Wim-A Geplaatst 2 April Geplaatst 2 April In de auto krijg ik een melding dat er een update (datum 2 april) zou zijn voor navigatie en systeem. Maar op de 'update-site' staat alleen een update voor de ccnc modellen (EV 9 en dergelijke). Best gek, toch ? Quote
ldzwolle Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April op de update pagina staat dat de update voor onze (oudere) navigatie in april komt Quote
Rob18 Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April (aangepast) 19 uur geleden, zei Wim-A: In de auto krijg ik een melding dat er een update (datum 2 april) zou zijn voor navigatie en systeem. Maar op de 'update-site' staat alleen een update voor de ccnc modellen (EV 9 en dergelijke). Best gek, toch ? Update is voor alle Standaard GenW navigatie, dus ook de HEV modellen. Gisteren gedownload en geinstalleerd. Werkt goed. 3 April aangepast door Rob18 Quote
Wim-A Geplaatst 3 April Topic Starter Geplaatst 3 April 37 minuten geleden, zei Rob18: Update is voor alle Standaard GenW navigatie, dus ook de HEV modellen. Gisteren gedownload en geinstalleerd. Werkt goed. Nou, ik heb net weer gekeken: de enige die voor niet-ccnc modellen is, is van november 2024.   Quote
Wim-A Geplaatst 3 April Topic Starter Geplaatst 3 April Misschien voor Niro anders dan Sportage? Quote
Wim-A Geplaatst 3 April Topic Starter Geplaatst 3 April 4 uur geleden, zei Wim-A: Misschien voor Niro anders dan Sportage? Nee, net even gekeken : ook voor Niro is de laatste van 26 07 24. Quote
Wim-A Geplaatst 7 April Topic Starter Geplaatst 7 April Heb zojuist contact gehad met de helpdesk van KIA: voor de Sportage modellen wordt nog deze maand een 'grote update' verwacht. Quote
cismo14 Geplaatst 15 Mei Geplaatst 15 Mei Vandaag een OTA update ontvangen voor de Sportage PHEV GT-Plusline. Benieuwd wat er zoal gewijzigd is. De navigatie kaarten lopen nog steeds achter. Maar goed, daar hebben we Waze voor, is super actueel ( voor zover ik het ervaar) Quote
Wim-A Geplaatst 15 Mei Topic Starter Geplaatst 15 Mei 3 uur geleden, zei cismo14: Vandaag een OTA update ontvangen voor de Sportage PHEV GT-Plusline. Via OTA wel; via USB schijnt het nog even te moeten duren volgens de klantenservice van KIA. Quote
abhteh Geplaatst 15 Mei Geplaatst 15 Mei Heb vorige week via USB keurig een systeem en navigatie update uitgevoerd voor HEV plusline, was ongeveer 20 minuten bezig. Quote
Ben Wouters Geplaatst 15 Mei Geplaatst 15 Mei 18 minuten geleden, zei abhteh: Heb vorige week via USB keurig een systeem en navigatie update uitgevoerd voor HEV plusline, was ongeveer 20 minuten bezig. Van welke datum is die update? De meest recente die ik hier zie is van 26 juli 2024: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/owEq3v Voor de MY25 modellen is er nog helemaal geen update afaik. Quote
abhteh Geplaatst 15 Mei Geplaatst 15 Mei Deze lijst komt van de site van KIA, zo heb ik via de knop zelf updaten e.e.a. gedaan. Â Â Quote
Ben Wouters Geplaatst 15 Mei Geplaatst 15 Mei Quote Deze lijst komt van de site van KIA, zo heb ik via de knop zelf updaten e.e.a. gedaan. Dan is de update wss van 27 06 24. Vorige maand had de nieuwste update er moeten zijn volgens de aankondiging. We zijn dus benieuwd naar de 2504xx 0f 2505xx update. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 16 Mei Geplaatst 16 Mei (aangepast) Ik krijg sinds gisteren de melding dat er een OTA update klaar staat, doordat zo'n update in het verleden nogal eens voor problemen zorgde laat ik die niet zomaar blind uitvoeren. Heeft iemand deze update al gedaan en zoja, is het veilig hem uit te voeren of geeft ook deze weer extra problemen? Denk dat deze het is ! 16 Mei aangepast door BarneyRubble Quote
Wim-A Geplaatst 17 Mei Topic Starter Geplaatst 17 Mei 8 uur geleden, zei BarneyRubble: Ik krijg sinds gisteren de melding dat er een OTA update klaar staat, doordat zo'n update in het verleden nogal eens voor problemen zorgde laat ik die niet zomaar blind uitvoeren. Heeft iemand deze update al gedaan en zoja, is het veilig hem uit te voeren of geeft ook deze weer extra problemen? Denk dat deze het is ! Nee, deze is voor ccnc-modellen; zeg maar vanaf EV9. De update die je via OTA aangeboden krijgt is wel voor Sportage en moet volgens de klantenservice zeer binnenkort ook op de site komen om met USB te gebruiken. Wat er nu op de site staat voor Sportage is van juli vorig jaar. 1 Quote
Rob18 Geplaatst 17 Mei Geplaatst 17 Mei 13 minuten geleden, zei Wim-A: Nee, deze is voor ccnc-modellen; zeg maar vanaf EV9. De update die je via OTA aangeboden krijgt is wel voor Sportage en moet volgens de klantenservice zeer binnenkort ook op de site komen om met USB te gebruiken. Wat er nu op de site staat voor Sportage is van juli vorig jaar. De OTA update is ook voor de Niro HEV. Is alleen voor Infotainment, geen Navi. Kreeg die deze week en is in ca. 10 minuten geinstalleerd. Nu maar wachten op de Navi update sinds juli 2024. Quote
Wim-A Geplaatst 18 Mei Topic Starter Geplaatst 18 Mei Op 17-5-2025 om 07:53, zei Rob18: De OTA update is ook voor de Niro HEV. Is alleen voor Infotainment, geen Navi. Kreeg die deze week en is in ca. 10 minuten geinstalleerd. Nu maar wachten op de Navi update sinds juli 2024. Het gaat in deze groep over Sportage  Quote
Smollie Geplaatst 18 Mei Geplaatst 18 Mei Deze OTA vandaag gedaan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Rob18 Geplaatst 18 Mei Geplaatst 18 Mei 50 minuten geleden, zei Wim-A: Het gaat in deze groep over Sportage  Kan wel over Sportage gaan, maar de OTA is ook voor de Niro. Lijkt mij een algemene OTA Quote
BarneyRubble Geplaatst 18 Mei Geplaatst 18 Mei Op 17-5-2025 om 07:37, zei Wim-A: Nee, deze is voor ccnc-modellen; zeg maar vanaf EV9. De update die je via OTA aangeboden krijgt is wel voor Sportage en moet volgens de klantenservice zeer binnenkort ook op de site komen om met USB te gebruiken. Wat er nu op de site staat voor Sportage is van juli vorig jaar. Je hebt helemaal gelijk, had ik niet op gelet. Quote
Dirtbiter Geplaatst 20 Mei Geplaatst 20 Mei Mijn Sportage PHEV uit 2024 heeft als model NQ5eBP.S5BLC.AEU en als softwareversie NQ5e_P_25.EUR.S5W_L.001.001.240318 Dat wijkt dus af van het model en softwareversie van de PHEV 2024 die op de website staan:Â NQ5eAP.S5BLC.AEU / NQ5e_P.EUR.S5W_L.001.001.240726 Sinds de aankoop heb ik nooit een update online of via de update tool kunnen vinden. Het met een sneltoets uitzetten van de snelheidsoverschrijding waarschuwing kan ik dan ook niet. Weet iemand hoe het zit met die versie die ik heb, en updates? De garage geeft weinig/geen respons. Quote
Wim-A Geplaatst 20 Mei Topic Starter Geplaatst 20 Mei Ik kan op jouw gegevens ook niks vinden. Is de auto geïmporteerd? Quote
Dirtbiter Geplaatst 26 Mei Geplaatst 26 Mei Op 20-5-2025 om 09:25, zei Wim-A: Ik kan op jouw gegevens ook niks vinden. Is de auto geïmporteerd? Nee, gewoon als zakelijke lease geleverd door een dealer in Nederland. Quote
Wim-A Geplaatst 26 Mei Topic Starter Geplaatst 26 Mei Stel je vraag eens hier: https://update.kia.com/EU/E1/csCenter Mijn ervaring is dat met de chat redelijk vlot wordt gereageerd. Ben erg benieuwd hoe zij reageren op jouw model- en softwareversie. Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 Mei Geplaatst 26 Mei Ik heb de update via OTA gedaan en zag het enigste verschil dat je nu met spraak de melding voor snelheidslimiet aan en uit kan zetten, verder was er niks wat voor mijn sportage 2022 bestemd was. Â Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.