als je een deftige garage wilt hoor. Het eerst aan allen, Een gelukkig nieuwjaar toegewenst en met veel veilige kilomers. Mijn eerste beurt moet pas in de maand juli gebeuren, ben wel benieuwd wat ze daar voor tellen all inclusief ( rij ongeveer +_ 12.000km per jaar). Opmerking betreft dealers die moeten inderdaad geld verdienen, maar wat ze op de bon vermelden moet naar alle eerlijkheid uitgevoerd zijn. Omdat ik ook weet dat er soms iets op papier is uitgevoerd en dit niet is gedaan. Als de dealer je eerlijk behandel, en je goede service verleen is dit ook wat waard. Dit ook voor dat ik de nieuwe Kia Ceed Sw kocht duidelijk verteld. Gr Cor Quote
mlkk Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Bijgevoegde brief heb ik een tijdje geleden ontvangen van Kia Nederland. MIsschien dat jullie daar wat aan hebben Quote
Coen Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 Heb met intresse de voorgaande berichten over de verkorte onderhoudsintevallen gelezen. Zelf heb ik contact opgenomen met de Kia importeur en daar gesproken met de Hr. Fuset. De vragen waren: Waarom niet schriftelijke informeren van de Kia bezitters? Wat wordt nu de onderhoudsinterval van de nieuwe Ceed? Beide vragen blijven onbeantwoord, wel een hoop niet ter zake doende opmerkingen. Ik wens een nieuwe auto te kopen, maar op deze informatie m.b.t. de verwachte kosten kan dit geen Kia zijn. Het is een schande dat ik een auto koop op 20.000 km en via een terloopse opmerking van een monteur er achter moet komen dat dit verandert is in 15.000 Km. Sterker nog de importeur weet nu nog niet wat dit wordt m.b.t. de nieuwe Kia. Staan laten die Kia, Je koopt toch niks wat niet duidelijk is m.b.t. de kosten. Dan ben je een dief van eigen beurs. Coen, een ongelukkige Kia bezitter. c Quote
Alex VB Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 Hallo Coen, Bij ons zijn ze heel duidelijk.. Om de 20.000km een beurt. en als je veel rijdt liever 2 keer per jaar een kleine buurt.. Ik heb de mijne nu 1.5 jaar en bijna 55k ermee getoerd.. Hij heeft 1 grote beurt en kleine buert gehad.. Totale kosten Euro 395,- (Kleine beurt € 100,- grote beurt € 295,-) Quote
Coen Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 Beste Alex tot een paar jaar geleden ging ik in Belgie voor het onderhoud maar deze dealer is gestopt. Prijzen waren ongeveer wat jij aangeeft. Probleem is dat Kia peperduur is in onderhoud maar daar nog eens 25 % bovenop doet. En dan ook nog stiekem. Bedankt voor je ractie, Coen Quote
Alex VB Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 Coen, Waar ging je..? Mijn dealer is nl. ook gestopt maar doet nog wel onderhoud e.d aan auto's.. Hij komt uit Maaseik... Quote
Coen Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 Beste Giovanny, om praktische redenen is het kopen van een auto in buitenland moeilijk en levert waarschijnlijk niet veel op, groot probleem is tevens je inruiler. Waarom niet gewoon naar een buitenlandse dealer met je nederlandse auto en je auto daar in onderhoud geven. deze dealer zal dan ook de garantie overnemen. Zelf steeds gedaan, zonder probleem Groet Coen Quote
Coen Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 Dat was dezelfde dan. die van de afsleepdienst. Met veel A's in de naam. Hij is ook dealer van Sang Yong Groe, Coen Quote
Alex VB Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 Yep.. TSD.. Met Rudi als baas... Hij doet nog steeds de onderhoud van de KIA's tegen een goede prijs.. Kleine beurt Euro 100 en grote beurt Euro 300.. En het is en blijft garantie...omdat hij een erkend KIA reperatuur is.. Quote
Coen Geplaatst 13 Januari, 2010 Geplaatst 13 Januari, 2010 Beste KIA gebruikers, Heden gebeld met KIA EUROPE en daar gesproken met Christian Cremers en gevraagd: - de huidige Onderhouds interval 15 of 20.000 Km - Bij een aanpassing naar 15.000 Km, is dit om de inkomsten dealers te ondersteunen of is de techniek van Kia dusdanig dat 20.000 Km niet kan worden waargemaakt. - Waarom niet even een schrifelijke aanpassing instructieboekje Deze geeft aan dat de verlaging van de onderhoudsinterval naar 15.000 Km niet bindend is maar moet gezien worden als een welgemeend vrijblijvend advies naar de KIA rijders. Daarom wordt dit advies ook niet met de klanten gecommuniceerd, maar wordt hierbij vertrouwd op de communicatieve vaardigheden van de dealers. Samengevat, onderhoudsinterval blijft 20.000 KM. Maar uit bezorgdheid voor de klanten wordt aangeraden om elke 15.000 KM Uw beurs te trekken. Redenatie van Kia Ned. is beter elke 15.000 KM een "normale" prijs als misschien elke 20.000Km Bv. 3 zo veel betalen. Deze argumentatie begrijp ik niet en kan er dan ook niets mee. Wil jij het uit eerste hand. Christian Kremers Kia Europe Telefoon: 0049 698509280 Wel even melden als jij er een touw aan vast kan knopen? met vr. Groet; Coen Quote
bigwade Geplaatst 13 Januari, 2010 Geplaatst 13 Januari, 2010 Bij interval 15.000km zijn dat 8 beurten op 120.000km Bij interval 20.000km zijn dat 6 beurten op 120.000km Dat is 2 (kleine) beurtjes verschil van ca 100-200 eu (olie etc) Praten we over een verschil van 200-400 eu op 120.000 km. Coen, waar gaat dit over ? Wat is je probleem ? Quote
Kia Fan Geplaatst 13 Januari, 2010 Geplaatst 13 Januari, 2010 Bigwade dat klopt niet helemaal..... zijn geen 2 kleine beurtjes verschil maar een grote en een kleine beurt dus dan scheelt het toch al vlug een 600-800 op 120.000 km...... En dat is toch wel weer geld. En er is ook een verschil tussen geld en eerlijk en goed voorlichten! Als fabriek zegt om de 20.000 km dan moet je dat ook communiceren en niet om de kassa van de dealer te laten draaien het op 15.000 te zetten. Quote
bigwade Geplaatst 13 Januari, 2010 Geplaatst 13 Januari, 2010 Daar heb je in zekere zin gelijk in. Maar je kan er ook vanuit gaan dat de beurten vanwege de kortere intervallen wat goedkoper uit worden. Is dat niet het geval dan is het gewoon geldklopperij. Maar zelfs met 800 eu op 120.000 km zou ik me drukker maken over de CO2 taks, WB , km heffing en meer...... Quote
Coen Geplaatst 13 Januari, 2010 Geplaatst 13 Januari, 2010 Beste Mede Kia gebruikers, Dit gaat over een klant die graag wil weten waar hij aan toe is bij gebruik en de aanschaf van een nieuwe auto. Mn. de kosten. Voor sommigen niet belangrijk, voor mij normale jongen wel. Als ik een auto wil kopen ga ik toch ook niet naar het casino? Verder zal ik bij twijfel e.e.a. natrekken, zeker als men niets op papier wil zetten. Mijn conclusie is, dit stinkt. Met vr. groet, Coen Quote
Coen Geplaatst 13 Januari, 2010 Geplaatst 13 Januari, 2010 Beste mede Kialogen, Ik ben vergeten in mijn vorige bericht aan te geven dat Kia er echt niet aan denkt om de prijzen met 25% te verlagen. Bij minder wordt het immers duurder. Met vr. Groet, Coen Quote
Smart Geplaatst 13 Januari, 2010 Geplaatst 13 Januari, 2010 Beste Mede Kia gebruikers,Dit gaat over een klant die graag wil weten waar hij aan toe is bij gebruik en de aanschaf van een nieuwe auto. Mn. de kosten. Voor sommigen niet belangrijk, voor mij normale jongen wel. Als ik een auto wil kopen ga ik toch ook niet naar het casino? Verder zal ik bij twijfel e.e.a. natrekken, zeker als men niets op papier wil zetten. Mijn conclusie is, dit stinkt. Met vr. groet, Coen Daar heb je wel gelijk in. Ik krijg met zulk soort berichtgeving altijd een behoorlijke jeuk. Zeker wanneer de importeur ook nog eens zelf gaat bepalen hoe de onderhoudscycli moet worden, ter meerdere eer en glorie van de dealers. Als de fabrikant voorschrijft dat een onderhoudsbeurt noodzakelijk is bij 20.000 km, vraag ik mij hardop af of de importeur dit zomaar kan maken Quote
Coen Geplaatst 13 Januari, 2010 Geplaatst 13 Januari, 2010 Beste Smart, Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf benieuwd of er mensen zijn die dit ook aangeven bij hun dealer. Fabrieksgarantie is bindend. En dat terwijl de algemene trend is langere intervals, heeft deze importeur zo weinig vertrouwen in Kia. Trouwens de importeur maakt volgens mij deel uit van Kia Europe. Groeten Coen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.